ЕФЕКТИВНІСТЬ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ СІМЕЙНИХ ЦІННОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316424

Ключові слова:

інтерактивні методи; моральне виховання; ціннісні орієнтири; соціальна відповідальність; освітні підходи.

Анотація

У статті розглянуто окремі аспекти впровадження та використання інтерактивних методів навчання у вищій школі, основною метою яких є практичне використання теоретичних знань. У результаті аналізу наукових джерел виявлено загальні тенденції застосування інтерактивних методів, визначено найбільш ефективні з них. Виконано теоретичний аналіз робіт вітчизняних фахівців, який доводить, що нині продовжується вивчення використання інтерактивних методів для формування сімейних цінностей у здобувачів вищої освіти. У результаті здійсненого дослідження було встановлено, що інтерактивні технології навчання сприяють активізації пізнавальної діяльності, допомагають розвивати навички міжособистісного спілкування, сприяють формуванню особистісних, морально-етичних і сімейних цінностей.

Біографія автора

Роман Вайнола

аспірант кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Посилання

Barbinova, A. (2017). Formy i metody vykhovannia simeinykh tsinnostei u tekhnolohii pedahohichnoho proektuvannia [Forms and methods of education of family values in the technology of pedagogical design]. Collection of scientific papers of the Uman State Pedagogical University, Uman, 1, pp. 24–32. Available at: http://znp.udpu.edu.ua/article/view/137513 [in Ukrainian].

Bashkir, O.I. (2019). Aktyvni y interaktyvni metody navchannia u vyshchii shkoli [Active and interactive methods of learning in higher education]. Educational challenges. Kharkiv, 60, pp. 33–44. Available at: http://journals.hnpu.edu.ua/index.php/pedagogy/article/view/1656 (Accessed 15 Oct. 2024) [in Ukrainian].

Holubtsova, I.A. (2007). Vprovadzhennia interaktyvnykh tekhnolohii [Implementation of interactive technologies]. Organization of the educational process. Issue 9. Kyiv, pp. 161–173. Available at: http://kyselivka-school.edukit.mk.ua/Files/downloads/org_n9%20(2).pdf#page=161 (Accessed 15 Oct. 2024) [in Ukrainian].

Zhuravel, V.P. & Zhuravel, D.P. (2020). Struktura i kharakterystyka interaktyvnykh tekhnolohii navchannia [Structure and characteristics of interactive learning technologies]. Improving the educational process in a higher education institution: a collection of scientific and methodological works. Melitopol, pp. 91–96. [in Ukrainian].

Ostapchuk, D. & Myronchuk, N. (2014). Interaktyvni metody navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Interactive teaching methods in higher educational institutions]. Modernization of higher education in Ukraine and abroad: a collection of scientific works. Zhytomyr, pp. 140–143. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/13837/1/17.pdf (Accessed 15 Oct. 2024) [in Ukrainian].

Pometun, I.O. & Pyrozhenko, L.V. (2004). Suchasnyi urok [Modern lesson]. Interactive learning technologies: science and method. manual. Kyiv, 192 p. Available at: https://shron1.chtyvo.org.ua/Pometun_Olena/Entsyklopediia_interaktyvnoho_navchannia.pdf (Accessed 15 Oct. 2024) [in Ukrainian].

Solovei, D.O., Petrova, O.V. & Kuznetsova, M.O. (2024). Suchasni interaktyvni tekhnolohii u protsesi formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity na zaniattiakh z italiiskoi movy [Modern interactive technologies in the process of forming sociocultural competence of students of higher education in Italian language classes.]. Proceedings. Series: Philological sciences. No. 209. Kropyvnytskyi, pp. 328–336. DOI: https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-209-49 [in Ukrainian].

Stovpnyk, N.M. & Andriiashyk, O.R. (2020). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia u vyshchii shkoli [Use of interactive teaching methods in higher education]. Innovative pedagogy. No. 20 (3). Odesa, Available at: https://er.nau.edu.ua/bitstream/NAU/49745/5/%d1%81%d1%82%d0%b0%d1%82%d1%82%d1%8f%20%d0%9e%d0%b4%d0%b5%d1%81%d0%b0%202020.doc.pdf (Accessed 15 Oct. 2024) [in Ukrainian].

Tovkanets, H. (2024). Moralni tsinnosti yak vidobrazhennia kultury piznannia i dosvidu osobystosti: pedahohichnyi aspect [Moral values as a reflection of the culture of cognition and personal experience: pedagogical aspect]. Youth & market. No. 1/221, Drohobych, pp. 24–28. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298577 [in Ukrainian].

Khoma, T.V. (2020). Aktyvni metody navchannia v pedahohitsi vyshchoi shkoly [Active learning methods in higher education pedagogy]. Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and secondary schools. No. 69 (3), Zaporizhzhia, pp. 149–152. Available at: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2020/69/part_3/32.pdf (Accessed 15 Oct. 2024) [in Ukrainian].

Iakubovska, M. & Yurkiv, M. (2020). Interaktyvni metody navchannia yak zasib formuvannia dukhovnykh tsinnostei osobystosti [Interactive teaching methods as a means of forming spiritual values of the individual]. Educational horizons. No. 51 (2), Ivano-Frankivsk, pp. 75–79. Available at: https://journals.pnu.edu.ua/index.php/obrii/article/view/4835/5285 (Accessed 15 Oct. 2024) [in Ukrainian].

Bashkir, O.I. (2018). Modern formats of professional development of educational community. Innovative solutions in modern science. No. 3 (22), Kharkiv, pp. 116–128. Available at: https://naukajournal.org/index.php/ISMSD/article/view/1538/1618 (Accessed 15 Oct. 2024) [in English].

Bobro, N. (2024). Challenges and prospects of scaffolding: humanization and individualization of education in the conditions of industry 5.0. Academic visions. No. 32. Lviv, Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1230 (Accessed 15 Oct. 2024) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті