ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ І ГРОМАДЯНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО І ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316425Ключові слова:
педагогічний університет; громадянська ідентичність; національна ідентичність; викладач; студент; стейкхолдер; критичне мислення; виховання.Анотація
Автор у статті визначив окремі особливості формування національної і громадянської ідентичності студентів, які опановують освітні програми у педагогічному університеті. З опорою на фундаментальні напрацювання науковців Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, узагальнення і поточні звіти про виховну роботу у Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди автор виокремив такі особливості: необхідності неперервного розвитку критичного і системного мислення, когнітивних навичок студентів як основи свідомої національної і громадянської ідентичності; орієнтування на виклики і рішення безпеки спілкування і взаємодії під час дистанційного і змішаного навчання, органічного синтезу гуманістичних цінностей, імплементації дороговказів позитивних напрацювань країн Європейського Союзу з пріоритетним значенням культурних, духовних аксіологічних констант українського народу, культури студентських, професійних педагогічних спільнот у національному інформаційному просторі.
Посилання
Bila knyha Komisii pro shtuchnyi intelekt (2020) [Commission’s white paper on artificial intelligence]. URL: https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/europe-fit-digital-age/excellence-and-trust-artificial-intelligence_en [in Ukrainian].
Borysenko, N. & Vorozhbit-Horbatiuk, V. (2021). Vysokyi moralnyi dukh kursantiv (slukhachiv, studentiv) viiskovykh navchalnykh pidrozdiliv zakladiv vyshchoi osvity – resurs syly v epokhu informatsiinykh viin [The high morale of cadets (students) of military educational units of higher education institutions is a resource of strength in the era of information wars]. Wars of the information age: an interdisciplinary discourse: a monograph; (Ed.). V.A. Krotiuk. Kharkiv, pp. 333‒350. [in Ukrainian].
Vykorystannia shtuchnoho intelektu: perevahy ta ryzyky. (04/06/2024) [Using artificial intelligence: benefits and risks]. Available at: https://ombudsman.gov.ua/news_details/vikoristannya-shtuchnogo-intelektu-perevagi-ta-riziki-rekomendaciyi-upovnovazhenogo [in Ukrainian].
Vorozhbit-Horbatiuk, V. (2021). Kompetentnist pedahohichnoho partnerstva yak bazys yakosti vyshchoi pedahohichnoi osvity [Competence of pedagogical partnership as a basis for the quality of higher pedagogical education]. Youth & market. №10 (196). pp. 63–69. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248528 [in Ukrainian].
Uhoda lideriv G7 shchodo Kerivnykh pryntsypiv i Kodeksu povedinky shchodo shtuchnoho intelektu (2023). [G7 Leaders’ Agreement on Artificial Intelligence Guidelines and Code of Conduct]. Available at: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_5379 [in Ukrainian].
Prava liudyny v epokhu shtuchnoho intelektu: vyklyky ta pravove rehuliuvannia (2024). [Human rights in the era of artificial intelligence: challenges and legal regulation]. Available at: https://drive.google.com/file/d/1YLb1X8wCMQi3g8LjPsERa2b58GM1fRS2/view [in Ukrainian].
Pro osvitu. Zakon Ukrainy [About education]. Document 2145-VIII, valid, current edition dated 06.27.2024, basis 3760-IX. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Pro skhvalenniaKontseptsii rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini [On approval of the Concept of Artificial Intelligence Development in Ukraine]. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 2, 2020. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-2020-%D1%80#Text [in Ukrainian].
Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022‒2032 roky [On approval of the Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2022–2032]. Order of the CMU dated February 23, 2022. No. 286. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80 [in Ukrainian].
Sobchenko, T.M., Kin, O.M. & Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. (2023). Stvorennia bezpechnoho osvitnoho seredovyshcha u zakladakh osvity v umovakh voennoho stanu [Creating a safe educational environment in educational institutions under martial law]. New collegium. No. 3. pp. 39–42. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NovKol_2023_3_10 [in Ukrainian].
Utverdzhennia ukrainskoi natsionalnoi ta hromadianskoi identychnosti (2024). [Affirmation of Ukrainian national and civic identity]. Monograph. K. Zhurba, I. Bekh, S. Boiko, V. Yevtushok, S. Hariacha, L. Kanishevska, I. Kuchynska, S. Kuchynskyi, O. Lisovets, I. Nestaiko, L. Pavlova, V. Rahozina, O. Reipolska, N. Senovska, S. Tolochko, S. Fedorenko, I. Shkilna, V. Yasko ; (Eds.). K. Zhurba, O. Reipolska. Kyiv, 232 p. [in Ukrainian].
Kharkivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni H.S. Skovorody (2023). [H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University]. Official network resource. Available at: http://hnpu.edu.ua/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.