ЕСТЕТИЧНА ОНЛАЙН-ОСВІТА В КИТАЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.318574Ключові слова:
естетичне виховання; Китай; цифрові технології; онлайн-освіта; студенти.Анотація
У статті розглядаються теоретичні аспекти естетичної онлайн-освіти в КНР. Визначено естетичну освіту як цілеспрямований, системний процес формування творчої особистості, здатної сприймати, відчувати, оцінювати прекрасне у мистецтві, природі, суспільному житті та створювати естетичні цінності. Вивчено досвід провідних китайських університетів щодо впровадження естетичної онлайн-освіти в коледжах, кампусах, університетах, муніципальних та провінційних організаціях. Схарактеризовано ефективні цифрові платформи для розвитку естетичної освіти: Sina Weibo, WeChat, Alibaba, Bilibili та інші. Подано етапи становлення естетичної онлайн-освіти в Китаї: підготовчий, пілотний, технологічний та трансформаційний.
Посилання
Ho, I., Chzhan, Kh., Chzhao, B. & Yurieva, K.A. (2021). Normatyvna baza suchasnoho estetychnoho vykhovannia v Kytai [The regulatory framework of modern aesthetic education in China]. Teaching and research tools.Teaching and research tools. Vol. 56 (2020), pp. 126–166. DOI: http://dx.doi.org/10.34142/2312-1548.2020.55.08 [in Ukrainian].
Ho Tsziun. (2022). Formuvannia muzychno-estetychnoi kultury shkoliariv v konteksti hlobalizatsii ta yevropeiskoi intehratsii [Formation of musical and aesthetic culture of schoolchildren in the context of globalisation and European integration]. Music and dance education in the context of cultural development of society: materials and abstracts of the VIII International Conference of Young Scientists and Students, Odesa. 14–15 October 2022. Vol. 1. pp. 86–89. [in Ukrainian].
Dotsenko, S.O. (2021). Dosvid orhanizatsii dystantsiinoho navchannia v Kyt. [Experience in organising distance learning in China]. Vol. 47. pp. 26–34. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/items/57060296-69ba-447a-b854-014b239f97a1. [in Ukrainian].
Smolianiuk, N., Sobchenko, T. & Syrota, A. (2024). Tsyfrovi servisy na urokakh “Dyzain i tekhnolohii”: problemy, realii, perspektyvи [Digital services in Design and Technology classes: problems, realities, and prospects]. Youth & market. Vol. 3/223. pp. 18–22. [in Ukrainian].
Sobchenko, T. & Smolianiuk, N. (2024). Nova paradyhma navchannia maibutnikh fakhivtsiv mystetskykh dystsyplin v KNR v epokhu shtuchnoho intelektu [A new paradigm of training future specialists in artistic disciplines in China in the era of artificial intelligence]. Physical culture and sport: scientific perspective. No 2 (1). pp.261–266. DOI:https://doi.org/10.3 1891/pcs.2024.1.797. [in Ukrainian].
Ulianova, V., Korzhavykh, I. & Ulianov, M. (2024). Muzychne vykhovannia Kytaiu [Music education in China ]. In The 8 th International scientific and practical conference “Topical aspects of modern scientific research”(April 18–20, 2024) CPN Publishing Group, Tokyo, Japan. 489 p. (p. 310). [in Ukrainian].
Fedorets, M. & Sinchzhou, S. (2020). Formuvannia muzychno-estetychnoho dosvidu maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva yak naukova problema v Ukraini ta Kytai [Formation of Musical and Aesthetic Experience of Future Music Teachers as a Scientific Problem in Ukraine and China]. Musical art in educational discourse. Vol. 5. pp. 36–42. [in Ukrainian].
Feifan Tian & Rybalko, L. (2024). Rezultaty analizu stanu pidhotovky khoreohrafiv u kytaiskykh zakladakh vyshchoi osvity [Results of the analysis of the state of training of choreographers in Chinese higher education institutions]. Psychological and Pedagogical Problems of Higher and Secondary Education in the Context of Modern Challenges: Theory and Practice: Materials of the VIII International Scientific and Practical Conference, 20–21 March. 2024, Kharkiv National Pedagogical University named after H. S. Skovoroda. Kharkiv. pp. 377–381. [in Ukrainian].
Fomin, V., Lo Yuanven, Tian Feifan (2022). Estetychnyi smak yak skladova tvorchoho samovyrazhennia maibutnikh fakhivtsiv mystetskoi haluzi v zakladakh vyshchoi osvity KNR [Aesthetic Taste as a Component of Creative Expression of Future Art Specialists in Higher Education Institutions of the People’s Republic of China]. Theory and methods of education and upbringing. Vol. 53. pp. 113–128. [in Ukrainian].
Chzhou, A. (2023). Tradytsii ta innovatsii u tsiliakh estetychnoho vykhovannia uchniv dytiachykh muzychnykh shkil KNR v umovakh zmishanoho navchannia [Traditions and Innovations in the Aesthetic Education of Chinese Children’s Music Schools in the Context of Blended Learning]. The image of a modern teacher. No. 5(206), pp. 91–94. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-91-94. [in Ukrainian].
Yurieva, K.A. (2021). Suchasni tendentsii rozvytku mystetskoi osvity v Kytai [Current trends in the development of art education in China]. Educational and research facilities. Kharkiv, Vol. 56. pp. 126–166. [in Ukrainian].
中华人民共和国宪法. Available a: https://www.gov.cn/guoqing/2018-03/22/content_5276318.htm [in China].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.