BASIC CONCEPTS OF THE TRAINING SYSTEM OF FUTURE PEDIATRIC DENTISTS BY MEANS OF SITUATION-COMMUNICATIVE MODELS OF PROFESSIONAL INTERACTION
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314374Ключові слова:
концепція; концепт; професійна підготовка; дитячі стоматологи; ситуативно-комунікативні моделі; професійна взаємодія.Анотація
У статті обґрунтовано структуру авторської концепції підготовки майбутніх дитячих стоматологів засобами ситуативно-комунікативних моделей професійної взаємодії. Авторська концепція поєднує кілька сфер діяльності суб’єктів наукового дослідження: медичної, оскільки організація науково-дослідницького процесу стосується представників сфери охорони здоров’я; стоматологічної, позаяк цільовим аспектом окреслюється підготовка майбутніх лікарів-стоматологів, професійна діяльність яких зосереджується у системі педіатричної стоматології; освітньої, що спрямовує на оновлення стоматологічної освіти у медичних закладах вищої освіти за рахунок використання сучасних педагогічних технологій і відтак розглядається як педагогічна концепція. Концепція складається із п’яти концептів і відображає послідовність, поетапність і логіку здійснення наукового дослідження. Конкретизовано сутність актуалітетно-аргументаційного, перспективно-інноваційного, науково-методологічного, методично-забезпечувального й аналітично-результативного концептів дослідницько-експериментальної роботи. У концепції враховуються інтегративність різновекторних напрямів наукового пошуку. Аргументовано доцільність осучаснення професійної підготовки майбутніх стоматологів дитячого віку для формування готовності до професійної взаємодії, що зосереджує увагу на прогресивних змінах у системі вищої медичної освіти. Узагальнено погляди дослідників стосовно необхідності вдосконалення професійної підготовки студентів з урахуванням різноспрямованості навчання майбутніх педіатричних лікарів-стоматологів. Висвітлено науково-методологічне обґрунтування науково-дослідницького пошуку в контексті дослідження. Обґрунтовано необхідність методичного забезпечення практичного аспекту експериментальної роботи та доведення достовірності отриманих результатів. Підкреслено наявність інтеграції усіх визначених концептів у цілісній авторській концепції підготовки майбутніх дитячих стоматологів засобами ситуативно-комунікативних моделей професійної взаємодії.
Посилання
Velytchenko, L.K. (2009). Metodolohichna sutnist katehorii pidkhodu v naukovomu doslidzhenn [Methodological essence of the approach category in scientific research]. Psychology and pedagogy, No. 2. pp. 72–79. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical encyclopedic dictionary]. (2nd ed., add. and ex.). Rivne, 552 p. [in Ukrainian].
Humeniuk, V.V. (2023). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh mahistriv medytsyny do pedahohichnoi diialnosti u medychnykh zakladakh vyshchoi osvity [Theory and practice of training future masters of medicine for pedagogical activity in medical institutions of higher education]. Doctor’s thesis. Khmelnytsky Humanitarian and Pedagogical Academy. Khmelnytsky, 546 p. [in Ukrainian].
Kulbashna, Ya.A. (2013). Pryntsyp bezperervnosti osvity u formuvanni profesiinoi kompetentnosti maibutnikh stomatolohiv [The principle of continuity of education in the formation of professional competence of future dentists]. Continuous professional education: theory and practice, No. 3–4. pp. 85–89. [in Ukrainian].
Nemchenko, S.H., Holik, O.B. & Lebid, O.V. (2014). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Donetsk, 534 p. [in Ukrainian].
Sysoieva, S.O. & Ohneviuk, V.O. (2013). Metodolohichni kontsepty osvitolohii [Methodological concepts of education]. Educational science. Kyiv, pp. 223–227. [in Ukrainian].
Slovnyk inshomovnykh sliv (1974). [Dictionary of foreign words]. Edited by member-cor. Academy of Sciences of the Ukrainian SSR O.S. Melnychuk. Kyiv, 865 p. [in Ukrainian].
Filonenko, M. (2015). Psykholohiia osobystisnoho stanovlennia maibutnoho likaria [Psychology of personal development of the future doctor]. Kyiv, 334 p. [in Ukrainian].
Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk (2002). [Philosophical encyclopedic dictionary]. Chief. ed. V.I. Shynkaruk. Kyiv, 744 p. [in Ukrainian].
Khobotova, N.V. & Yekhalov, V.V. (2018). Pedahohichni pryntsypy navchannia likariv-interniv riznykh spetsialnostei [Pedagogical principles of studying interns of various specialties]. International Academy Journal Web of Scholar, No. 11 (29). pp. 34–37. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.