ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314151Ключові слова:
образотворче мистецтво; національна освіта; педагог; професійна підготовка; професійне становлення; художньо-педагогічна освіта.Анотація
Стаття присвячена дослідженню процесу професійного становлення майбутніх педагогів образотворчого мистецтва в контексті їх художньо-педагогічної підготовки у закладах вищої освіти. Автор аналізує основні етапи становлення фахівця, виділяючи ключові аспекти, такі як формування професійних компетенцій, розвиток художнього мислення і практичних навичок, необхідних для успішної педагогічної діяльності. Особлива увага приділена значенню інноваційних методів навчання та їх впливу на підвищення ефективності підготовки майбутніх педагогів. Висвітлено також роль інтеграції народно-художньої творчості у процес підготовки педагогів, що сприяє розвитку емоційної сфери, художньо-образного мислення та національної самоідентифікації майбутніх педагогів образотворчого мистецтва. Стаття підкреслює необхідність поліпшення якості підготовки майбутніх педагогів образотворчого мистецтва у ЗВО як з дисциплін образотворчого циклу, так і з педагогічних предметів, здатних ефективно впливати на виховання та навчання майбутніх поколінь.
Посилання
Orshanskyi, L. (and other). (2020). Interactive teaching methods as a change in the purpose of modern education. Systematic Reviews in Pharmacy. No. 11 (10). s. 549–555. (Scopus). [in English].
Panyok, T.V. (2020). Historical-cultural and lighting context of artistic education in Ukraine in the beginning of the 20th century. International journal of conservation science, Volume 11, Issue 4, October-December. pp. 945–952. DOI: https://doi.org/10.36868/IJCS.2023.01.14 Web of science & Scopus [in English].
Panyok, T.V. (2023). Art Education in Ukraine in Early 20th Century. International journal of conservation science. Volume 14, Issue 1, January-March. Available at: https://ijcs.ro/current-issue. Web of science & Scopus. [in English].
Tsugorka, O. (2022). Art academic education amidst martial law. Ukrainska akademiia mystetstv, No. 32. pp. 161–167. [in English].
Tymenko, V. (and other). (2021). Problems of preparation for educational design of students of institutions of higher art education. Revista Tempos E EspaçosEm Educação, 14(33), e15972. DOI: https://doi.org/10.20952/revtee.v14i33.15972 [in English].
Areshonkov, V.Iu. (2020). Tsyfrovizatsiia vyshchoi osvity: vyklyky ta vidpovidi [Digitization of higher education: challenges and responses]. Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine.No. 2 (2). pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-13-2 [in Ukrainian].
Hrynova, V. & Panok, T. (2021). Etnodyzain ta moderna traiektoriia profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia mystetskykh dystsyplin v umovakh didzhytalizatsii suspilstva [Ethnodesign and the modern trajectory of professional training of the future teacher of art disciplines in the conditions of digitalization of society]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Zaporizhzhia, No. 74, (2). pp. 146–151. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.74-2.28. [in Ukrainian].
Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].
Komarovska, O.A. & Prosina, O.V. (2020). Mystetska osvita: vektory reformuvannia [Art education: vectors of reformation]. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. No. 2 (1). pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-3-3 [in Ukrainian].
Konovets, S. (2009). Tvorchyi rozvytok uchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Creative development of the fine arts teacher]. Rivne, 384 p. [in Ukrainian].
Panok, T.V. (2016). Rozvytok vyshchoi khudozhno-pedahohichnoi osvity v Ukraini u ХХ stolitti [Development of higher artistic and pedagogical education in Ukraine in the 20th century]. Kharkiv, 626 p. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/items/c10d5b00-b0a2-43c8-a265-8de7baeb940b [in Ukrainian].
Panok, T.V. (2016). Sutnist poniattia “vyshcha khudozhno-pedahohichna osvita” [The essence of the concept of “Higher artistic and pedagogical education”]. Pedagogy and psychology, No. 52. pp. 242–255. [in Ukrainian].
Panok, T. & Levchenko, A. (2023). Vyvchennia Petrykivskoho rozpysu na urokakh obrazotvorchoho mystetstva u shkoli [Studying the Petrykiv painting in the fine arts classes at school]. Youth & market, No. 9 (217). pp. 63–68. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291095 [in Ukrainian].
Piddubna, O.M. (2010). Narodna khudozhnia tvorchist u fakhovii pidhotovtsi maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Folk artistic creativity in the professional training of the future teacher of fine arts]. Candidate’s thesis. Zhytomyr, 280 p. [in Ukrainian].
Rudnytska, O. (2010). Metodolohiia mystetskoi osvity [Methodology of art education]. Sumy, pp. 4–39. [in Ukrainian].
Sotska, H.I. (2014). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v pedahohichnykh universytetakh [Theoretical and methodological principles of the formation of aesthetic culture of future teachers of fine arts in pedagogical universities]. Kyiv, 382 p. [in Ukrainian].
Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022–2032 roky. KMU vid 23 liutoho 2022 r. № 286-r [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2022–2032. CMU dated February 23, 2022 No. 286]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text [in Ukrainian].
Sukhomlynska, O.V. (2005). Refleksii do genezu dukhovnosti v konteksti vykhovannia: na shliakhu do syntezu paradyhm [Reflections on the genesis of spirituality in the context of education: on the way to the synthesis of paradigms]. Historical and pedagogical almanac, No. 1. pp. 5–29. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.