МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

  • Любов Тітова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314633

Ключові слова:

ІКТ; компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; модель; модель формування інформаційно-цифрової компетентності; майбутні учителі математики.

Анотація

У статті представлено модель формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів математики у процесі застосування технології гейміфікації. Акцентовано увагу на значенні інтеграції цифрових інструментів у процес професійної підготовки педагогів, що дає змогу розвинути як технічні, так і методичні навички для ефективного використання ІКТ у навчанні. Модель охоплює чотири блоки: цільовий, організаційно-змістовий, операційно-діяльнісний та результативний, кожен з яких спрямований на комплексний розвиток інформаційно-цифрової компетентності, необхідної для майбутньої професійної діяльності вчителя математики. Зазначено педагогічні умови, необхідні для реалізації моделі, а також критерії та рівні сформованості інформаційно-цифрової компетентності.

Біографія автора

Любов Тітова

аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, викладач кафедри інформатики і
інформаційно-комунікаційних технологій Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Falloon, G. (2020). From digital literacy to digital competence: the teacher digital competency (TDC) framework. Educational Technology Research and Development, Vol. 68(5), pp. 2449–2472. DOI: https://doi.org/10.1007/s11423-020-09767-4. [in English].

Napal Fraile, M., Peñalva-Vélez, A., & Mendióroz Lacambra, A. (2018). Development of Digital Competence in Secondary Education Teachers’ Training. Education Sciences, Vol. 8(3), p. 104.: DOI: https://doi.org/10.3390/educsci8030104. [in English].

Medvedjeva, M. (2013). Osobystisno oriientovane navchannia dyskretnoi matematyky u vyshchykh navchalnykh zakladakh z vykorystanniam informatsiinykh tekhnolohii [Personality-oriented teaching of discrete mathematics in higher education institutions using information technologies]. Candidate’s thesis. Kyiv, 284 p. [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola [New Ukrainian school]. Concept (2016) (Ukraine). Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf. [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu za profesiiamy “Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity”, “Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity”, “Vchytel z pochatkovoi osvity (z dyplomom molodshoho spetsialista)” [On Approval of the Professional Standard for the Professions of Primary School Teacher of a General Secondary Education Institution, Teacher of a General Secondary Education Institution, Teacher of Primary Education (with a Junior Specialist Diploma)]. Order № 2736-20 (2020) (Ukraine). Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20#Text. [in Ukrainian].

Stoika, O. (2023). Formuvannia informatsiino-tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv v umovakh dystantsiinoho navchannia [Formation of future teachers’ information and digital competence in distance learning]. Pedagogical sciences: theory and practice, Vol. 2, pp. 66–72. DOI: https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-2-10. [in Ukrainian].

Teplytska, A. (2015). Model i modeliuvannia v profesiinii osviti maibutnikh uchyteliv [Model and modeling in professional education of future teachers]. Spirituality of the individual: methodology, theory and practice, Vol. 6(69). pp. 181–190. [in Ukrainian].

Titova, L. (2023). Kryteriyi sformovanosti informatsiyno-tsyfrovoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv matematyky [Criteria for the formation of information and digital competence of future mathematics teachers]. Innovative pedagogy. Vol. 2. Issue. 56. pp. 147–150. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/56.2.32. [in Ukrainian].

Tkach, L. (2019). Pedahohichne modelyuvannya praktychnoyi pidhotovky maybutnikh tekhnikiv-tekhnolohiv zi spetsialnosti “Vyrobnytstvo khliba, kondyterskykh, makaronnykh vyrobiv i kharchovykh kontsentrativ” [Pedagogical modelling of practical training of future technologists in the specialty “Production of bread, confectionery, pasta and food concentrates”]. Ukrainian Pedagogical Journal, Vol. 2. pp. 106–118. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2019-2-106-118. [in Ukrainian].

Tkachuk, Gh. & Medvedjeva, M. (2023). IKT jak zasib formuvannja informacijno-cyfrovoji kompetentnosti studentiv pedaghoghichnykh universytetiv [ICT as a means of forming information and digital competence of students of pedagogical universities]. Youth & market, Vol. 1(209). pp. 74–80. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.272479. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті