КОМПЕТЕНТНІСТЬ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У ЗМІСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316423

Ключові слова:

професійна підготовка; військовослужбовець; компетентність; соціальна відповідальність; значущість; мотивація; служба; мета; критичне мислення; комунікація.

Анотація

Автор у статті визначив окремі аспекти формування компетентності соціальної відповідальності у змісті професійної підготовки майбутніх військовослужбовців Національної гвардії України, умови формування такої компетентності в реаліях освітнього процесу. Автор наголосив на ролі стабільної мотивації, що корелюється зі стандартизованими вимогами до професійного навчання, світовими стандартами. Компетентність соціальної відповідальності по суті є синтезом характеристик особистості, які дають змогу військовослужбовцю Національної гвардії України, спираючись на моральні переконання і ціннісні орієнтації, здійснювати усвідомлений вибір і приймати зважені рішення з чітким усвідомленням відповідальності за наслідки своєї професійної діяльності, здатність усвідомлювати роль професійної поведінки для збереження суспільної безпеки. Така компетентність передбачає в основі високу вмотивованість і готовність дотримуватися законних приписів національного законодавства у сфері прав людини, транслювати високу правосвідомість у професійній діяльності військовослужбовця.

Біографія автора

Андрій Горбатюк

здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти кафедри теорії та методики професійної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

Посилання

Borysenko, N. & Vorozhbit-Horbatiuk, V. (2021). Vysokyi moralnyi dukh kursantiv (slukhachiv, studentiv) viiskovykh navchalnykh pidrozdiliv zakladiv vyshchoi osvity – resurs syly v epokhu informatsiinykh viin [The high morale of cadets (students) of military educational units of higher education institutions is a resource of strength in the era of information wars]. Wars of the information age: an interdisciplinary discourse: a monograph. (Ed.). V.A. Krotiuk. Kharkiv, pp. 333‒350. [in Ukrainian].

Vorozhbit-Horbatiuk, V. (2021). Kompetentnist pedahohichnoho partnerstva yak bazys yakosti vyshchoi pedahohichnoi osvity [Competence of pedagogical partnership as a basis for the quality of higher pedagogical education]. Youth & market. No. 10 (196). pp. 63–69. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248528 [in Ukrainian].

Vorozhbit-Horbatiuk, V.V., Zolotukhina, S.T. & Sobchenko, T.M. (2022). Tekhniky rozvytku krytychnoho myslennia u zmisti osvitnoi prohramy “Osvitolohiia” [Techniques for developing critical thinking in the content of the educational program “Educational Sciences”]. Pidvyshchennia yakosti natsionalnoi osvity u konteksti vyklykiv sohodennia : materialy Rehion. nauk.-prakt. konf. (26 travnia 2022 r., m. Kharkiv) – Improving the quality of national education in the context of today’s challenges: Proceedings of Region. Science and Practice Conf. (May 26, 2022, Kharkiv). Kharkiv, pp. 55–57. [in Ukrainian].

Horbatiuk, A.A. (2023). Formuvannia sotsialno znachushchykh kompetentnostei maibutnikh viiskovosluzhbovtsiv Natsionalnoi hvardii Ukrainy: vyklyky i rishennia [Formation of socially significant competencies of future servicemen of the National Guard of Ukraine: challenges and solutions]. Innovative Pedagogy. Issue 65. Vol. 1. pp. 143–146. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/65.1.29 [in Ukrainian].

Kapinus, O.S. (2020). Metodolohiia, teoriia i metodyka formuvannia profesiinoi subiektnosti maibutnikh ofitseriv Zbroinykh syl Ukrainy [Methodology, theory and methods of forming the professional subjectivity of future officers of the Armed Forces of Ukraine]. Zhytomyr, 600 p. [in Ukrainian].

Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu v Natsionalnii akademii Natsionalnoi hvardii Ukrainy (2015). [Regulations on the organization of the educational process at the National Academy of the National Guard of Ukraine]. Kharkiv, 2015. Available at: https://nangu.edu.ua/uploads/files/documenty/polozhennya/pologennj%20pro%20organizaciu%20osvitn%D1%8Cogo%20procesu%20v%20nangu.pdf [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro psykholohichne zabezpechennia v Natsionalnii hvardii Ukrainy [On approval of the Regulation on psychological support in the National Guard of Ukraine]. Order of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine No. 1285 dated December 8, 2016. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0080-17#Text [in Ukrainian].

Pro Natsionalnu hvardiiu Ukrainy. Zakon Ukrainy [On the National Guard of Ukraine]. Bulletin of the Verkhovna Rada (VVR), 2014, No. 17, Article 594, current version dated 12.16.2023. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/876-18#Text [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022‒2032 roky [On approval of the Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2022-2032]. Order of the CMU of February 23, 2022 No. 286. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80 [in Ukrainian].

Sevruk, I., Sokolovska, Yu. & Chuprinova, N. (2021). Formuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti u maibutnikh ofitseriv Natsionalnoi hvardii Ukrainy [Formation of social responsibility in future officers of the National Guard of Ukraine]. Visnyk of the Lviv University Philosophical Political studies. Vol. 38. pp. 113–120. DOI: https://doi.org/10.30970/PPS.2021.38.14 [in Ukrainian].

Sotsialna vidpovidalnist u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy: rezultaty sotsiolohichnoho opytuvannia (2023). [Social responsibility in higher education institutions of Ukraine: results of a sociological survey]. Analytical report. O. Orzhel, O. Petroie, N. Shofolova, O. Lytovchenko; (Ed.). O. Petroie. Kyiv, 70 p. [in Ukrainian].

ISO 26000: guidance on social responsibility. Available at: https://iso26000.info/iso26000 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті