ГУМАНІСТИЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316550Ключові слова:
майбутні лікарі; людські якості; підготовка студентів-медиків; гуманізм; медична освіта.Анотація
У статті розглянуто гуманістичну компоненту вищої медичної освіти, що об’єднує знання про моральні норми суспільства; формує емоційно-ціннісну сферу особистості, спираючись на мотиви співпереживання, емпатії та усвідомлення соціальної відповідальності за власні дії; визначає поведінку і вчинки у ситуаціях морального вибору незалежно від обставин, у яких перебуває людина. Отже, фундаменталізація, гуманізація та гуманітаризація вищої освіти розглядаються як взаємопов’язані елементи.
Посилання
Ball, G.O. (2008). Oriientyry suchasnoho humanizmu (v suspilnii, osvitnii, psykholohichnii sferakh) [Landmarks of modern humanism (in social, educational, psychological spheres)]. Second edition, supplemented. Zhytomyr: PP “Ruta”, Publishing House “Volyn”, 50 p. [in Ukrainian].
Buyalska, T. (2006). Humanizatsiia osvity – vycherpane haslo i (ne) vykonane zavdannia. [Humanization of education – an exhausted slogan and an (un)accomplished task]. Education, June 21–28. pp. 4–5. [in Ukrainian].
Dobryden, A. (2011). Humanistychna spriamovanist ta pedahohichna kultura suchasnoho vchytelia. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Humanistic orientation and pedagogical culture of a modern teacher]. Problems of training a modern teacher. No. 4 (Part 2). pp. 151–158. [in Ukrainian].
Kudusova, A.S. (2005). Formuvannia humanistychnoi spriamovanosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of the humanistic orientation of future primary school teachers in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Institute of Pedagogy and Psychology of Professional Education, Department of Theory and Methods of Pedagogical Mastery, Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv, 31 p. [in Ukrainian].
Matsko, D.S. (2006). Rivni sformovanosti humanis-tychnykh tsinnostei maibutnikh uchyteliv. Humanizatsiia navch.-vykh. protsesu [Levels of formation of humanistic values of future teachers. Humanization of educational process]. Scientific-methodical collection (Issue XXXIII) / General editor V.I. Sypchenko. Slovyansk: Publishing House of the Center of the Ukrainian State University of Political Science. pp. 52–61. [in Ukrainian].
Romanenko, M.I. (2001). Humanizatsiia osvity: kontseptualni problemy ta praktychnyi dosvid. [Humanization of education: conceptual problems and practical experience: Scientific monograph]. Dnipropetrovsk: Promin. [in Ukrainian].
Bloom, B.S. (1971). Mastery learning. In J. H. Block (Ed.), Mastery learning, theory and practice. New York: Holt, Rinehart, and Winston. pp. 47–63. [in English].
Huitt, W. Humanism and open education. Educational Psychology Interactive. Valdosta, GA: Valdosta State University. Available at: http://www.edpsycinteractive.org/topics/affect/humed.html5 (Accessed 01 Nov. 2024). [in English].
Gulshan Ogtay Hasanova (2024). Modern concepts of the humanistic approach in education. Youth & market. No. 10 (230). pp. 138–143. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314386 [in English].
Johnson, A.P. (2014). Education Psychology: Theories of Learning and Human Development. National Science Press: www.nsspress.com. [in English].
Patterson, C.H. (1973). Humanistic education. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice – Hall. [in English].
Simpson, E.L. (1976). Humanistic education: An interpretation. Cambridge, Mass.: Ballinger Pub. Co. XI, 328 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.