КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ МЕТОДОЛОГІЇ КОЗАЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ: З ДОСВІДУ ДРАГОМАНІВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314158Ключові слова:
козацька педагогіка; скіф; козак; феномен; драгоманівський університет; кафедра педагогіки.Анотація
Дослідження покликане розкрити концептуальні засади формування феномену українського козацтва як важливого соціально-економічного, військово-політичного, культурно-релігійного чинника консолідації української нації та становлення Української держави; представлено результати впровадження наукових досліджень, висвітлення і поширення результатів науково-дослідницької роботи в галузі історії педагогіки лабораторії козацької педагогіки (лабораторії народної педагогіки) при кафедрі педагогіки (теорії та історії педагогіки) УДУ (НПУ) імені Михайла Драгоманова, яку очолював з 1987 р. Ю. Руденко.
У статті здійснено спробу осмислення здобутків драгоманівського університету у справі відродження, наукового обґрунтування та практичного інтегрування у систему сучасного освітнього процесу ідей козацької педагогіки.
Посилання
Ivanova, L.H. (2011). Mykhailo Drahomanov pro rol kozatstva v istorii Ukrainy [Mykhailo Drahomanov on the role of the Cossacks in the history of Ukraine]. The theoretical heritage of Mykhaylo Drahomanov in modern dimensions: A collection of articles by teachers of the Department of History of Ukraine at the M.P. Drahomanov / National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Kyiv, pp. 73–94. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2174?show=full [in Ukrainian].
Kozatska pedahohika i navchalno-vykhovnyi protses u zakladakh osvity : naukovo-metodychnyi zbirnyk (2018). [Cossack pedagogy and educational process in educational institutions]. (Ed.). V.Ie. Bereka, I.K. Hidzhelitskyi, N.M. Orlovska. Kamianets-Podilskyi, 472 p. [in Ukrainian].
Kozub, L. & Pohliady, M.P. (2001). Drahomanova na rozvytok ukrainskoho natsionalnoho rukhu v pershii polovyni ХІХ stolittia [Views of M. P. Dragomanov on the development of the Ukrainian national movement in the first half of the 19th century]. Ethnic history of the peoples of Europe. Vol. 10. pp. 95–98. [in Ukrainian].
Luhova, T.A. (2012). Rol kozatstva u formuvanni ukrainskoi mentalnosti ta yoho usvidomlennia v ukrainskomu vertepnomu teatri [The role of Cossacks in the formation of the Ukrainian mentality and its realization in the Ukrainian nativity theater]. Available at: https://www.researchgate.net/publication/330325123_ROL_KOZACTVA_U_FORMUVANNI_UKRAINSKOI_MENTALNOSTI_TA_JOGO_USVIDOMLENNA_V_UKRAINSKOMU_VERTEPNOMU_TEATRI_THE_ROLE_OF_COSSACK_IN_FORMING_UKRAINIAN_MENTALITY_AND_ITS_NOTIFICATION_IN_UKRAINIAN_VERTEP_THEATE [in Ukrainian].
Malaniuk, Ye. F. (1993). Narysy z istorii nashoi kultury [Essays on the history of our culture]. Kyiv, 79 p. [in Ukrainian].
Pishchanska, V.M. (2017). Etnokulturna mentalnist i dukhovna kultura kozatstva v konteksti ukrainskoho baroko [Ethnocultural mentality and spiritual culture of the Cossacks in the context of the Ukrainian Baroque]. Art history notes. Vol. 32. pp. 23–30. [in Ukrainian].
Ukrainska kozatska pedahohika: vytoky, dukhovni tsinnosti, suchasnist (2007). [Ukrainian Cossack pedagogy: origins, spiritual values, modernity]. (Ed.). Yu. Rudenko, O. Hubko. Kyiv, 384 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.