РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ НЕМОВНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.320561

Ключові слова:

вища освіта; іноземна мова і культура; лінгводидактика; креативна компетентність; креативне мислення.

Анотація

У статті розкрито необхідність розвитку креативного мислення у студентів немовних спеціальностей закладів вищої освіти. Сфокусовано увагу на наявності таких важливих елементів креативного процесу, як середовище, поведінка викладача і студента, дизайн заняття і оцінювання. Окреслено методичні особливості дизайну креативного заняття і наведено приклади креативних завдань, які сприяють підвищенню мотиваційного компонента у студентів до вивчення іноземної мови. Водночас виокремлено можливі труднощі формування креативного іншомовного середовища в інституційному контексті.

Біографії авторів

Лариса Купчик

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов Національного університету водного господарства та природокористування

Альона Літвінчук

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов Національного університету водного господарства та природокористування

Ірина Микитин

старший викладач кафедри іноземних мов Національного університету водного господарства та природокористування

Посилання

Vovchasta, N., Bairamova, О. & Chorna, H. (2022). Rozvytok navychok kreatyvnoho myslennia u zdobuvachiv vyshchoi osvity [Development of creative thinking skills of higher education students]. Ukrainian Educational Journal. No.1. pp. 87–97. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-1-87-97. (Accessed 20 Nov 2024). [in Ukrainian].

Kulichenko, A.K., Sotnik, T.V. & Stadnychenko, K.V. (2018). Elektronne portfolio yak zasib rozvytku kreatyvnosti vykladacha inozemnoi movy [Electronic portfolio as a technique of developing creativity of a foreign language teacher]. Information technologies and learning tools. 2018. Vol. 66, No. 4. pp. 286–304. DOI: http://dx.doi.org/10.33407/itlt.v66i4.2178. (Accessed 20 Nov 2024). [in Ukrainian].

Maiier, N. (2024). Model formuvannia kreatyvnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv inozemnykh mov i kultur [A model for the formation of creative competence of future teachers of foreign languages and cultures]. Youth & market. No. 7–8 (227–228). pp. 47–52. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.306058. (Accessed 24 Nov 2024). [in Ukrainian].

Tkachenko, L. (2014). Kreatyvnist i tvorchist: suchasnyi kontent [Creativity and creativeness: modern content]. Education and Development of Gifted Personality. 2014. No. 9–10 (28–29). pp. 32–35. [in Ukrainian].

Shevchenko, О.М., Andrushchenko, N.V. & Siryk, Е.P. (2023). Rol STEAM-osvity u formuvanni kreatyvnosti y innovatsiinoho myslennia zdobuvachiv osvity [The role of STEAM education in the formation of creativity and innovative thinking of education acquires]. Scientific Innovations and Advanced Technologies. No. 7(21). pp. 486–497. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-7(21)-486-497. (Accessed 20 Nov 2024). [in Ukrainian].

Alencar, E.V.L.S., Fleith, D.S. & Pereira, N. (2017). Creativity in Higher Education: Challenges and Facilitating Factors. Trends in Psychology. 2017. Vol. 25, No. 2. pp. 553–561. DOI: https://doi.org/10.9788/TP2017.2-09. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].

Ciężka, A. (2024). Generative KI-Tools: Die Zukunft des kreativen Lernens [Generative KI-Tools: The Future of Creative Learning]. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 29:1. S. 375–405. DOI: https://doi.org/10.48694/zif.3722. (Accessed 24 Nov 2024). [in German].

Dulksnienė, L. & Mačianskienė, N. (2020). Integration of creativity-developing activities in foreign language learning: students’ attitude. Sustainable Multilingualism. 2020. 16. pp. 65–90. DOI: https://doi.org/10.2478/sm-2020-0004. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].

European University Association. Creativity in Higher Education. Report on the EUA creativity project 2006-2007. Brussels, 2007. Available at: https://shorturl.at/PIFhG. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].

Fjortoft, N., Gettig, J. & Verdone, M. (2018). Teaching Innovation and Creativity, or Teaching to the Test? American Journal of Pharmaceutical Education. 2018. 82(10), Article 7432. pp. 1144-1145. Available at: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6325465/pdf/ajpe7423.pdf/. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].

Haertel, T. & Jahnke, I. (2011). Wie kommt die Kreativitätsförderung in die Hochschullehre? [How does fostering creativity fit into university learning?]. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. Jg. 6. Nо. 3. S. 238-245. DOI: https://doi.org/10.3217/zfhe-6-03/20. (Accessed 24 Nov 2024). [in German].

Oppert, M.L., O’Keeffe, V., Bensnes, M.S., Grecu, A.L. & Cropley, D.H. (2023). The value of creativity: A scoping review. Journal of Creativity. Vol. 33. 10059. pp. 1–9. DOI: https://doi.org/10.1016/j.yjoc.2023.100059. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].

Pavlenok, K.S. & Bondarchuk, O.I. (2024). The development of creativity in foreign language teachers as a factor of their subjective well-being. CTE Workshop proceedings. Vol. 11. pp. 29–51. DOI: https://doi.org/10.55056/cte.682. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].

Powers, D.E. & Kaufman, J.C. (2004). Do standardized tests penalize deep-thinking, creative, or conscientious students? Some personality correlates of Graduate Record Examinations test scores. Intelligence. Vol. 32 (2). pp. 145–153. DOI: https://doi.org/10.1016/j.intell.2003.08.003. (Accessed 30 Oct 2024). [in English].

Ritter, S.M. & Mostert, N. (2017). Enhancement of Creative Thinking Skills Using a Cognitive-Based Creativity Training. Journal of Cognitive Enhancement. Vol. 1. pp. 243–253. DOI: https://doi.org/10.1007/s41465-016-0002-3. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].

Rhodes, M. (1961). An Analysis of Creativity. The Phi Delta Kappan. 42(7). pp. 305–310. Available at: http://www.jstor.org/stable/20342603. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].

Setiamurti, A. & Kurniawati, F. (2024). Fostering Creativity in Higher Education Institution: A Systemic Review (2018–2022). Open Education Studies. Vol. 6: 20220221. DOI: https://doi.org/10.1515/edu-2022-0221. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].

World Economic Forum. Future of Jobs Report 2023. Insight Report. Geneve, 2023. 295 p. Available at: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2023.pdf. (Accessed 24 Nov 2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-16

Номер

Розділ

Статті