THE ROLE OF CREATING A SUPPORTIVE ENVIRONMENT IN PRIMARY SCHOOL IN PUPILS’ DEVELOPMENT

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.320613

Ключові слова:

освіта; педагогічне середовище; початкова школа; оцінювання; сприятливе середовище.

Анотація

Однією з вимог сучасного інформаційного суспільства є створення навчального середовища, яке відповідає схильностям, інтересам і бажанням учнів. Навчання – це інноваційна діяльність. Ця діяльність вимагає, щоб середовище, яке оточує учнів, було організоване в освітній спосіб як єдине ціле. Створення сприятливих умов для навчальної діяльності потребує професійної майстерності вчителя початкових класів. У початковій школі всередині класу предмети та навчальні засоби повинні бути розташовані та оформлені так, щоб вони не заважали учням, а натомість створювали додатковий інтерес до навчання. Учні вчаться не тільки з книг, поняття навчального середовища включає поняття фізичного середовища, психологічного середовища, педагогічного середовища, а правильна організація середовища приводить до високих досягнень у навчанні та викладанні.

Мета дослідження – простудіювати підтримувальний фактор педагогічного середовища в навчанні учнів початкової школи. Під час дослідження були використані такі методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної літератури, спостереження, експеримент, методи психодіагностики, якісний та кількісний аналіз результатів дослідження. Важливим методом у дослідженні відповідної проблеми є аналіз літератури.

Наукова новизна статті відображена в отриманих висновках. Таким чином, дотримання принципу наочності навчання є однією з важливих рис організації сприятливого середовища. Будь-яка інформація, подана учневі візуально, довше залишається у його пам’яті, а спільне використання аудіовізуальних засобів уможливлює розвивати мислення в аналітичній формі. Не випадково наочність у навчанні називають золотим правилом. Наочні посібники дуже важливі, особливо для учнів початкової школи. Будь-який навчальний матеріал вважається наочним. Використання цих ресурсів здійснюється за принципом наочності навчання.

Біографія автора

Zeynab Alakbarova Tahir

викладач кафедри педагогіки та методики навчання, Гянджінського державного університету, Азербайджан

Посилання

Abbasov, O. (2016). Təhsilin idarə olunması [Management of education]. Baku, LLC enterprise, 232 p. [in Azerbaijani].

Bagirli, L. (2003). Uşaqların məktəbə hazırlanmasının psixoloji məsələləri [Psychological issues of preparing children for school]. Baku, 116 p. [in Azerbaijani].

Jabrayilov, I. (2011). Şəxsiyyətyönümlü təhsil və vətəndaş cəmiyyəti [Personality-oriented education and civil society]. Baku: Translator, 220 p. [in Azerbaijani].

Ahmadov, H. & Zeynalova, N. (2016). Pedaqogika: Dərslik [Pedagogy: Textbook]. Baku: “Science and Education”, 2016, 456 p. [in Azerbaijani].

Huseynova, N. (2014). İnklüziv təhsil [Inclusive education]. Teaching aids. [in Azerbaijani].

İnklüziv siniflərdə təlimin təşkili [Organization of training in inclusive classes]. Reading material. TIPII, Baku, 2018 [in Azerbaijani].

Maslow, A. A theory of human motivation. Psychological Review, Vol 50(4), Jul 1943, pp. 370–396. [in English].

Mammadzade, R. (2010). Təhsildə keyfiyyət aparıcı istiqamətlərdən biri kimi [Quality in education as one of the leading directions]. Baku, Teacher. 170 p. [in Azerbaijani].

Nuriyeva, M. (2016). Müasir pedaqoji prosesin bəzi aspektləri [Some aspects of the modern pedagogical process]. Azerbaijan school magazine, No. 5, pp. 71–76. [in Azerbaijani].

Supportive Learning Environment Interventions Review Protocol, https://ies.ed.gov/ncee/wwc/Document/285 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-16

Номер

Розділ

Статті