ФОРМИ ТА МЕТОДИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ФОРМУВАННЯ МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.320421

Ключові слова:

медіакомпетентність; медіакомпетентність лікаря; доклінічна професійна підготовка; форми; методи.

Анотація

У статті розкрито форми та методи, за допомогою яких здійснюється реалізація змісту формування медіакомпетентності майбутніх лікарів у процесі доклінічної професійної підготовки в медичному університеті. Пропонуємо комплексне застосування традиційних та інноваційних форм організації освітнього процесу в медичному університеті. До основних методів відносимо нетрадиційні, інтерактивні методи навчання; есе; дослідницький метод; презентації освітньо-наукової діяльності; метод проєктів; портфоліо; індивідуальні завдання на платформі edX; індивідуальні завдання в додатку Office 365 Teams. Впровадження в освітній процес запропонованих форм та методів сприяє ефективному формуванню медіакомпетентностей майбутніх лікарів на етапі доклінічної професійної підготовки в медичному університеті.

Біографія автора

Олена Мурзіна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри медичної фізики, біофізики та вищої математики Запорізького державного медико-фармацевтичного університету

Посилання

Huzii, N.V. (2007). Katehoriia profesionalizmu v teorii i praktytsi pidhotovky maibutnoho pedahoha [The category of professionalism in the theory and practice of training the future teacher]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 577 р. [in Ukrainian].

Dutko, O.M. & Lebid, I.Yu. (2023). Metodyka naukovykh doslidzhen [Methodology of scientific research]. Teaching-methodical manual. (Ed.). O.M. Dutko, I.Yu. Lebid. 2nd ed. supplemented and revised. Kamianets-Podilskyi, 160 р. [in Ukrainian].

Kovalenko, V. (2020). Dydaktychni umovy efektyvnoi orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv z anhliiskoi movy [Didactic conditions for effective organization of students’ independent work in English]. Innovation in upbringing. Vol. 2. No. 11. рр. 138–144. [in Ukrainian].

Nahaiev, V.M. (2007). Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli [Teaching methods in higher education]. Tutorial. Kyiv, 232 р. [in Ukrainian].

Paikush, M.A. (2019). Teoretychni ta metodychni zasady intehratsii ta profesiino-praktychnoi pidhotovky maibutnikh likariv [Theoretical and methodical principles of integration and professional and practical training of future doctors]. Doctor’s thesis. Vinnytsia, 602 р. [in Ukrainian].

Savchenko, O.Ya. (1997). Dydaktyka pochatkovoi shkoly [Didactics of primary school]. Textbook for students of pedagogical faculties. Kyiv, p. 39. [in Ukrainian].

Sysoieva, S.O. (2011). Interaktyvni tekhnolohii navchannia doroslykh [Interactive technologies for adult learning]. Kyiv, 320 р. [in Ukrainian].

Sysoieva, S.O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti [Basics of pedagogical creativity]. Tutorial. Kyiv, 344 р. [in Ukrainian].

Sofii, N.Z. & Kuzmenko, N.Z. (2003). Pro sto i odyn metod aktyvnoho navchannia [About one hundred and one methods of active learning]. Kyiv, 116 р. [in Ukrainian].

Stuchynska, N.V. (2006). Vyvchennia dystsyplin fizyko-matematychnoho tsyklu u medychnykh universytetakh: vidbir zmistu ta strukturuvannia navchalnoho materialu [Studying disciplines of the physical and mathematical cycle in medical universities: selection of content and structuring of educational material]. Youth & market. No. 4 (19). рр. 38–45. [in Ukrainian].

Teliichuk, V.H. (2023). Іnnovatsiini metody ta formy provedennia seminarskykh zaniat u vyshchykh navchalnykh zakladakh zi spetsyfichnymy umovamy navchannia [Innovative methods and forms of conducting seminar classes in higher educational institutions with specific study conditions]. Topical aspects of social science disciplines and innovative methods and technologies of their learning and teaching : scientific monograph. Riga, рр. 374–401. [in Ukrainian].

Titova, O.A. (2009). Formuvannia pozytyvnoi motyvatsii vykladachiv ta studentiv v umovakh orhanizatsii navchalnoho iz zastosuvanniam informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of positive motivation of teachers and students in the conditions of educational organization with the use of information and communication technologies]. Science and methodology: collection of scientific-methodical works. Vol. 17. рр. 126–129. [in Ukrainian].

Filonenko, M.M. (2016). Metodyka vykladannia u vyshchii medychnii shkoli na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [Teaching methodology in a higher medical school based on the competence approach]. Methodical recommendations. Kyiv, 88 р. [in Ukrainian].

Shved, M. (2013). Samostiina robota studentiv [Independent work of students]. Teaching-methodical manual. Lviv, 205 р. [in Ukrainian].

Abdalova, O.I. & Isakov, O.J. (2014). The use of e-learning technologies in the educational process. Distant and virtual training. No. 12. рр. 50–55. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-13

Номер

Розділ

Статті