BASIC CONCEPTS OF THE TRAINING SYSTEM OF FUTURE PEDIATRIC DENTISTS BY MEANS OF SITUATION-COMMUNICATIVE MODELS OF PROFESSIONAL INTERACTION

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314374

Ключові слова:

концепція; концепт; професійна підготовка; дитячі стоматологи; ситуативно-комунікативні моделі; професійна взаємодія.

Анотація

У статті обґрунтовано структуру авторської концепції підготовки майбутніх дитячих стоматологів засобами ситуативно-комунікативних моделей професійної взаємодії. Авторська концепція поєднує кілька сфер діяльності суб’єктів наукового дослідження: медичної, оскільки організація науково-дослідницького процесу стосується представників сфери охорони здоров’я; стоматологічної, позаяк цільовим аспектом окреслюється підготовка майбутніх лікарів-стоматологів, професійна діяльність яких зосереджується у системі педіатричної стоматології; освітньої, що спрямовує на оновлення стоматологічної освіти у медичних закладах вищої освіти за рахунок використання сучасних педагогічних технологій і відтак розглядається як педагогічна концепція. Концепція складається із п’яти концептів і відображає послідовність, поетапність і логіку здійснення наукового дослідження. Конкретизовано сутність актуалітетно-аргументаційного, перспективно-інноваційного, науково-методологічного, методично-забезпечувального й аналітично-результативного концептів дослідницько-експериментальної роботи. У концепції враховуються інтегративність різновекторних напрямів наукового пошуку. Аргументовано доцільність осучаснення професійної підготовки майбутніх стоматологів дитячого віку для формування готовності до професійної взаємодії, що зосереджує увагу на прогресивних змінах у системі вищої медичної освіти. Узагальнено погляди дослідників стосовно необхідності вдосконалення професійної підготовки студентів з урахуванням різноспрямованості навчання майбутніх педіатричних лікарів-стоматологів. Висвітлено науково-методологічне обґрунтування науково-дослідницького пошуку в контексті дослідження. Обґрунтовано необхідність методичного забезпечення практичного аспекту експериментальної роботи та доведення достовірності отриманих результатів. Підкреслено наявність інтеграції усіх визначених концептів у цілісній авторській концепції підготовки майбутніх дитячих стоматологів засобами ситуативно-комунікативних моделей професійної взаємодії.

Біографія автора

Oksana Yefremova

кандидат медичних наук, доцент кафедри стоматології дитячого віку Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Посилання

Velytchenko, L.K. (2009). Metodolohichna sutnist katehorii pidkhodu v naukovomu doslidzhenn [Methodological essence of the approach category in scientific research]. Psychology and pedagogy, No. 2. pp. 72–79. [in Ukrainian].

Honcharenko, S.U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical encyclopedic dictionary]. (2nd ed., add. and ex.). Rivne, 552 p. [in Ukrainian].

Humeniuk, V.V. (2023). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh mahistriv medytsyny do pedahohichnoi diialnosti u medychnykh zakladakh vyshchoi osvity [Theory and practice of training future masters of medicine for pedagogical activity in medical institutions of higher education]. Doctor’s thesis. Khmelnytsky Humanitarian and Pedagogical Academy. Khmelnytsky, 546 p. [in Ukrainian].

Kulbashna, Ya.A. (2013). Pryntsyp bezperervnosti osvity u formuvanni profesiinoi kompetentnosti maibutnikh stomatolohiv [The principle of continuity of education in the formation of professional competence of future dentists]. Continuous professional education: theory and practice, No. 3–4. pp. 85–89. [in Ukrainian].

Nemchenko, S.H., Holik, O.B. & Lebid, O.V. (2014). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Donetsk, 534 p. [in Ukrainian].

Sysoieva, S.O. & Ohneviuk, V.O. (2013). Metodolohichni kontsepty osvitolohii [Methodological concepts of education]. Educational science. Kyiv, pp. 223–227. [in Ukrainian].

Slovnyk inshomovnykh sliv (1974). [Dictionary of foreign words]. Edited by member-cor. Academy of Sciences of the Ukrainian SSR O.S. Melnychuk. Kyiv, 865 p. [in Ukrainian].

Filonenko, M. (2015). Psykholohiia osobystisnoho stanovlennia maibutnoho likaria [Psychology of personal development of the future doctor]. Kyiv, 334 p. [in Ukrainian].

Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk (2002). [Philosophical encyclopedic dictionary]. Chief. ed. V.I. Shynkaruk. Kyiv, 744 p. [in Ukrainian].

Khobotova, N.V. & Yekhalov, V.V. (2018). Pedahohichni pryntsypy navchannia likariv-interniv riznykh spetsialnostei [Pedagogical principles of studying interns of various specialties]. International Academy Journal Web of Scholar, No. 11 (29). pp. 34–37. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-06

Номер

Розділ

Статті