ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316380

Ключові слова:

самостійна робота; цифрові ресурси; інформатика; система управління навчанням; інтерактивні технології.

Анотація

У статті розглядається використання цифрових ресурсів для організації самостійної роботи учнів у дистанційних та змішаних форматах навчання. Відтак акцентується увага на засобах для організації самостійної роботи: системах управління навчанням, онлайнових ресурсах для програмування, інструментах для проєктів, моделювання, тестування та опитувань, а також платформах для відеозв’язку. Описано структуру електронного курсу “Інформатика”, який інтегрує усі цифрові ресурси, які пропонуються учню для опрацювання та використовується у процесі самостійної роботи. Аналізується ефективність обраних цифрових інструментів, наводяться приклади інтерактивних завдань, які сприяють співпраці та зворотному зв’язку між учнями та вчителями.

Біографії авторів

Надія Стеценко

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Галина Ткачук

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Bondarenko, A.V. & Mazurok, T.L. (2019). Metodychni osoblyvosti rozrobky adaptyvnoho navchalnoho kontentu dlia pidtrymky samostiinoi roboty na urokakh informatyky [Methodological features of developing adaptive educational content to support independent work in informatics lessons]. Adaptyvni tekhnolohii upravlinnia navchanniam ATL – 2019: materialy piatoi mizhnarodnoi konferentsii (Odesa, 23–25 zhovtnia 2019 r.) – Adaptive learning management technologies ATL - 2019: proceedings of the fifth international conference, (Odesa, October 23–25, 2019), Odesa, pp. 98–99. [in Ukrainian].

Voevidko, L.M. (2015). Samostiina robota studentiv: stryzhneva komponenta fakhovoi pidhotovky [Independent work of students: the core component of professional training]. Research Notes. Series “Psychology and Pedagogy Research” (Nizhyn Mykola Gogol State University). No. 1, pp. 17–21. [in Ukrainian].

Halytska, N. (2021). Vplyv samostiinoi roboty uchniv na rozvytok doslidnytskykh umin uchniv na urokakh pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin u period kintsia 50–pochatku 90-kh rr. XX st. [The impact of independent work on the development of students’ research skills in natural and mathematical disciplines in the period from the late 50s to the early 90s of the 20th century]. Youth & market, No. 7(193), pp. 131–134. [in Ukrainian].

Holovko, N. (2015). Samostiina robota yak skladova navchalnoho protsesu u vyshchii shkoli [Independent work as a component of the educational process in higher education]. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Series “Pedagogy”. Vol. 2, pp. 19–22. [in Ukrainian].

Kohut, U., Sikora, O. & Vdovychyn, T. (2022). Vyklyky navchannia ta vykladannia v umovakh viiny [Challenges of learning and teaching during wartime]. Youth & market. No. 6(204), pp. 83–88. [in Ukrainian].

Naidionov, I.M. (2016). Metodychni materialy shchodo zabezpechennia samostiinoi roboty studentiv z navchalnoho kursu “Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli” [Methodological materials for ensuring independent work of students in the course “Methods of teaching in higher education”]. Kyiv, 45 p. [in Ukrainian].

Petruk, L. (2023). Samostiina robota studentiv u konteksti formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv [Independent work of students in the context of forming professional competencies of future teachers]. Youth & market, No. 1(209), pp. 108–112. [in Ukrainian].

Plushch, V.M. (2019). Samostiina robota studentiv yak odna iz form samoosvity [Independent work as a form of self-education]. Research Notes. No. 143, pp. 168–173. [in Ukrainian].

Savelikhina, I. (2019). Samostiina robota studentiv yak osnova piznavalnoi diialnosti u formuvanni vysokokvalifikovanykh fakhivtsiv [Independent work as the basis of cognitive activity in forming highly qualified specialists]. Youth & market. No. 5, pp. 121–125. [in Ukrainian].

Semko, L. & Samoilenko, N. (2015). Metodychni pidkhody do vyvchennia informatyky v osnovnii shkoli [Methodological approaches to teaching informatics in primary school]. Proceedings. Series: Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education. Vol. 7, part. 2, pp. 76–82. [in Ukrainian].

Sikora, Ya.B., Karpliuk, S.O., Hrinchuk, I.O. & Oleniuk, D.O. (2022). Vykorystannia metodu proektiv na urokakh informatyky yak efektyvna pedahohichna tekhnolohiia [Using the project method in informatics lessons as an effective pedagogical technology]. Prospects and innovations of science. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/34341/1/2022.pdf. [in Ukrainian].

Sirant, N.P. (2023). Formuvannia u ditei umin samostiinoi roboty na urokakh informatyky [Formation of independent work skills in children during informatics lessons]. Suchasni svitovi tendentsii rozvytku nauky, osvity, tekhnolohii ta suspilstva: zb. tez dopovid. mizhnarodnoi konferentsii, 28 chervnia 2023 r. – Modern world trends in the development of science, education, technology and society: collection of abstracts of reports of the international scientific and practical conference, June 28, 2023, Kropyvnytskyi, p. 17. [in Ukrainian].

Fedorchuk, A. & Postova, S. (2024). Osoblyvosti orhanizatsii samostiinoi roboty uchniv pry vyvchenni informatyky u starshii shkoli [Features of organizing independent work of students in senior school during informatics lessons]. Aktualni pytannia suchasnoi informatyky: materialy dop. VII vseukr. konf. z mizhnar. uchastiu “Suchasni informatsiini tekhnolohii v osviti ta nautsi”, 16–17 lyst. 2023 r. – Current issues of modern informatics: additional materials. VII All-Ukrainian science and practice conf. from international with the participation of “Modern information technologies in education and science”, November 16-17. 2023. Zhytomyr, Vol. 11, pp. 136–139. [in Ukrainian].

Khvits, V. & Andriievska, A. (2024). Orhanizatsiia samostiinoi roboty uchniv bazovoi serednoi shkoly pry vyvchenni prohramuvannia [Organization of independent work of middle school students in programming]. Scientific and research work of students as a factor in improving the professional training of the future teacher: coll. of science works. Vol. 23, pp. 154–162. [in Ukrainian].

Khomyak, I. (2016). Samostiina robota v systemi navchalnoi diialnosti studentiv [Independent work in the system of students’ educational activities]. Scientific Bulletin of Lesya Ukrayinka East European National University. Pedagogical sciences. No. 1(1), pp. 90–95. [in Ukrainian].

Shvets, D.Ye., Shvets, Ye.Ya. (2010). Kerovanist samostiinoiu robotoiu studentiv yak shliakh dlia pidvyshchennia yakosti osvity [Managing independent student work as a way to improve the quality of education]. Humanities bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy. No. 41, pp. 203–207. [in Ukrainian].

Shevchuk, M.O., Kyrychok, I.I. & Novhorodska, Yu.H. (2018). Problemy upravlinnia samostiinoiu robotoiu studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Problems of managing independent student work in higher educational institutions]. Young Scientist. No. 1, pp. 407–421. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті