РОЛЬ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ У СТАНОВЛЕННІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316377

Ключові слова:

особистісні якості; майбутні лікарі; фахові якості; професійна культура; особистість.

Анотація

У статті розглянуто педагогічні дослідження щодо формування професійних якостей, зокрема культури майбутнього лікаря, яка є на часі, особливо в період війни. Лише практична підготовка студентів сприяє кращому засвоєнню культурних норм і накопиченню професійних якостей.

Необхідно виокремити відносини лікаря у фаховій діяльності, котрі мають вагомий вплив на ефективність лікування і одужання пацієнта: відносини між лікарем та пацієнтом; ставлення лікаря до себе; власне уявлення про свій образ “Я”; відносини між лікарями і колегами (старшим чи молодшим персоналом); ставлення до опікунів чи родини пацієнта.

Тепер визначимо ключові риси, що характеризують ідеальну професійну поведінку лікаря: великодушність і здатність вибачати, альтруїзм, життєрадісний позитивний настрій, здатність налаштовувати пацієнтів на позитив, скромність щодо власних досягнень, милосердя до хворих і колег, уміння знімати напруженість у спілкуванні з неврівноваженими й неспокійними пацієнтами чи колегами, здатність бути взірцем для наслідування у роботі й поза її межами, а також чинити правильно, керуючись моральними мотивами. Також особливої важливості набувають такі якості лікаря, як асертивність та емпатія, моральна надійність, впевненість у прийнятті рішень, тобто саме такі якості повинні бути визначальними у сферах, зорієнтованих на допомогу пацієнтам і потребуючим.

Схарактеризовані якості є найбільш загальними та інтегральними, вбирають багато інших позитивних соціально й індивідуально-особистісних якостей, що розглядаються науковцями як важливі і затребувані для майбутніх лікарів у сучасному світі.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”професор кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Ганна Шайнер

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Інституту гуманітарних і соціальних наук Національного університету Львівська політехніка

Посилання

Andriichuk, O.Ia. (2003). Vykhovannia humannosti u studentiv medychnoho koledzhu v protsesi fakhovoi pidhotovky [Teaching humanity in medical college students in the process of professional training] [dissertation]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, p. 19. [in Ukrainian].

Vitenko, I.S. (2013). Psykholohichna adaptatsiya simeynoho likarya do profesiynoyi diyalnosti [Psychological adaptation of a family doctor to professional activity]. Monograph. Vinnytsya, 132 p. [in Ukrainian].

Korolova, T.V. (2014). Model formuvannia profesiino-etychnoi kultury maibutnoho likaria u protsesi humanitarnoi pidhotovky [Model of formation of professional and ethical culture of future medicine in the process of humanitarian training]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: “Pedagogy. Social Work”. No. 30. pp. 66–69. [in Ukrainian].

Moskalenko, V.F. (2005). Realizatsiia pryntsypiv Bolonskoi deklaratsii v Natsionalnomu medychnomu universyteti im. O.O. Bohomoltsia [Implementation of the principles of the Bologna Declaration at the O.O. Bogomolets National Medical University]. Medical Education. No. 2. pp. 24–26. [in Ukrainian].

Pyrih, L.A. (1998). Medytsyna i ukrayinske suspilstvo: zb. med. publits. pr. [Medicine and Ukrainian society: coll. med. public works]. Kyiv, 472 p. [in Ukrainian].

Pysklynets, U.M. (2010). Rozvytok tekhnichnoyi tvorchosti studentiv-medykiv pid chas vyvchennya kursu “Medychna biolohichna i fizyka” [Development of technical creativity of medical students during the study of the course “Medical Biology and Physics”]. Pedagogical almanac: Proceedings.Vol. 7. p. 150. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті