FORMATION OF UKRAINIAN LANGUAGE COMPETENCE AS PART OF FOREIGN STUDENTS’ PROFESSIONAL TRAINING IN MEDICAL UNIVERSITIES OF UKRAINE

Автор(и)

  • Nataliia Hantimurova

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316503

Ключові слова:

україномовна компетентність; іноземні здобувачі вищої освіти; медичні університети; комунікація; професійна підготовка.

Анотація

У статті обґрунтовано важливість формування україномовної компетентності, яка є складовою професійної підготовки іноземних здобувачів вищої освіти. Відзначається багатогранність та складність цього процесу, який полягає у специфіці медичної освіти, що передбачає використання фахової термінології як у навчальній, так і практичній діяльності. У статті акцентується увага на необхідності вивчення української мови, яка є основою для успішної інтеграції іноземних здобувачів вищої медичної освіти у навчальний процес та полегшує процес адаптації до проживання в Україні.

Розглянено основні труднощі, які виникають у іноземних здобувачів вищої освіти на початковому етапі вивчення української мови. Основними з них є відмінності у граматиці, фонетиці, орфографії, стилістиці тощо. Акцентується увага на позитивному впливі підготовчих факультетів, які дають базові знання не лише з фахових дисциплін, а й ознайомлюють з культурою, традиціями та соціально-побутовим життям українців. Завдяки цьому навчання іноземних здобувачів вищої медичної освіти на початкових курсах є досить успішним та не потребує додаткових зусиль, що пов’язані із організацією освітньої діяльності.

Проаналізовано основні підходи до формування україномовної компетентності студентів-іноземців, а саме розвиток комунікативних навичок не лише на заняттях з української мови, а й під час вивчення фахових дисциплін. Зазначається, що моделювання клінічних ситуацій та практичні заняття із хворими в лікарнях позитивно впливають на засвоєння нового матеріалу та вдосконалення мовних навичок. Опанування українською мовою сприяє не лише успішному навчанню іноземних студентів-медиків, а й подальшій професійній діяльності в медичних закладах України, де державна мова є основним засобом комунікації.

Біографія автора

Nataliia Hantimurova

аспірант кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

 

Посилання

Avramenko, N.O. (2019). Pidhotovka maibutnikh likariv-inozemtsiv do ovolodinnia profesiinoiu terminolohiieiu u medychnykh zakladakh vyshchoi osvity [Preparing future foreign doctors to master professional terminology in medical institutions of higher education]. Candidate’s thesis. Khmelnytskyi, 354 p. [in Ukrainian].

Antonova, O.Ye. & Maslak, L.P. (2011). Yevropeiskii vymir kompetentnisnoho pidkhodu ta yoho kontseptualni zasady. Profesiina pedahohichna osvita: kompetentnisnyi pidkhid [European dimension of competence approach and its conceptual foundations. Professional pedagogical education: competence approach]. Monograph. Zhytomyr, pp. 81–109. [in Ukrainian].

Holovan, M.S. (2008). Kompetentsiia i kompetentnist: dosvid teorii, teoriia dosvidu [Competence and competence: experience of theory, theory of experience]. Publ. Higher Education of Ukraine. No.3. pp. 23–30. [in Ukrainian].

Humena, I.R. (2016). Pidhotovka maibutnikh likariv do profesiinoi komunikatsii na zasadakh mizhdystsyplinarnoi intehratsii [Preparing future doctors for professional communication on the basis of interdisciplinary integration]. Candidate’s thesis. Rivne, 270 p. [in Ukrainian].

Ihnatiuk, O.A. & Sladkykh, I.A. (2011). Sutnist poniattia hotovnist studentiv-inozemtsiv hrup dovuzivskoi pidhotovky do navchannia u vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [The essence of the concept of readiness of foreign students of pre-university training groups to study in higher technical educational institutions]. Pedagogy: scientific works. No. 161 (173), pp. 38–44. [in Ukrainian].

Moiseiuk, N.Ye. (2007). Pedahohika [Pedagogy]. Study guide. Publ. 5th. Kyiv, p. 656. [in Ukrainian].

Pradivliannyi, M.H. (2016). Vykorystannia osobystisno oriientovanoho pidkhodu u formuvanni hotovnosti do inshomovnoho profesiinoho spilkuvannia studentiv tekhnichnykh spetsialnostei [The use of a personally oriented approach in the formation of readiness for foreign language professional communication of students of technical specialties]. Vinnytsia Politechnic University. No. 4. pp. 115–119. [in Ukrainian].

Semenenko, I.Ye. (2015). Analiz teoretychnykh pidkhodiv do vyznachennia poniattia “fakhova pidhotovka” inozemnykh studentiv [Analysis of theoretical approaches to the definition of the concept of “professional training” of foreign students]. Pedagogy and psychology, No. 51. pp. 228–237. [in Ukrainian].

Serhiienko, T.V. (2017). Naukovo-teoretychni zasady formuvannia navychok fakhovoi medychnoi komunikatsii v inozemnykh studentiv medychnykh universytetiv Ukrainy [Scientific and theoretical principles of formation of professional medical communication skills in foreign students of medical universities of Ukraine]. Higher education of Ukraine. No. 4. Kyiv, pp. 66–72. [in Ukrainian].

Morozov, S.M. & Shkaraputa, L.M. (2000). Slovnyk inshomovnykh sliv [Dictionary of foreign words]. Kyiv, 680 p. [in Ukrainian].

Ukrainskyi derzhavnyi tsentr mizhnarodnoi osvity [Ukrainian State Center of International Education], Avaible at: https://studyinukraine.gov.ua/uk/statistika/ [in Ukrainian].

Foxon, Marguerite; Richey, Rita C.; Roberts, Robert C.; Spannaus, Timothy W. (2003). Training Manager Competencies: The standards (3rd Ed.). Syracuse, NY: ERIC Clearinghouse on Information and Technology, p. 177. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті