РОЗВИТОК ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТРАЄКТОРІЇ ПЕДАГОГА У СТВОРЕННІ ЕМОЦІЙНО СПРИЯТЛИВОГО СЕРЕДОВИЩА В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316392Ключові слова:
емоційно сприятливе середовище; емоційна сфера; педагогічна майстерність; організація виховного процесу; траєкторія саморозвитку педагога.Анотація
У статті проаналізовано необхідність професійного розвитку педагога в сучасних кризових умовах нашого суспільства. Визначено проблеми та суперечності в організації освітнього процесу і підкреслено провідну роль педагога в унормуванні емоційної атмосфери. Охарактеризовано вікові особливості становлення та індивідуальні прояви психоемоційної сфери особистості. Виокремлено завдання для педагогів у створенні емоційно сприятливих умов в освітньому середовищі. Подано перспективу у вибудовуванні траєкторії професійного зростання педагога для якісної організації освіти. Окреслено шляхи налагодження співпраці педагогів, батьків вихованців у гармонійному розвитку дітей. Для обговорення подано способи удосконалення освітнього процесу, названо шляхи поліпшення емоційного мікроклімату між педагогом та вихованцями.
Посилання
Amonashvili, Sh.O. (2002). Shkola zhyttya [School of life]. Khmelnytskyi, 172 p. [in Ukrainian].
Bekh, I.D. (1998). Osoblyvosti osobystisno-zoriyentovanoho vykhovannya : nauk.-metod. posib. [Features of personality-oriented education: scientific and methodological manual]. Kyiv, 204 p. [in Ukrainian].
Hratysya i ne boyatysya: diyevi porady dlya vykhovateliv ta batkiv doshkilnyat (2024). [Play and not be afraid: effective tips for educators and parents of preschoolers]. Available at: https://numo.mon.gov.ua/gratisya-i-ne-boyatisya [in Ukrainian].
Zahadkovyy svit emotsiy. Rozvytok emotsiynoyi sfery doshkilnykiv [The mysterious world of emotions. Development of the emotional sphere of preschoolers]. (Ed.). I.V. Molodushkina. Kharkiv, 2010. 207 p. [in Ukrainian].
Zoloti pravyla V. Loksona [W. Lockson’s Golden Rules]. Available at: https://shmp.com.ua/2017/12/04/zolot%D1%96-pravila-v-lokson-angl%D1%96js-kij-pedagog/ [in Ukrainian].
Yevchenko, I. (2012). Teoretychnyy analiz problemy samostverdzhennya osobystosti [Theoretical analysis of the problem of self-affirmation of the individual]. Bulletin of the Kyiv National University of Trade and Economics, No. 4. pp. 112–120. [in Ukrainian].
Kostyuk, K. (1989). Navchalno-vykhovnyy protses i psykhichnyy rozvytok osobystosti [Educational process and mental development of personality]. (Ed.). L.M. Prokoliyenko. Kyiv, 608 p. [in Ukrainian].
Karabayeva, I.I. (2006). Subjekt-subjektna vzayemodiya dorosloho z dytynoyu yak chynnyk pryynyattya doshkilnykom sotsialno znachushchykh moralnykh tsinnostey [Subject-subject interaction of an adult with a child as a factor in the adoption of socially significant moral values by a preschooler]. Actual problems of psychology. Psychology of preschool child development: coll. of science articles. Vol. IV. Kyiv, pp. 82–94. [in Ukrainian].
Osvita i myr. Pratsi Marii Montessori [Education and Peace. The works of Maria Montessori]. Kyiv, 2023. 166 p. [in Ukrainian].
Pavelkiv, R. & Tsyhypalo, O. (2011). Dytyacha psykholohiya: navch. posib [Child psychology: a textbook]. Kyiv, 375 p. [in Ukrainian].
Ponimanska T.I. (2006). Doshkilna pedahohika: navch. posib. [Preschool pedagogy: a textbook]. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.