ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.320387

Ключові слова:

віртуальна реальність; вчителі початкових класів; природничі науки; технології; початкова школа.

Анотація

У статті розглянуто актуальні аспекти впровадження віртуальної реальності в початковій ланці. Визначено, що VR для педагогів є викликом. Наразі це питання – одне із пріоритетних вимог сучасності. Учні початкової школи в реаліях сьогодення не мають можливості моделювати, маніпулювати з предметами, досліджувати, експериментувати, подорожувати в реальному часі. Перехід на дистанційне навчання поставив перед педагогами нове завдання – опанувати новітні технології, зокрема VR в початковій освіті. Упровадження передових досягнень країн світу поширюється теренами НУШ. Віртуальна реальність на заняттях у початковій школі активно залучає до опанування новими знаннями здобувачів освіти, мотивує, зацікавлює, створює ситуацію успіху. Однак, попри численні переваги, цифровізація освіти супроводжується значними недоліками. Серед них – різниця у забезпеченні технікою, доступність та швидкість інтернету в сільських школах. Для підвищення ефективності впровадження цифрових технологій (VR) в освітній процес необхідно здійснювати підготовку викладачів до роботи у цифровому середовищі, розробити нові методики навчання, знайти оптимальний баланс між цифровими й традиційними методами навчання, а також забезпечити супровід з боку держави та інститутів післядипломної освіти, зокрема.

Біографія автора

Тетяна Гуркова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Комунального закладу Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Запорізької обласної ради

Посилання

Bakhmat, N., Popadych, O., Derkach, L., Shvardak, M., Lukashchuk, M. & Romanenko, V. (2022). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii dlia pidhotovky suchasnykh uchyteliv v osvitnomu seredovyshchi [The use of information technologies for training modern teachers in the educational environment]. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, No. 14 (2). pp. 479–499. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/14.2/591 [in Ukrainian].

Zhuk, Yu. (2013). Orhanizatsiia subiektno-oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha v dydaktychnomu prostori virtualnoi laboratorii [Organization of a subject-oriented learning environment in the didactic space of a virtual laboratory]. Collection of scientific works. Information technologies and teaching aids, No. 4. Available at: http://surl.li/ixwkch [in Ukrainian].

Nezhyva, L. & Palamur, S. (2020). Metodychna model zastosuvannia dopovnenoi realnosti na urokakh chytannia v pochatkovii shkoli [Methodological model of the use of augmented reality in reading lessons in primary school]. Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy, No. 34 (2). pp. 6–13. DOI: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.34.1 [in Ukrainian].

Slupska, Ya. & Shkurenko, O. (2022). Zastosuvannia virtualnoi realnosti (VR) u osviti [Application of virtual reality (VR) in education]. Young Scientist, No. 9 (109). pp. 82–88. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-9-109-19 [in Ukrainian].

Shvardak, M. (2023). Imersyvni tekhnolohii v pochatkovii osviti [Immersive technologies in primary education]. Scientific Herald of Sivershchyna. Series: Education. Social and Behavioural Sciences, No. 2 (11). pp. 227–239. Available at: https://sjeducation.academysps.edu.ua/wp-content/uploads/2023/11/Shvardak-M.-V..pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-13

Номер

Розділ

Статті