МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ РІЗНИХ ФОРМ ТА МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314170Ключові слова:
методика навчання; форми навчання; методи навчання; програмування; освітній процес; проєктне навчання; інтерактивні технології.Анотація
У роботі розкрито сутність організації освітнього процесу з програмування з використанням різних форм та методів навчання. Вона передбачає як індивідуальну, так і групову роботу, а також дистанційне навчання, що дозволяє максимально ефективно адаптувати процес під потреби студентів.
Однією з ефективних форм навчання є індивідуальна робота, яка дозволяє студентам працювати у власному темпі. Наприклад, під час використання середовища Thonny для вивчення мови програмування Python студенти виконують практичні завдання з написання та відлагодження програм, що сприяє розвитку навичок розв’язування алгоритмічних задач. Групова робота, зокрема із застосуванням онлайнового середовища Replit, дозволяє студентам працювати спільно над проєктами, розвиваючи навички командної роботи та вирішення складних алгоритмічних задач.
Крім форм навчання, у роботі детально розглядаються методи навчання, такі як пояснювально-ілюстративний, практичний, проєктний і дослідницький. Кожен з них виконує важливу роль у формуванні необхідних знань і навичок програмування. Наприклад, пояснювально-ілюстративний метод полягає у демонстрації програмних середовищ і основних інструментів, що є корисними для початкового засвоєння матеріалу, тоді як практичний метод сприяє розвитку навичок через самостійне виконання завдань.
Посилання
Bazurin, V.M. (2017). Seredovyshcha prohramuvannia yak zasib navchannia uchniv osnov prohramuvannia [Programming environments as a means of teaching students programming basics]. Information technologies and learning tools. No. 59 (3), pp. 13–27. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v59i3.1601. [in Ukrainian].
Bardus, I.O. (2018). Metodyka fundamentalyzovanoho navchannia ob’iektno-oriientovanoho prohramuvannia maibutnikh fakhivtsiv u haluzi informatsiinykh tekhnolohii [Methodology of fundamental-based teaching of object-oriented programming for future specialists in the field of information technologies]. Youth & market. No. 4 (159), pp. 64–70. [in Ukrainian].
Vlasii, O., Yaremi, I. & Vynnychuk, M. (2021). Problema poslidovnosti vyvchennia prohramuvannia [The problem of sequence in learning programming]. Youth & market. No. 10/196, pp. 52–57. [in Ukrainian].
Dehtiarova, N., Petrenko, S., Vernydub, H., Tutova, N. & Myhal, V. (2024). Realizatsiia differentsiiovanoho pidkhodu pry navchanni prohramuvanniu movoiu Python zdobuvachiv zahalnoi serednoi osvity [Implementation of a differentiated approach in teaching programming in Python for secondary education students]. Modern information technologies and innovative teaching methods in professional training: methodology, theory, experience, problems. No. 72, pp. 53–60. [in Ukrainian].
Kvak, P.A. & Chernikova, L.A. (2024). Prohramuvannia cherez realizatsiiu proiektiv: stratehii ta praktyka v shkolii [Programming through project implementation: strategies and practice in school]. Open educational e-environment of the modern university. No. 16, pp. 35–49. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.163 [in Ukrainian].
Kobylnyk, T.P., Sikora, O.V., Zhydyk, V.B. & Sharan, O.V. (2022). Python yak zasib navchannia osnov alhorytmizatsii u zakladakh zahalnoi serednoi osvity [Python as a means of teaching the basics of algorithmization in secondary education institutions]. Information technologies and learning tools. No. 3 (89), pp. 16–32. [in Ukrainian].
Kryvonos, O.M. (2001). Osoblyvosti vykladannia prohramuvannia u vyshchomu navchalnomu zakladi z vrakhuvanniam vyfordiv suchasnosti [Peculiarities of teaching programming in higher education institutions considering modern requirements]. Bulletin of Zhytomyr State University. Pedagogical sciences. Vol. 57, pp. 131–134. [in Ukrainian].
Medvedieva, M.O., Zhmurko, O.I., Kryvoruchko, I.I. & Kovtaniuk, M.S. (2021). Vykrystannia ihrovykh onlain-servisiv u protsesi vyvchennia mov prohramuvannia [Using game-based online services in the process of learning programming languages]. Current issues of humanities. Vol. 2, No. 36, pp. 160–165. [in Ukrainian].
Semenikhina, O.V. & Rudenko, Y.O. (2018). Problemy navchannia prohramuvaty uchniv starshykh klasiv ta shliakhy yikh podolannia [Problems of teaching programming to high school students and ways to overcome them]. Information technologies and learning tools. No. 66 (4), pp. 54–64. [in Ukrainian].
Sikora, O. V., Kobylnyk, T. P. (2023). Java yak zasib navchannia uchniv osnov prohramuvannia [Java as a means of teaching the basics of programming to students]. Scientific notes of TNPU named after V. I. Vernadsky. Series: Technical sciences. Vol. 34 (73), No. 5, pp. 224–230. [in Ukrainian].
Stetsenko, V. & Titova, L. (2023). Vykrystannia metodiv heymifikatsii u protsesi navchannia prohramuvanniu studentiv zakladiv vyshchoi osvity v umovakh onlainovoho navchannia [Using gamification methods in the process of teaching programming to students of higher education institutions in the context of online learning]. Perspectives and innovations in science. No. 15 (33), pp. 483–494. [in Ukrainian].
Striuk, A.M. (2022). Formuvannia zdatnosti maibutnikh inzheneriv-prohramistiv do proiektyvannia prohramnoho zabezpechennia [Developing the ability of future software engineers to design software]. Information technologies in education. No. 50, pp. 39–58. DOI: https://doi.org/10.14308/ite000755 [in Ukrainian].
Sharov, S., Chernova, H. & Sitsilytsyn, Y. (2024). Metodychni aspekty vykladannia dystsypliny “Alhorytmizatsiia ta prohramuvannia” u vyshchii shkolii [Methodological aspects of teaching the course “Algorithmization and Programming” in higher education]. Youth & market. No. 3, pp. 56–60. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/299138/295209.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.