ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.320387Ключові слова:
віртуальна реальність; вчителі початкових класів; природничі науки; технології; початкова школа.Анотація
У статті розглянуто актуальні аспекти впровадження віртуальної реальності в початковій ланці. Визначено, що VR для педагогів є викликом. Наразі це питання – одне із пріоритетних вимог сучасності. Учні початкової школи в реаліях сьогодення не мають можливості моделювати, маніпулювати з предметами, досліджувати, експериментувати, подорожувати в реальному часі. Перехід на дистанційне навчання поставив перед педагогами нове завдання – опанувати новітні технології, зокрема VR в початковій освіті. Упровадження передових досягнень країн світу поширюється теренами НУШ. Віртуальна реальність на заняттях у початковій школі активно залучає до опанування новими знаннями здобувачів освіти, мотивує, зацікавлює, створює ситуацію успіху. Однак, попри численні переваги, цифровізація освіти супроводжується значними недоліками. Серед них – різниця у забезпеченні технікою, доступність та швидкість інтернету в сільських школах. Для підвищення ефективності впровадження цифрових технологій (VR) в освітній процес необхідно здійснювати підготовку викладачів до роботи у цифровому середовищі, розробити нові методики навчання, знайти оптимальний баланс між цифровими й традиційними методами навчання, а також забезпечити супровід з боку держави та інститутів післядипломної освіти, зокрема.
Посилання
Bakhmat, N., Popadych, O., Derkach, L., Shvardak, M., Lukashchuk, M. & Romanenko, V. (2022). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii dlia pidhotovky suchasnykh uchyteliv v osvitnomu seredovyshchi [The use of information technologies for training modern teachers in the educational environment]. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, No. 14 (2). pp. 479–499. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/14.2/591 [in Ukrainian].
Zhuk, Yu. (2013). Orhanizatsiia subiektno-oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha v dydaktychnomu prostori virtualnoi laboratorii [Organization of a subject-oriented learning environment in the didactic space of a virtual laboratory]. Collection of scientific works. Information technologies and teaching aids, No. 4. Available at: http://surl.li/ixwkch [in Ukrainian].
Nezhyva, L. & Palamur, S. (2020). Metodychna model zastosuvannia dopovnenoi realnosti na urokakh chytannia v pochatkovii shkoli [Methodological model of the use of augmented reality in reading lessons in primary school]. Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy, No. 34 (2). pp. 6–13. DOI: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.34.1 [in Ukrainian].
Slupska, Ya. & Shkurenko, O. (2022). Zastosuvannia virtualnoi realnosti (VR) u osviti [Application of virtual reality (VR) in education]. Young Scientist, No. 9 (109). pp. 82–88. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-9-109-19 [in Ukrainian].
Shvardak, M. (2023). Imersyvni tekhnolohii v pochatkovii osviti [Immersive technologies in primary education]. Scientific Herald of Sivershchyna. Series: Education. Social and Behavioural Sciences, No. 2 (11). pp. 227–239. Available at: https://sjeducation.academysps.edu.ua/wp-content/uploads/2023/11/Shvardak-M.-V..pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.