РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ НЕМОВНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.320561Ключові слова:
вища освіта; іноземна мова і культура; лінгводидактика; креативна компетентність; креативне мислення.Анотація
У статті розкрито необхідність розвитку креативного мислення у студентів немовних спеціальностей закладів вищої освіти. Сфокусовано увагу на наявності таких важливих елементів креативного процесу, як середовище, поведінка викладача і студента, дизайн заняття і оцінювання. Окреслено методичні особливості дизайну креативного заняття і наведено приклади креативних завдань, які сприяють підвищенню мотиваційного компонента у студентів до вивчення іноземної мови. Водночас виокремлено можливі труднощі формування креативного іншомовного середовища в інституційному контексті.
Посилання
Vovchasta, N., Bairamova, О. & Chorna, H. (2022). Rozvytok navychok kreatyvnoho myslennia u zdobuvachiv vyshchoi osvity [Development of creative thinking skills of higher education students]. Ukrainian Educational Journal. No.1. pp. 87–97. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-1-87-97. (Accessed 20 Nov 2024). [in Ukrainian].
Kulichenko, A.K., Sotnik, T.V. & Stadnychenko, K.V. (2018). Elektronne portfolio yak zasib rozvytku kreatyvnosti vykladacha inozemnoi movy [Electronic portfolio as a technique of developing creativity of a foreign language teacher]. Information technologies and learning tools. 2018. Vol. 66, No. 4. pp. 286–304. DOI: http://dx.doi.org/10.33407/itlt.v66i4.2178. (Accessed 20 Nov 2024). [in Ukrainian].
Maiier, N. (2024). Model formuvannia kreatyvnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv inozemnykh mov i kultur [A model for the formation of creative competence of future teachers of foreign languages and cultures]. Youth & market. No. 7–8 (227–228). pp. 47–52. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.306058. (Accessed 24 Nov 2024). [in Ukrainian].
Tkachenko, L. (2014). Kreatyvnist i tvorchist: suchasnyi kontent [Creativity and creativeness: modern content]. Education and Development of Gifted Personality. 2014. No. 9–10 (28–29). pp. 32–35. [in Ukrainian].
Shevchenko, О.М., Andrushchenko, N.V. & Siryk, Е.P. (2023). Rol STEAM-osvity u formuvanni kreatyvnosti y innovatsiinoho myslennia zdobuvachiv osvity [The role of STEAM education in the formation of creativity and innovative thinking of education acquires]. Scientific Innovations and Advanced Technologies. No. 7(21). pp. 486–497. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-7(21)-486-497. (Accessed 20 Nov 2024). [in Ukrainian].
Alencar, E.V.L.S., Fleith, D.S. & Pereira, N. (2017). Creativity in Higher Education: Challenges and Facilitating Factors. Trends in Psychology. 2017. Vol. 25, No. 2. pp. 553–561. DOI: https://doi.org/10.9788/TP2017.2-09. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].
Ciężka, A. (2024). Generative KI-Tools: Die Zukunft des kreativen Lernens [Generative KI-Tools: The Future of Creative Learning]. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 29:1. S. 375–405. DOI: https://doi.org/10.48694/zif.3722. (Accessed 24 Nov 2024). [in German].
Dulksnienė, L. & Mačianskienė, N. (2020). Integration of creativity-developing activities in foreign language learning: students’ attitude. Sustainable Multilingualism. 2020. 16. pp. 65–90. DOI: https://doi.org/10.2478/sm-2020-0004. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].
European University Association. Creativity in Higher Education. Report on the EUA creativity project 2006-2007. Brussels, 2007. Available at: https://shorturl.at/PIFhG. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].
Fjortoft, N., Gettig, J. & Verdone, M. (2018). Teaching Innovation and Creativity, or Teaching to the Test? American Journal of Pharmaceutical Education. 2018. 82(10), Article 7432. pp. 1144-1145. Available at: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6325465/pdf/ajpe7423.pdf/. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].
Haertel, T. & Jahnke, I. (2011). Wie kommt die Kreativitätsförderung in die Hochschullehre? [How does fostering creativity fit into university learning?]. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. Jg. 6. Nо. 3. S. 238-245. DOI: https://doi.org/10.3217/zfhe-6-03/20. (Accessed 24 Nov 2024). [in German].
Oppert, M.L., O’Keeffe, V., Bensnes, M.S., Grecu, A.L. & Cropley, D.H. (2023). The value of creativity: A scoping review. Journal of Creativity. Vol. 33. 10059. pp. 1–9. DOI: https://doi.org/10.1016/j.yjoc.2023.100059. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].
Pavlenok, K.S. & Bondarchuk, O.I. (2024). The development of creativity in foreign language teachers as a factor of their subjective well-being. CTE Workshop proceedings. Vol. 11. pp. 29–51. DOI: https://doi.org/10.55056/cte.682. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].
Powers, D.E. & Kaufman, J.C. (2004). Do standardized tests penalize deep-thinking, creative, or conscientious students? Some personality correlates of Graduate Record Examinations test scores. Intelligence. Vol. 32 (2). pp. 145–153. DOI: https://doi.org/10.1016/j.intell.2003.08.003. (Accessed 30 Oct 2024). [in English].
Ritter, S.M. & Mostert, N. (2017). Enhancement of Creative Thinking Skills Using a Cognitive-Based Creativity Training. Journal of Cognitive Enhancement. Vol. 1. pp. 243–253. DOI: https://doi.org/10.1007/s41465-016-0002-3. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].
Rhodes, M. (1961). An Analysis of Creativity. The Phi Delta Kappan. 42(7). pp. 305–310. Available at: http://www.jstor.org/stable/20342603. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].
Setiamurti, A. & Kurniawati, F. (2024). Fostering Creativity in Higher Education Institution: A Systemic Review (2018–2022). Open Education Studies. Vol. 6: 20220221. DOI: https://doi.org/10.1515/edu-2022-0221. (Accessed 24 Nov 2024). [in English].
World Economic Forum. Future of Jobs Report 2023. Insight Report. Geneve, 2023. 295 p. Available at: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2023.pdf. (Accessed 24 Nov 2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.