ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314151

Ключові слова:

образотворче мистецтво; національна освіта; педагог; професійна підготовка; професійне становлення; художньо-педагогічна освіта.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню процесу професійного становлення майбутніх педагогів образотворчого мистецтва в контексті їх художньо-педагогічної підготовки у закладах вищої освіти. Автор аналізує основні етапи становлення фахівця, виділяючи ключові аспекти, такі як формування професійних компетенцій, розвиток художнього мислення і практичних навичок, необхідних для успішної педагогічної діяльності. Особлива увага приділена значенню інноваційних методів навчання та їх впливу на підвищення ефективності підготовки майбутніх педагогів. Висвітлено також роль інтеграції народно-художньої творчості у процес підготовки педагогів, що сприяє розвитку емоційної сфери, художньо-образного мислення та національної самоідентифікації майбутніх педагогів образотворчого мистецтва. Стаття підкреслює необхідність поліпшення якості підготовки майбутніх педагогів образотворчого мистецтва у ЗВО як з дисциплін образотворчого циклу, так і з педагогічних предметів, здатних ефективно впливати на виховання та навчання майбутніх поколінь.

Біографії авторів

Тетяна Паньок

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри образотворчого мистецтва Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

Марина Обужована

магістр образотворчого мистецтва Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

Марія Квітка

магістр образотворчого мистецтва Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

Посилання

Orshanskyi, L. (and other). (2020). Interactive teaching methods as a change in the purpose of modern education. Systematic Reviews in Pharmacy. No. 11 (10). s. 549–555. (Scopus). [in English].

Panyok, T.V. (2020). Historical-cultural and lighting context of artistic education in Ukraine in the beginning of the 20th century. International journal of conservation science, Volume 11, Issue 4, October-December. pp. 945–952. DOI: https://doi.org/10.36868/IJCS.2023.01.14 Web of science & Scopus [in English].

Panyok, T.V. (2023). Art Education in Ukraine in Early 20th Century. International journal of conservation science. Volume 14, Issue 1, January-March. Available at: https://ijcs.ro/current-issue. Web of science & Scopus. [in English].

Tsugorka, O. (2022). Art academic education amidst martial law. Ukrainska akademiia mystetstv, No. 32. pp. 161–167. [in English].

Tymenko, V. (and other). (2021). Problems of preparation for educational design of students of institutions of higher art education. Revista Tempos E EspaçosEm Educação, 14(33), e15972. DOI: https://doi.org/10.20952/revtee.v14i33.15972 [in English].

Areshonkov, V.Iu. (2020). Tsyfrovizatsiia vyshchoi osvity: vyklyky ta vidpovidi [Digitization of higher education: challenges and responses]. Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine.No. 2 (2). pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-13-2 [in Ukrainian].

Hrynova, V. & Panok, T. (2021). Etnodyzain ta moderna traiektoriia profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia mystetskykh dystsyplin v umovakh didzhytalizatsii suspilstva [Ethnodesign and the modern trajectory of professional training of the future teacher of art disciplines in the conditions of digitalization of society]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Zaporizhzhia, No. 74, (2). pp. 146–151. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.74-2.28. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Komarovska, O.A. & Prosina, O.V. (2020). Mystetska osvita: vektory reformuvannia [Art education: vectors of reformation]. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. No. 2 (1). pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-3-3 [in Ukrainian].

Konovets, S. (2009). Tvorchyi rozvytok uchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Creative development of the fine arts teacher]. Rivne, 384 p. [in Ukrainian].

Panok, T.V. (2016). Rozvytok vyshchoi khudozhno-pedahohichnoi osvity v Ukraini u ХХ stolitti [Development of higher artistic and pedagogical education in Ukraine in the 20th century]. Kharkiv, 626 p. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/items/c10d5b00-b0a2-43c8-a265-8de7baeb940b [in Ukrainian].

Panok, T.V. (2016). Sutnist poniattia “vyshcha khudozhno-pedahohichna osvita” [The essence of the concept of “Higher artistic and pedagogical education”]. Pedagogy and psychology, No. 52. pp. 242–255. [in Ukrainian].

Panok, T. & Levchenko, A. (2023). Vyvchennia Petrykivskoho rozpysu na urokakh obrazotvorchoho mystetstva u shkoli [Studying the Petrykiv painting in the fine arts classes at school]. Youth & market, No. 9 (217). pp. 63–68. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291095 [in Ukrainian].

Piddubna, O.M. (2010). Narodna khudozhnia tvorchist u fakhovii pidhotovtsi maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Folk artistic creativity in the professional training of the future teacher of fine arts]. Candidate’s thesis. Zhytomyr, 280 p. [in Ukrainian].

Rudnytska, O. (2010). Metodolohiia mystetskoi osvity [Methodology of art education]. Sumy, pp. 4–39. [in Ukrainian].

Sotska, H.I. (2014). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v pedahohichnykh universytetakh [Theoretical and methodological principles of the formation of aesthetic culture of future teachers of fine arts in pedagogical universities]. Kyiv, 382 p. [in Ukrainian].

Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022–2032 roky. KMU vid 23 liutoho 2022 r. № 286-r [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2022–2032. CMU dated February 23, 2022 No. 286]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O.V. (2005). Refleksii do genezu dukhovnosti v konteksti vykhovannia: na shliakhu do syntezu paradyhm [Reflections on the genesis of spirituality in the context of education: on the way to the synthesis of paradigms]. Historical and pedagogical almanac, No. 1. pp. 5–29. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-06

Номер

Розділ

Статті