ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.320591Ключові слова:
творча особистість; вища освіта; критерії сформованості творчих якостей; підходи до формування особистості.Анотація
У статті зазначено, що удосконалення системи освіти відбувається у контексті пошуку ефективних шляхів підготовки майбутніх педагогів, творчих особистостей. Підготовка цих фахівців аналізується з погляду критеріїв сформованості творчих якостей. Зазначено, що підготовку майбутніх педагогів за цими критеріями доцільно здійснювати на основі синтезу підходів, зокрема, екзистенційного, акмеологічного, креативного, культурологічного, інтегративного та системного. Відзначені умови, які сприяють ефективному формуванню творчого особистості майбутнього педагога.
Посилання
Ashytok, N.I. (2017). Kulturolohichnyi ta aksiolohichnyi pidkhody do formuvannia maibutnoho pedahoha [Cultural and axiological approaches to the formation of the future teacher]. Youth & market. No. 9 (152). pp. 19–23. [in Ukrainian].
Ashytok, N.I. (2018). Formuvannia profesiinoho imidzhu maibutnoho pedahoha v kulturolohichnomu aspekti [Formation of the professional image of the future teacher in the cultural aspect]. Youth & market. No. 1 (156). pp. 21–26. [in Ukrainian].
Havryliuk, S.M. (2016). Teoretychno-metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity do pedahohichnoi tvorchosti [Theoretical and methodological principles of professional training of future teachers of preschool education institutions for pedagogical creativity]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Uman, 37 p. [in Ukrainian].
Davydova, M.O. (2020). Psykholoho-pedahohichni aspekty formuvannia tvorchoi osobystosti vykhovatelia [Psychological and pedagogical aspects of the formation of the creative personality of the educator]. Suchasni vyklyky i aktualni problemy nauky, osvity ta vyrobnytstva: mizhhaluzevi dysputy : materialy V Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. – Modern challenges and topical problems of science, education and production: interdisciplinary disputes: Proceedings of the V International Scientific-Practical Internet Conference. Kyiv, pp. 184–189. [in Ukrainian].
Zheinova, S. (2019). Kryterii, pokaznyky ta rivni sformovanosti tvorchykh yakostei maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity [Criteria, indicators and levels of formation of creative qualities of future teachers of preschool education institutions]. Problems of education: collection of scientific works. No. 93. Kyiv, pp. 116–131. Available at: file:///C:/User s/Compaq/Downloads/9-Article%20Text-17-1-10-202012 24.pdf [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Higher Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/214 5-19#Text [in Ukrainian].
Liubyva, V.V. (2016). Do pedahohichnykh umov formuvannia hotovnosti maibutnikh vykhovateliv do tvorchoi diialnosti [Pedagogical conditions of formation of readiness of future educators for creative activity]. Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky, No. 2 (109). pp. 51–54. [in Ukrainian].
Myronchuk, N.M. (2012). Rozvytok tvorchoi osobystosti maibutnoho vchytelia-vykhovatelia u systemi profesiinoi pidhotovky [Development of the creative personality of the future teacher-educator in the professional training system]. New learning technologies: a collection of scientific works. Vol. 71. Kyiv – Vinnytsia. pp. 158–161. [in Ukrainian].
Otych, O.M. (2009). Mystetstvo u systemi rozvytku tvorchoi indyvidualnosti maibutnoho pedahoha profesiinoho navchannia: teoretychnyi i metodychnyi aspekty: monohrafiia [Art in the system of development of the creative individuality of the future teacher of professional training: theoretical and methodical aspects: monograph]. Chernivtsi,752 p. [in Ukrainian].
Ushynskyi, K.D. (1955). Tvory: v 6-ty t. T. 5. Liudyna yak predmet vykhovannia. Sproba pedahohichnoi antropolohii [Works: in 6 volumes. T. 5. Man as a subject of education. An attempt at pedagogical anthropology]. Kyiv, 430 p. [in Ukrainian].
Oleynick, V.C., DeYoung, C.G., Hyde, E.; Kaufman, S.B., Beaty, R.E. & Silvia, P.J. (2017). Openness/intellect: The core of the creative personality. In G. J., Feist; R., Reiter-Palmon & J. C., Kaufman (Eds.). The Cambridge handbook of creativity and personality research. Cambridge University Press. pp. 9–27. [in English].
Selby, E.C., Shaw, E.J. & Houtz, J.C. (2005). The creative personality. Gifted Child Quarterly. 2005. Vol. 49. No. 4. pp. 300–314. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.