ІННОВАЦІЙНІ ЗАСАДИ ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ВИЩІЙ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316348Ключові слова:
художньо-педагогічна освіта; інноваційні технології; кредитно-модульна система; компетентнісний підхід; модернізація освіти; стандарти вищої освіти.Анотація
У статті розглядаються інноваційні засади та процеси модернізації професійної підготовки майбутніх фахівців у системі вищої художньо-педагогічної освіти України. Описані ключові напрями розвитку, зокрема: впровадження неперервного навчання, компетентнісно-спрямованого та особистісно зорієнтованого підходів. Акцентується увага на використанні інтерактивних технологій і проєктних методів навчання, інтегрованих у кредитно-модульну організацію освітнього процесу.
Проаналізовано вплив Болонської декларації на структуру навчання та оцінювання, що сприяє підвищенню якості підготовки студентів і їхньої професійної мобільності. Упровадження стандартів вищої освіти розглядається як важливий етап забезпечення конвертованості та універсалізації професійної освіти в Україні та за її межами.
Посилання
Katsova, L.I. (2005). Formuvannia profisiinoho interesu u maibutnikh uchyteliv u protsesi pedahohichnoi praktyky [Formation of professional interest among future teachers in the process both as pedagogically, as practically]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 202 p. [in Ukrainian].
Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2016). Teoretychni ta metodychni zasady profesiino-pedahohichnoi pidhotovky vykladachiv profesiino-khudozhnikh dystsyplin u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological principles of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in higher educational institutions]. Youth & market. No. 7 (138). pp. 19–26. [in Ukrainian].
Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2020). Systema profesiino-pedahohichnoi pidhotovky vykladachiv profesiino-khudozhnikh dystsyplin u zakladakh vyshchoi osvity [System of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education]. Monograph. Lviv, 515 p. [in Ukrainian].
Pashko, L.F., Kovalenko, O.P. & Koriahina, N.V. (2008). Naukovo-teoretychni osnovy zmistu suchasnoi osvity [Scientific and theoretical foundations of the content of modern education]. Scientific and methodical foundations of the content of modern education (course of lectures): Scientific and methodical manual. Poltava, pp. 5–18. [in Ukrainian].
Radkevych, V.O. (2004). Kontseptsiia profesiino-khudozhnoi osvity [The concept of professional and art education]. Vocational and technical education. No. 3. pp. 3–4. [in Ukrainian].
Stepko, M.F., Boliubash, Ya.Ia., Shynkaruk, V.D. and others. (2004). Vyshcha osvita Ukrainy i Bolonskyi protses [Higher education of Ukraine and the Bologna process]. Education manual. V.H. Kremen (Ed.). Ternopil, 384 p. [in Ukrainian].
Chernilevskyi, D.V., Hamretskyi, I.S., Zarichanskyi, O.A., Lutskyi, I.M. & Pshenychniuk, O.V. (2010). Pedahohika vyshchoi shkoly [Higher school pedagogy]. Textbook. (Ed.). D.V. Chernilevskyi. Vinnytsia, 408 p. [in Ukrainian].
Botkin, J.W., Elmadjra, M. & Malitza, M. (1979). No Limits to Learning. A Report to the Club of Rome. Oxford. pp. 25–30. [in English].
Yashchuk, S., Кolisnyk-Humeniuk, Y., Shapran, O., Martirosian, L., Petukhov, T. & Artemieva, I. (2021). Pedagogical Design of the Content of Professional Training of Teachers of General Technical Disciplines and Methods of Teaching Technology. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, No. 12 (1), pp. 278–299. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.