ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЛОГОПЕДА У ВИМІРІ СУЧАСНОГО ДИСКУРСУ НУШ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316384Ключові слова:
професійна діяльність; компетентність; цифрові технології; Нова українська школа; корекційна робота.Анотація
У статті проаналізовано сутність та особливості цифрової компетентності логопеда у вимірі сучасного дискурсу Нової української школи, що і зумовлено метою дослідження. Компонентами цифрової компетентності логопеда авторами визначено: 1) інформаційну грамотність; 2) комунікаційну грамотність; 3) технічні навички; 4) креативність у використанні цифрових інструментів. Авторами детально розкрито потенціал застосування цифрових інструментів (їх функціонал, особливості та цінність) у логопедичній практиці (Logoprog, Speech Therapy, Tactus Therapy, ТОМЕ, ГРАМОТЕЙКА). У статті наголошується, що перспектива розвитку цифрової компетентності логопедів у рамках НУШ є багатообіцяючою через підвищення кваліфікації, впровадження спеціальних тренінгів і навчальних курсів (онлайн-курси для педагогів від Міністерства освіти і науки України; “Інклюзивний простір. Практичні кроки” на Prometheus; “Дія. Цифрова освіта” та ін).
Посилання
Vorotnikova, I.P. (2019). Umovy formuvannya tsyfrovoyi kompetentnosti vchytelya u pislyadyplomniy osviti [Conditions for the formation of digital competence of a teacher in postgraduate education]. Open educational e-environment of modern University. No. 6. pp. 101–118. [in Ukrainian].
Gavrilova, L.G. & Topolnyk, Y.V. (2017). Tsyfrova kultura, tsyfrova hramotnist, tsyfrova kompetentnist yak suchasni osvitni fenomeny [Digital culture, digital literacy, digital competence as modern educational phenomena]. Information technologies and teaching aids, No. 61, issue. 5, pp. 1–14. [in Ukrainian].
Hrebenyk, I.S. (2019). Formuvannya tsyfrovoyi kompetentnosti kerivnykiv navchalnykh zakladiv [Formation of digital competence of heads of educational institutions]. Open educational e-environment of modern University. No. 6. pp. 17–25. [in Ukrainian].
Kontseptsiya rozvytku tsyfrovykh kompetentnostey, skhvalena rozporyadzhennyam Kabinetu Ministriv Ukrayiny [The concept of the development of digital competences, approved by the order of the Cabinet of Ministers of Ukraine] dated March 3, 2021 No. 167. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text (Accessed 25 Oct. 2024). [in Ukrainian].
Kontseptsiya Novoyi ukrayinskoyi shkoly (2016). [Concept of the New Ukrainian School]. Available at:https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (Accessed 25 Oct. 2024). [in Ukrainian].
Polozhennya pro Yedynyy derzhavnyy veb-portal tsyfrovoyi osvity “Diya. Tsyfrova osvita” [Regulations on the Unified State Web Portal of Digital Education “Action. Digital Education”]. Approved by Resolution of the CMU dated March 10, 2021 No. 184. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/184-2021-%D0%BF#Text (Accessed 25 Oct. 2024). [in Ukrainian].
Ramka tsyfrovoyi kompetentnosti DigComp 2.1 (2017). [DigComp Digital Competence Framework 2.1]. Available at: http://dystosvita.blogspot.com/2018/02/digcomp-2017.html (Accessed 25 Oct. 2024). [in Ukrainian].
Semigina, T. & Fedyuk, V. (2022). Tsyfrova kompetentnist yak instrument rehulyuvannya rynku pratsi [Digital competence as a tool for regulating the labor market]. Economy and society, No. 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-41 (Accessed 25 Oct. 2024). [in Ukrainian].
Sylenko, Yu., Romantsova, Ya., Lysytska, O. & Garbych, Ya. (2023) Informatsiyne osvitnye seredovyshche yak platforma realizatsiyi informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy u ZVO [Informational educational environment as a platform for the implementation of information and communication technologies in higher education institutions]. Youth & market, No. 6–7 (214–215). pp. 60–68. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287944 (Accessed 25 Oct. 2024). [in Ukrainian].
Spirin, O.M. & Ovcharuk, O.V. (2021). Tsyfrova kompetentnist [Digital competence]. Encyclopedia of education. National Acad. ped. Sciences of Ukraine: 2nd ed., add. and processing Kyiv, pp. 1095–1096. [in Ukrainian].
Tepla, O.M., Dubrovina, I.V. & Sylenko, Yu.V. (2023). Tsyfrova kompetentnist pedahoha v informatsiyno-osvitnomu seredovyshchi zakladu vyshchoyi osvity u svitli suchasnykh vyklykiv [Digital competence of the teacher in the information and educational environment of the institution of higher education in the light of modern challenges]. Bulletin of the Glukhiv National Pedagogical University named after Oleksandr Dovzhenko. Series: Pedagogical sciences. Issue 53. pp. 100–106. DOI: https://doi.org/10.31376/2410-0897-2023-3-53-100-106 (Accessed 25 Oct. 2024). [in Ukrainian].
Tsegelnyk, T., Zakharova, G. & Sylenko, Y. (2024). Potentsial zastosuvannya tsyfrovykh tekhnolohiy v osvitnʹomu seredovyshchi ZVO pry pidhotovtsi maybutnoho pedahoha [The potential of using digital technologies in the educational environment of higher education institutions in the preparation of future teachers]. Youth & market, No. 5 (225). pp. 30–34. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304926 (Accessed 25 Oct. 2024). [in Ukrainian].
Henseruk, H. (2019). Tsyfrova kompetentnist yak odna iz profesiyno znachushchykh kompetentnostey maybutnikh uchyteliv [Digital competence as one of the professionally significant competences of future teachers]. Electronic scientific publication “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”, No. 6. pp. 8–16. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.816 (Accessed 25 Oct. 2024). [in Ukrainian].
Tolochko, S., Bordiug, N. & Knysh, І. (2020). Transversal competencies of innovative entrepreneurship professionals in lifelong education. Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 6. No. 3. pp. 156–165. [in English].
Vyshkivska, V., Sylenko, Yu., Golikova, O., Tsehelnyk, T. & Patlaichuk, O. (2024). Analysis of the Experience and Prospects of the Implementation of the Moodle Platform for the Organization of Distance Learning in Ukrainian Universities. Environment. Technology. Resources. Proceedings of the 15th International Scientific and Practical Conference. Vol. 2. Hosted by National Military University, Bulgaria; Rezekne Academy of Technologies, Faculty of Engineering, Latvia (June 27, 2024 – June 28, 2024). pр. 512–518. DOI: https://doi.org/10.17770/etr2024vol2.8078 (Accessed 25 Oct. 2024). [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.