КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ МЕТОДОЛОГІЇ КОЗАЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ: З ДОСВІДУ ДРАГОМАНІВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314158

Ключові слова:

козацька педагогіка; скіф; козак; феномен; драгоманівський університет; кафедра педагогіки.

Анотація

Дослідження покликане розкрити концептуальні засади формування феномену українського козацтва як важливого соціально-економічного, військово-політичного, культурно-релігійного чинника консолідації української нації та становлення Української держави; представлено результати впровадження наукових досліджень, висвітлення і поширення результатів науково-дослідницької роботи в галузі історії педагогіки лабораторії козацької педагогіки (лабораторії народної педагогіки) при кафедрі педагогіки (теорії та історії педагогіки) УДУ (НПУ) імені Михайла Драгоманова, яку очолював з 1987 р. Ю. Руденко.

У статті здійснено спробу осмислення здобутків драгоманівського університету у справі відродження, наукового обґрунтування та практичного інтегрування у систему сучасного освітнього процесу ідей козацької педагогіки.

Біографії авторів

Світлана Кушнірук

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Тарас Олефіренко

кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри технологічної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Посилання

Ivanova, L.H. (2011). Mykhailo Drahomanov pro rol kozatstva v istorii Ukrainy [Mykhailo Drahomanov on the role of the Cossacks in the history of Ukraine]. The theoretical heritage of Mykhaylo Drahomanov in modern dimensions: A collection of articles by teachers of the Department of History of Ukraine at the M.P. Drahomanov / National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Kyiv, pp. 73–94. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2174?show=full [in Ukrainian].

Kozatska pedahohika i navchalno-vykhovnyi protses u zakladakh osvity : naukovo-metodychnyi zbirnyk (2018). [Cossack pedagogy and educational process in educational institutions]. (Ed.). V.Ie. Bereka, I.K. Hidzhelitskyi, N.M. Orlovska. Kamianets-Podilskyi, 472 p. [in Ukrainian].

Kozub, L. & Pohliady, M.P. (2001). Drahomanova na rozvytok ukrainskoho natsionalnoho rukhu v pershii polovyni ХІХ stolittia [Views of M. P. Dragomanov on the development of the Ukrainian national movement in the first half of the 19th century]. Ethnic history of the peoples of Europe. Vol. 10. pp. 95–98. [in Ukrainian].

Luhova, T.A. (2012). Rol kozatstva u formuvanni ukrainskoi mentalnosti ta yoho usvidomlennia v ukrainskomu vertepnomu teatri [The role of Cossacks in the formation of the Ukrainian mentality and its realization in the Ukrainian nativity theater]. Available at: https://www.researchgate.net/publication/330325123_ROL_KOZACTVA_U_FORMUVANNI_UKRAINSKOI_MENTALNOSTI_TA_JOGO_USVIDOMLENNA_V_UKRAINSKOMU_VERTEPNOMU_TEATRI_THE_ROLE_OF_COSSACK_IN_FORMING_UKRAINIAN_MENTALITY_AND_ITS_NOTIFICATION_IN_UKRAINIAN_VERTEP_THEATE [in Ukrainian].

Malaniuk, Ye. F. (1993). Narysy z istorii nashoi kultury [Essays on the history of our culture]. Kyiv, 79 p. [in Ukrainian].

Pishchanska, V.M. (2017). Etnokulturna mentalnist i dukhovna kultura kozatstva v konteksti ukrainskoho baroko [Ethnocultural mentality and spiritual culture of the Cossacks in the context of the Ukrainian Baroque]. Art history notes. Vol. 32. pp. 23–30. [in Ukrainian].

Ukrainska kozatska pedahohika: vytoky, dukhovni tsinnosti, suchasnist (2007). [Ukrainian Cossack pedagogy: origins, spiritual values, modernity]. (Ed.). Yu. Rudenko, O. Hubko. Kyiv, 384 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-06

Номер

Розділ

Статті