ОСОБЛИВОСТІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ З ІСТОРІЇ ТРУДОВОГО ТА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316385

Ключові слова:

фахова підготовка; вчителі технологій; історія трудового навчання; професійна освіта; професійне навчання; технологічна освіта.

Анотація

У статті проведений аналітичний огляд фахової підготовки майбутніх учителів технологій в контексті вивчення історії трудового та професійного навчання. На підставі аналізу теоретичної та практичної підготовки вчителів запропоновано і проведено проєктування структури та змісту вибіркового курсу з означеної проблематики. Проведено обґрунтування змісту цієї навчальної дисципліни як системотвірної ланки формування у студентів знань історії трудового і професійного навчання. Структуровано вивчення курсу, в якому передбачено у форматі двох змістових модулів, перший з яких “Історія становлення трудового та професійного навчання”, а другий – “Розвиток трудового та професійного навчання у період 1917 рік по даний час”.

Біографії авторів

Дмитро Кільдеров

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри технологічної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Анна Логвиненко

аспірант Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Посилання

Zhyhir, V.I. & Chernieha, O.A. (2016). Profesiina pedahohika: navch. pos. [Professional pedagogy: education. manual]. Kyiv, 336 p. [in Ukrainian].

Istoriia ukrainskoi shkoly i pedahohiky : khrestomatiia [History of Ukrainian school and pedagogy: a textbook]. O.O. Liubar; (Ed.). V.H. Kremen. Kyiv, 2005. 767 p. [in Ukrainian].

Kobernyk, O.M. Tekhnolohichna osvita uchniv v Ukraini u ХХІ stolitti [Technological education of students in Ukraine in the 21st century]. Available at: https://rusnauka.com/13_NPN_2010/Pedagogica/66067.doc.htm [in Ukrainian].

Mavrin, V. (2017). Vytoky stanovlennia pedahohiky zhyttietvorchosti osobystosti u vitchyznianii osviti (ХVІ –pochatok ХХ st.). [The origins of the formation of the pedagogy of life creativity of the individual in domestic education (XVI – beginning of the XX century)]. Historical and pedagogical almanac. No. 1. pp. 14–22. [in Ukrainian].

Proftekhosvita Ukrainy: ХХ stolittia: Entsykloped. vyd. [Vocational education of Ukraine: 20th century: Encyclopedia. view.]. APN of Ukraine. Institute of Pedagogy and Psychology Prof. education; Under the editorship N.G. Nychkalo. Kyiv, 2004. 876 p. [in Ukrainian].

Rudenko, Yu.D. (1994). Rozvytok teorii i praktyky formuvannia v uchniv naukovoho svitohliadu v istorii pedahohiky Ukrainy (1917–1941) [The development of the theory and practice of forming a scientific outlook in students in the history of pedagogy in Ukraine (1917–1941)]. Doctor’s thesis. 392 p. [in Ukrainian].

Tytarenko, V.M. & Tsyna, A.Iu. (2021). Istoriia trudovoho navchannia v Ukraini : navch. posib. [History of labor training in Ukraine: training. manual]. Poltava, 240 p. [in Ukrainian].

Tkachuk, S.I. & Kobernyk, O.M. (2014). Osnovy teorii tekhnolohichnoi osvity : navchalnyi posibnyk [Basics of the theory of technological education: a study guide]. Uman, 304 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті