МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У ПРОЦЕСІ ДОКЛІНІЧНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316622

Ключові слова:

модель; моделювання; медіа компетентність; медіакомпетентність лікаря; доклінічна професійна підготовка.

Анотація

У статті теоретично обґрунтовано та розроблено модель формування медіакомпетентності майбутніх лікарів у процесі доклінічної професійної підготовки в медичному університеті, розкрито сутність понять “модель” і “моделювання”. Визначення суті та структури медіакомпетентності майбутніх лікарів, аналіз дослідження їхньої медіакомпетентності, врахування особливостей соціуму та чинників, які впливають на її формування у процесі доклінічної професійної підготовки в медичному університеті дали змогу змоделювати педагогічний процес і структурувати його за етапами (теоретико-методологічний, змістовно-процесуальний, критеріально-результативний).

Біографія автора

Олена Мурзіна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри медичної фізики, біофізики та вищої математики Запорізького державного медико-фармацевтичного університету

Посилання

Lytvyn, A.V. & Robak, V.Ye. (2013). Zavdannia mediaosvity v pidhotovtsi fakhivtsiv [The tasks of media education in the training of specialists]. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: pedagogy, No. 3. рр. 31–37. [in Ukrainian].

Mediaosvita ta mediahramotnist [Media education and media literacy]: textbook / (Eds.). V.F. Ivanov, O.V. Volosheniuk ;.V.V. Rizun. Kyiv, 2012. 352 p. [in Ukrainian].

Murzina, O. (2021). Sutj, zmist ta struktura mediakompetentnosti likarja [The essence, content and structure of a doctor’s media competence]. Continuing professional education: theory and practice. No. 1 (66), рр. 21–29. [in Ukrainian].

Nychkalo, N.H. (2004). Rozvytok v Ukraini doslidzhen po problemam i profesiinoho osvity na rubezhi stolit [Development of research on the problems and professional education in Ukraine at the turn of the century]. Kyiv, 67 p. [in Ukrainian].

Osadchenko, I. (2010). Terminolohichnyi analiz dydaktychnykh katehorii: “systema, “vyd”, “typ”, “model”, “tekhnolohiia” [Terminological analysis of didactic categories: “system”, “species”, “type”, “model”, “technology”]. Collection of scientific works of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University. pp. 217–222. [in Ukrainian].

Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical dictionary]. (Ed.). S.U. Honcharenko. Kyiv, 2001, 514 p. [in Ukrainian].

Ponomarenko, T.I. (2022). Psykholohichni chynnyky rozvytku komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh psykholohiv u prostori [Psychological factors in the development of communicative competence of future psychologists in space]. Doctorʼs thesis. Kyiv, 281 p. [in Ukrainian].

Savchenko, O.Ya. (2003). Naukovi problemy standartyzatsii zmistu osvity v osnovnii i starshii shkoli [Scientific problems of standardizing the content of education in primary and secondary schools]. Education of the country, No. 30, pp. 4–5. [in Ukrainian].

Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical encyclopedic dictionary]. Encyclopedia. (Ed.). V.I. Shynkaruk. Kyiv, 2002, 742 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-16

Номер

Розділ

Статті