ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ СТРЕТЧИНГУ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.320786Ключові слова:
мультимедійні технології; фітнес-додатки; стретчинг; дистанційне навчання; фізична активність; цифрові інструменти; адаптивні програми; інтерактивність.Анотація
У статті досліджено можливості використання мультимедійних технологій та цифрових фітнес-додатків у викладанні стретчингу для здобувачів вищої та професійної освіти в умовах дистанційного навчання. Використано методи аналізу наукової літератури, порівняння функціональних характеристик мультимедійних додатків, систематизації способів їх інтеграції у тренувальний процес і вивчення можливостей для розвитку фізичних навичок.
Установлено, що мультимедійні технології сприяють удосконаленню навчального процесу через інтерактивність, адаптивність і доступність. Зокрема, додатки InShot та Snapseed дозволяють створювати та редагувати якісний контент для тренувань, забезпечуючи професійну візуалізацію відео і зображень. Платформи MyFitnessPal, Apple Health та Google Fit забезпечують моніторинг фізичної активності, контролюють показники здоров’я, включаючи пульс, витрату калорій, якість сну, що дає змогу індивідуалізувати тренувальний процес. Додатки Strava та StretchIt надають можливість як для соціальної взаємодії та організації змагань, так і для персоналізованих програм розтяжки й розвитку гнучкості.
Посилання
Alieksieieva, H. M. et al. (2018). Dosvid vykorystannia zasobiv elektronnoho navchannia u inkliuzyvnomu osvitnomu VNZ [Experience of using e-learning tools in an inclusive educational institution]. Physical & Mathematical Education, No. 4 (18), pp. 17–24. [in Ukrainian].
Alieksieieva, H.M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Formation of future social pedagogues’ readiness to use computer technologies in professional activities]. Monograph. Berdiansk, 260 p. [in Ukrainian].
Alieksieieva, H.M., Kravchenko, N.V., Antonenko, O.V. & Horbatiuk, L.V. (2017). Vykorystannia ihrovykh tekh¬no¬lohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh zakladiv vyshchoi osvity yevrointehratsii [Using game technologies in the process of professional training of students of pedagogical institutions of higher education towards European integration]. Scientific Bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky. Series: Pedagogy. Issue 6 (119). Odesa, pp. 7–14. [in Ukrainian].
Borisova, O., Nahorna, V., Shutova, S. & Mytko, A. (2019). Modelni kharakterystyky psykhofiziolohichnoho stanu vysokokvalifikovanykh sportsmeniv u stresovii sytuatsii [Model characteristics of the psychophysiological state of highly qualified athletes in a stressful situation]. Sportyvna nauka ta zdorovia liudyny: elektronne naukovo-periodychne vydannia [Sports Science and Human Health: Electronic Scientific Periodical Edition]. No. 1(017), pp. 4–9. Available at: https://fzfvs.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/ilid/kfvps/program/01_2019_sportnayka.pdf (Accessed 12 Jan. 2025). [in Ukrainian].
Halatyuk, M. (2022). Rozvytok sportyvnoi kultury maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia u konteksti protsesiv didzhytalizatsii sportu [Development of the sports culture of future physical education professionals in the context of sport digitalization]. Human Studies. Series of “Pedagog”, Issue 46, pp. 30–35. [in Ukrainian].
Dolhopolova, N. (2021). Vykorystannia kompiuternoi prohramy Kinovea dlia provedennia biomekhanichnykh doslidzhen u short-tretsei [Using the computer program Kinovea for biomechanical research in short track]. Scientific and methodological foundations of the use of information technologies in the field of physical culture and sports. No. 5, pp. 55–62. [in Ukrainian].
Diachenko, A.A. & Antonyuk, A.Ye. (2021). Vykorystannia fitnes-dodatkiv yak zasobu pidvyshchennia motyvatsii studentiv do rehuliarnoi rukhovoi aktyvnosti [Using fitness apps as a tool to increase students’ motivation for regular physical activity]. Modern technologies in the field of physical education, sports, physical therapy and occupational therapy. 14 p. [in Ukrainian].
Kostenko, G.P. (2016). Peredumovy vprovadzhennia finansovoho kontrolinhu na pidpryiemstvakh kurortno-rekreatsiinoi sfery [Prerequisites for the implementation of financial controlling in the enterprises of the resort and recreational sphere]. Bulletin of V.N. Karazin Kharkiv National University Economic Series. No. 90, pp. 70–77. [in Ukrainian].
Kravchenko, N., Alieksieieva, H., Horbatiuk, L. & Khomenko, S. (2022). Orhanizatsiia vykhovnoi roboty zakladu osvity pid chas karantynu zasobamy informatsiino-kompiuternykh tekhnolohii [Organization of educational work of educational institutions during quarantine using information-computer technologies]. Scientific papers of Berdyansk State Pedagogical University Series: Pedagogical sciences, Issue 1, pp. 177–188. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-1-177-188 [in Ukrainian].
Mozolev, O. (2022). Fitnes-tekhnolohii dystantsiinoho navchannia studentiv iz fizychnoho vykhovannia [Fitness technologies of distance learning for physical education students]. Scientific Collection “Inter Conf”, No. 136, pp. 414–418. [in Ukrainian].
Moshenka, T., Dolhopolova, N. & Sorochynska, M. (2023). Zastosuvannia onlain-platform ta fitnes-dodatkiv dlia formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia [The use of online platforms and fitness apps for the formation of a healthy lifestyle]. Scientific and methodological foundations of the use of information technologies in the field of physical culture and sports. No. 7, pp. 75–83. [in Ukrainian].
Pasko, V.V. & Kakovkina, O.A. (2021). Vplyv fizychnoho zdorovia na motyvatsiiu do zaniat fizychnoiu kulturoiu i sportom zdobuvachiv vyshchoi osvity pid chas pandemii [The impact of physical health on motivation for physical education and sports among higher education students during the pandemic]. Digital Repository Dragomanov Ukrainian State University, 120 p. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/ 123456789/36334 (Accessed 12 Jan. 2025). [in Ukrainian].
Semenikhina, O., Yurchenko, A., Rybalko, P., Shukatka, O., Kozlov, D. & Drushlyak, M. (2022). Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury i sportu do vykorystannia zasobiv digital health u profesiinii diialnosti [Preparation of future physical education and sports professionals for the use of digital health tools in professional activities]. Information Technologies and Learning Tools, No. 89, pp. 33–47. DOI: 10.33407/itlt.v89i3.4543 [in Ukrainian].
Sorochynska, M.V. (2023). Vykorystannia virtualnoi realnosti v pidhotovtsi fakhivtsiv z riznykh vydiv sportu [Using virtual reality in the preparation of specialists in various sports]. Scientific search of young researchers. State institution “LNU named after Taras Shevchenko”. No. 3, pp. 141–146. [in Ukrainian].
Filenko, L. & Tserkovna, O. (2021). Stvorennia dystantsiinykh kursiv pry pidhotovtsi zdobuvachiv vyshchoi osvity v haluzi fizychnoi kultury ta sportu [Creating distance courses in the training of higher education students in the field of physical culture and sports]. Scientific and methodological foundations of the use of information technologies in the field of physical culture and sports, No. 5, pp. 170–175. [in Ukrainian].
Cheremisina, T.V., et al. (2018). Zarubizhnyi dosvid praktyky rozvytku zelenoi ekonomiky [Foreign experience in the practice of green economy development]. Bulletin of the Berdyansk University of Management and Business. No. 4, pp. 83–88. [in Ukrainian].
Cheremisina, T.V., Lemish, K.M. & Shemendiuk, N.S. (2019). Internet-marketing v turyistychnyi orhanizatsii [Internet marketing in a tourism organization]. Electronic scientific and practical journal “Market Infrastructure”, No. 37, pp. 310–314. [in Ukrainian].
Chukhlantseva, N.V., Shuba, L.V. & Shuba, V.V. (2020). Mobilno oriientovani fitnes-tekhnolohii yak zasib vplyvu na fizychnu aktyvnist studentiv [Mobile-oriented fitness technologies as a means of influencing students’ physical activity]. Information Technologies and Learning Tools, Vol. 75(1), pp. 253–268. DOI: 10.33407/itlt.v75i1.2581 [in Ukrainian].
Yuzik, O.P. (2021). Mediaosvita u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv informatyky u Polshchi: z istorii stanovlennia ta vprovadzhennia [Media education in the training of future teachers of informatics in Poland: from the history of formation and implementation]. Bulletin of the National University “Chernihiv Collegium” named after T. H. Shevchenko, Vol. 169. No. 13, pp. 165–170. [in Ukrainian].
Artemyeva, G., Latvynska, I. & Moshenka, T. (2020). Construction a comprehensive health training program for women in the first period of adulthood. Slobozhanskyi herald of science and sport scientific and theoretical journal. Kharkiv KhSAPC, Vol. 8, No. 6, 162 p., p. 107. [in English].
Havrilenko, N. (2023). Liquidation of destroyed assets in war conditions. Collection of scientific papers “SCIENTIA”, (May 5, 2023; Sydney, Australia), pp. 25–27. Available at: https://previous.scientia.report/index.php/archive/article/view/926. (Accessed 12 Jan. 2025). [in English].
Havrylenko, N. (2022). An analytical support methodoogy for transformational processes. In: Digital Technologies in the Contemporary Economy. Vilnius: Mykolas Romeris University, pp. 186–197. Available at: https://cutt.ly/e86kkxU. (Accessed 12 Jan. 2025). [in English].
Kozitska, N. (2015). Management accounting and internal economic of Production processes. Cambridge journal of education and science. Vol. 2, No. 14. pp. 321–329. Available at: http://eir.nuos.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5772. (Accessed 12 Jan. 2025). [in English].
Kulynych, T., Shepel, I. & Havrylenko, N. (2021). Rozvytok upravlinskoho obliku na osnovi ryzyk-oriientovanoho pidkhodu [Development of managerial accounting based on a risk-oriented approach]. Economic Analysis. Vol. 31, No. 1, pp. 17–24. Available at: https://www.econa.org.ua/index.php/ econa/article/view/1868/6565656954. (Accessed 12 Jan. 2025). [in English].
Nestorenko, T., Ostenda, A., Kravchyk, Yu. & Nestorenko, O. (2022). Entrepreneurship and universities: a place of academic business incubators. Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology. Vol. 7, No. 1. pp. 63–71. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-1-7. [in English].
Nestorenko, T.P. & Bordousov, O.V. (2015). The value of higher education for the individual. Bulletin of Khmelnytskiy National University. Economic Sciences. No. 3 (3). pp. 171–174. Available at: https://cutt.ly/SGYr6T9. (Accessed 12 Jan. 2025). [in English].
Ostenda, A., Kravchenko, N., Istomina, D., Alieksieieva, G., Nestorenko, T., Horbatiuk, L. (2022). Rol zasobiv IKT v orhanizatsii protsesu informuvannia uchniv pid chas karantynu [The role of ICT tools in organizing the process of informing students during quarantine]. Zeszyty Naukowe WST. No. 15. pp. 109–126. DOI: https://doi.org/10.54264/0037. [in Ukrainian].
Sardi, L., Idri, A. & Fernández-Alemán, J.L. (2017). A systematic review of gamification in e-Health. Journal of Biomedical Informatics. No. 71. pp. 31–48. [in English].
Zakharchenko, P. et al. (2021). Sustainable development of environment in the tourism destination areas: tourists’ perception of the issue. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. IOP Publishing. Vol. 628, No. 1. pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.1088/1755-1315/628/1/012024. [in English].
Zastrozhnikova, I. & Cheremisina, T. (2022). Decentralization of education systems in Ukraine. Scientific notes of BSPU. Series: Pedagogical Sciences. Vol. 2. pp. 133–138. [in English].
Zhvanenko, S.А. & Kostenko, G.P. (2021). Management of innovation processes in the health economy system of Ukraine. Innovation. Vol. 13. p. 14. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.