НЕПЕРЕРВНЕ ПРОФЕСІЙНЕ ЗРОСТАННЯ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.315270

Ключові слова:

неперервне професійне зростання; професійний розвиток; офіцери ЗСУ; воєнна розвідка; НАТО.

Анотація

У статті розглянуто актуальну в умовах воєнних викликів сьогодення проблему неперервного професійного зростання майбутніх офіцерів. Окреслена проблема є важливим та водночас складним, довготривалим процесом та визначається як стратегічна ініціатива України. Проаналізовано вітчизняні нормативно-правові засади, що регулюють професійну підготовку військових кадрів в Україні. Окреслено ефективні шляхи реалізації процесу неперервного професійного зростання майбутнього офіцерського складу. У ході дослідження зроблено висновок, що організація якісного професійного рівня підготовки майбутнього офіцерського складу у закладах вищої військової освіти є основним шляхом у розв’язанні окресленої проблеми та потребує комплексного підходу.

Біографія автора

Тетяна Cобченко

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри освітології та інноваційної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Посилання

Bondarovych, O. & Bohdanov, M. (2024). Formuvannia hotovnosti maibutnikh ofitseriv do vykonannia zavdan za pryznachenniam iz aktsentovanym vykorystanniam vysokofunktsionalnykh kompleksom fizychnykh vprav [Formation of future officers’ readiness to perform assigned tasks with the emphasized use of highly functional complex physical exercises]. Scientific Journal of the Mykhailo Drahomanov Ukrainian State University, Vol. 1. No. 173, pp. 32–38. DOI: https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.1(173).07 [in Ukrainian].

Viiskova rozvidka [Military intelligence]: tutorial. / D. V. Zaitsev, A. P. Nakonechnyi, S. O. Pakhariev, I. O. Lutsenko; (Ed.). V.B. Dobrovolskyi. Kyiv, 2016. 335 p. Available at: https://tck.pl.ua/wp-content/uploads/2021/02/Viyskova-rozvidka-posibnyk.pdf [in Ukrainian].

Honcharuk, V., Vitenko, V., Sobchenko, T. & Liulchak, S. (2021). Innovatsiini protsesy u vyshchii shkoli osviti okremykh krain svitu y Ukrainy [Innovation Processes in Higher Education in Some Countries of the World and Ukraine]. Scientific Journal of the Drahomanov National Pedagogical University. Series 5 Pedagogical Sciences: Realities and Prospects, Vol. 80. No. 1, pp. 75–80. DOI: 10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.15 [in Ukrainian].

Didenko, O. & Kozubtsov, I. (2022). Profesiini vymohy do ofitserskoho skladu syl sektoru bezpeky ta oborony [Professional requirements for officers of the security and defense sector]. Pedagogical sciences, Vol. 3. No. 30, pp. 180–198. [in Ukrainian].

Zelenyi, I. (2023). Kliuchovi komponenty neperervnoho profesiinoho zrostannia ofitseriv [Key components of continuous professional development of officers]. Theory and methods of teaching and upbringing, Vol. 55, pp. 52–62. DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.05 [in Ukrainian].

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy “Pro vnesennia zmin do postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 15 hrudnia 1997 r. № 1410 “Kontseptsiia transformatsii systemy viiskovoi osvity”” (vid 30 hrudnia 2022 r. № 1490), Kyiv [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine (On Amendments to the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of December 15, 1997, No. 1410 (Concept of Transformation of the Military Education System))]. (December 30, 2022, No. 1490), Kyiv. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1490-2022-%D0%BF#Text (Accessed 10 November 2024) [in Ukrainian].

Semenov, M. & Yesipova, O. (2024). Poniattia profesiina kompetentnist maibutnoho ofitsera u konteksti pedahohichnoi teorii [The Concept of Professional Competence of a Future Officer in the Context of Pedagogical Theory]. Youth & market, Vol. 5. No. (225), pp. 150–156. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301712 [in Ukrainian].

Chernovol, Ye. & Slyvenko, P. (2023). Shchodo pidvyshchennia efektyvnosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh ofitseriv u realiiakh viiny [On improving the effectiveness of professional training of future officers in the realities of war]. Academic visions, Vol. 17. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7739419 [in Ukrainian].

Iahupov, V. & Lyman R. (2024). Sutnist, struktura i zmist liderskoi kompetentnosti [The essence, structure and content of leadership competence]. Youth & market, Vol. 4. No. 224, pp. 49–61. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304403 [in Ukrainian].

Iahupov, V. (2023). Viiskova psykholohiia: metodolohiia, teoriia ta praktyka [Military psychology: methodology, theory and practice]: a textbook. Kyiv, 517 p. [in Ukrainian].

Iahupov, V. & Kapinus, O. (2020). Teoretychni ta metodychni aspekty formuvannia profesiinoi subiektnosti maibutnikh ofitseriv [Theoretical and methodological aspects of the formation of professional subjectivity of future officers]: a textbook. Zhytomyr, 240 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті