ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГА ДО ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316393Ключові слова:
педагогічна підготовка; інновації; сенсорний розвиток; діти дошкільного віку.Анотація
У статті визначено важливість професійного розвитку педагогів у процесі підготовки до діяльності в умовах сучасного ЗДО. Проаналізовано необхідність удосконалення умов та засобів освітнього процесу дошкільників на основі впровадження інновацій. Визначено переваги використання новацій в умовах виконання положень Закону України “Про дошкільну освіту” відповідно до ліній розвитку Базового компонента дошкільної освіти. У сучасних кризових умовах розвитку нашого суспільства роль педагога як наставника, виховника зростає в силу розширення освітньої траєкторії впливу на особистість дитини як культурологічну, емоційну, розумову, так і соціальну. Рекомендації провідних дослідників дитячої психології передбачають формування педагогічної майстерності у вихователів до індивідуальної організації освітньої діяльності. У статті визначено шляхи реалізації способів дослідження та засвоєння знань про навколишній світ за допомогою сенсорного навчання. Для розгляду подано теорію та практику сенсорного виховання дошкільників, яка пропонує враховувати здатність дитини пізнавати світ за допомогою відчуттів.
Посилання
Andrushchenko,V. (2006). Filosofiyaosvity XXI stolittya: uposhukakh perspektyvy [Philosophy of education of the XXI century: in search of prospects]. Philosophy of education. No. 3. pp. 6–12. [in Ukrainian].
Bazovyy component doshkilnoyi osvity (21.01.21). [Basic component of preschool education].Available at:https://mon.gov.ua/osvita-2/doshkilna-osvita-2/bazoviy-komponent-doshkilnoi-osviti-v-ukraini [in Ukrainian].
Bashkirova, O. (2018). Yak vyrostyty vunderkinda [How to grow a genius]. Kyiv, 60 p. [in Ukrainian].
Bondar, V.I. (2009). Psykholoho-pedahohichni osnovy rozvytku ditey v systemi M. Motessori: navch. posibnyk [Psychological and pedagogical bases of children’s development in the Motessori system: a textbook]. Poltava, 252 p. [in Ukrainian].
Visnyk Montessori. Yuvileynyy vypusk [Montessori Bulletin. Anniversary issue]. (Eds.). Goryunova V.Z., Mikhalchuk T.P., Pribylska N.V. Kyiv, 2007. 169 p. [in Ukrainian].
Lyst MON №1/15368-24 vid 27.08.2024 r. “Shchodo orhanizatsiyi osvitnoho protsesu v 2024/2025 navchalnomu rotsiu zakladakhdo shkilnoyi osvity” [Letter of the Ministry of Education and Science No. 1/15368-24 of 27.08.2024 “On the organisation of the educational process in the academic year 2024/2025 in preschool education institutions”]. Available at: https://osvita.ua/doc/files/news/929/92911/66cef0c117cec174203646.pdf [in Ukrainian].
Maksymenko, S.D. & Solovienko V.O. (2000). Zahalna psykholohiya: navch. posib. [General psychology: a textbook]. Vol. 2. Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].
Sensornyy rozvytok: z dosvidu roboty. 5–6(7) rokiv [Sensory development: from the experience of work. 5–6 (7) years old]. (Eds.). M.L. Krivonis, O.L. Drobotii. Kharkiv, 2012. 256 p. [in Ukrainian].
Chepil, M. & Dudnyk, N. (2017). Pedahohika Mariyi Montessori: navch-metod. posib. [Maria Montessori’s Pedagogy: a study guide]. Kyiv, 314 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.