РОЗВИТОК ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТРАЄКТОРІЇ ПЕДАГОГА У СТВОРЕННІ ЕМОЦІЙНО СПРИЯТЛИВОГО СЕРЕДОВИЩА В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316392

Ключові слова:

емоційно сприятливе середовище; емоційна сфера; педагогічна майстерність; організація виховного процесу; траєкторія саморозвитку педагога.

Анотація

У статті проаналізовано необхідність професійного розвитку педагога в сучасних кризових умовах нашого суспільства. Визначено проблеми та суперечності в організації освітнього процесу і підкреслено провідну роль педагога в унормуванні емоційної атмосфери. Охарактеризовано вікові особливості становлення та індивідуальні прояви психоемоційної сфери особистості. Виокремлено завдання для педагогів у створенні емоційно сприятливих умов в освітньому середовищі. Подано перспективу у вибудовуванні траєкторії професійного зростання педагога для якісної організації освіти. Окреслено шляхи налагодження співпраці педагогів, батьків вихованців у гармонійному розвитку дітей. Для обговорення подано способи удосконалення освітнього процесу, названо шляхи поліпшення емоційного мікроклімату між педагогом та вихованцями.

Біографії авторів

Надія Дудник

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Андрій Дмитришин

аспірант кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Amonashvili, Sh.O. (2002). Shkola zhyttya [School of life]. Khmelnytskyi, 172 p. [in Ukrainian].

Bekh, I.D. (1998). Osoblyvosti osobystisno-zoriyentovanoho vykhovannya : nauk.-metod. posib. [Features of personality-oriented education: scientific and methodological manual]. Kyiv, 204 p. [in Ukrainian].

Hratysya i ne boyatysya: diyevi porady dlya vykhovateliv ta batkiv doshkilnyat (2024). [Play and not be afraid: effective tips for educators and parents of preschoolers]. Available at: https://numo.mon.gov.ua/gratisya-i-ne-boyatisya [in Ukrainian].

Zahadkovyy svit emotsiy. Rozvytok emotsiynoyi sfery doshkilnykiv [The mysterious world of emotions. Development of the emotional sphere of preschoolers]. (Ed.). I.V. Molodushkina. Kharkiv, 2010. 207 p. [in Ukrainian].

Zoloti pravyla V. Loksona [W. Lockson’s Golden Rules]. Available at: https://shmp.com.ua/2017/12/04/zolot%D1%96-pravila-v-lokson-angl%D1%96js-kij-pedagog/ [in Ukrainian].

Yevchenko, I. (2012). Teoretychnyy analiz problemy samostverdzhennya osobystosti [Theoretical analysis of the problem of self-affirmation of the individual]. Bulletin of the Kyiv National University of Trade and Economics, No. 4. pp. 112–120. [in Ukrainian].

Kostyuk, K. (1989). Navchalno-vykhovnyy protses i psykhichnyy rozvytok osobystosti [Educational process and mental development of personality]. (Ed.). L.M. Prokoliyenko. Kyiv, 608 p. [in Ukrainian].

Karabayeva, I.I. (2006). Subjekt-subjektna vzayemodiya dorosloho z dytynoyu yak chynnyk pryynyattya doshkilnykom sotsialno znachushchykh moralnykh tsinnostey [Subject-subject interaction of an adult with a child as a factor in the adoption of socially significant moral values by a preschooler]. Actual problems of psychology. Psychology of preschool child development: coll. of science articles. Vol. IV. Kyiv, pp. 82–94. [in Ukrainian].

Osvita i myr. Pratsi Marii Montessori [Education and Peace. The works of Maria Montessori]. Kyiv, 2023. 166 p. [in Ukrainian].

Pavelkiv, R. & Tsyhypalo, O. (2011). Dytyacha psykholohiya: navch. posib [Child psychology: a textbook]. Kyiv, 375 p. [in Ukrainian].

Ponimanska T.I. (2006). Doshkilna pedahohika: navch. posib. [Preschool pedagogy: a textbook]. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті