ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЯ ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.321176Ключові слова:
фундаменталізація освіти; професійна підготовка; природничо-наукові дисципліни; майбутні вчителі природничих навчальних предметів.Анотація
Обґрунтовано необхідність фундаменталізації змісту професійної підготовки майбутніх вчителів природничих навчальних предметів. Визначено і схарактеризовано три рівні фундаменталізації змісту професійної підготовки майбутніх вчителів природничих навчальних предметів: перший рівень – поглиблення природничо-наукової підготовки; другий – реалізація міжпредметних зв’язків природничо-наукових дисциплін; третій – інтеграція дисциплін професійної підготовки майбутніх вчителів природничих навчальних предметів.
Посилання
Vaskivska, H. (2013). Formuvannia v starshoklasnykiv systemy znan pro liudynu u konteksti fundamentalizatsii zmistu osvity [Formation of a system of knowledge about a person in high school students in the context of fundamentalization of the content of education]. Youth & market. No. 3(98). pp. 44–48. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (2008). Fundamentalizatsiia profesiinoi osvity yak dydaktychnyi pryntsyp [Fundamentalization of professional education as a didactic principle]. Theory and Practice of Social Systems Management. No. 2. pp. 87–91. [in Ukrainian].
Humboldt, V. (2002). Pro vnutrishniu i zovnishniu orhanizatsiiu vyshchykh naukovykh zakladiv v Berlyni [On the internal and external organization of higher scientific institutions in Berlin]. The Idea of the University: Anthology. (Ed.). M. Zubrytska, N. Bablyk. Lviv, pp. 23–33. [in Ukrainian].
Ilchenko, V.R. (2012). Idei fundamentalizatsii v evoliutsii zmistu vitchyznianoi osvity. Fundamentalizatsiia zmistu yak sotsialno-pedahohichna problema [Ideas of fundamentalization in the evolution of the content of domestic education]. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference. Kyiv, pp. 10–12. [in Ukrainian].
Isaieva, O. & Kushka, B. (2021). Fundamentalizatsiia yak vazhlyva skladova vyshchoi tekhnichnoi osvity [Fundamentalization as an important component of higher technical education]. Youth & market. No. 4(190). pp. 35–39. [in Ukrainian].
Klepko, S.F. (1994). Intehratsiia yak fundamentalizatsyia zmistu osvity. Intehratsiia elementiv zmistu osvity [Integration as fundamentalization of the content of education. Integration of elements of the content of education]. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference. Poltava, 1994. p. 18. [in Ukrainian].
Pokas, V.P. & Fruktova, Ya.S. (2013). Do problemy fundamentalizatsii zmistu pedahohichnoi osvity [To the problem of fundamentalization of the content of pedagogical education]. Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy. No. 19. pp. 70–74. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Derzhavnoho standartu bazovoi serednoi osvity [On approval of the State Standard of Basic Secondary Education]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 898 (Ukraine). 2020. Available at : https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898 (Accessed 03 Jun 2025). [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Derzhavnoho standartu bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity [On approval of the State Standard of Basic and Complete General Secondary Education]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1392 (Ukraine). 2011. Available at : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#Text (Accessed 03 Jun 2025). [in Ukrainian].
Pro vnesennia zmin do pereliku haluzei znan i spetsialnostei, za yakymy zdiisniuietsia pidhotovka zdobuvachiv vyshchoi ta fakhovoi osvity [On amendments to the list of branches of knowledge and specialties in which applicants for higher and professional education are trained] : Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1021 (Ukraine). 2024. Available at : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1021-2024-%D0%BF#Text (Accessed 05 Jun 2025). [in Ukrainian].
Semerikov, S.O. (2009). Fundamentalizatsiia navchannia informatychnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [Fundamentalization of teaching computer science disciplines in higher education]. Kryvyi Rih; Kyiv, 340 p. [in Ukrainian].
Stepaniuk, A.V. (2014). Fundamentalizatsiia zmistu biolohichnoi osvity shkoliariv [Fundamentalization of the content of biological education of schoolchildren]. Technologies for Integration of Educational Content. No. 6. pp. 39–48. [in Ukrainian].
Tkachenko, I.A. (2023). Teoretyko-metodolohichni zasady pidhotovky uchyteliv pryrodoznavstva na kontseptsiiakh evoliutsii naukovoi kartyny svitu [Theoretical and methodological principles of training natural science teachers on the concepts of the evolution of the scientific picture of the world]. Brovary, 266 p. [in Ukrainian].
Shatkovska, H.I. (2011). Fundamentalizatsiia yak tendentsiia i holovna umova udoskonalennia profesiinoi osvity [Fundamentalization as a trend and the main condition for improving professional education]. Scientific Notes of the Volodymyr Vynnychenko Kirovohrad State Pedagogical University. Series: Problems of Methodology of Physical, Mathematical and Technological Education. Vol. 2. pp. 182–189. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.