ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВИКЛАДАЧІВ ЧЕРЕЗ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ: ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.321637Ключові слова:
викладач; підвищення кваліфікації; професійний розвиток; вища освіта; якість навчання.Анотація
У статті окреслено напрями підвищення кваліфікації викладачів Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (ТДАТУ). Зазначається, що підвищення кваліфікації викладачів є необхідною умовою для забезпечення якості сучасної освіти. Висвітлено фактори, що впливають на необхідність підвищення кваліфікації. Проаналізовано різні шляхи професійного розвитку викладачів під час формальної та неформальної освіти, в очному й онлайн-режимі. Зазначається, що в ТДАТУ функціонує Вища школа педагогічної майстерності та академічний рух “Гостьовий професор”, що сприяє активному обміну досвідом між викладачами, інтеграції інноваційних підходів і методик в освітній процес тощо.
Посилання
Bulvinska, O. & Kapralova, I. (2019). Pidvyshchennia kvalifikatsii naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv v universyteti: aktualnist treninhiv [In-service teacher training in university: actuality of trainings]. Continuing Professional Education: Theory and Practice. No. 1, pp. 53–59. [in Ukrainian].
Dorokhova, N.H. & Kostyrenko, T.O. (2023). Akademichna mobilnist naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv yak zasib zabezpechennia yakosti osvitnikh prohram [Academic mobility of scientific and pedagogical staff as a means of ensuring the quality of educational programs]. Origins of pedagogical skill. No. 32, pp. 83–87. [in Ukrainian].
Kajdalova, L. & Naumenko, N. (2017). Vykorystannia sytuatyvnykh zavdan u systemi pidvyshchennia kvalifikatsii vykladachiv [Use of situational tasks in the system of increase of qualification of teachers]. Theory and methodology of teaching and education. No. 42, pp. 89–100. [in Ukrainian].
Luchaninova, O. (2023). Transdystsyplinarnyi pidkhid do pidvyshchennia kvalifikatsii vykladachiv vyshchoi shkoly v umovakh voiennoho stanu i povoiennoho period [Transdisciplinary approach to advanced training of higher education teachers in martial law and the postwar period]. The image of a modern teacher. No. 5(212), pp. 54–62. [in Ukrainian].
Morze, N., Kocharian, A. & Varchenko-Trotsenko, L. (2014). Vebinary yak zasib pidvyshchennia kvalifikatsii vykladachiv [Webinars as a means of improving the skills of teachers]. Information technology and learning tools. No. 42, pp. 118–130. [in Ukrainian].
Petrenko, S. & Dehtiariova, N. (2020). Formuvannia IKT-kompetentnosti vykladachiv na kursakh pidvyshchennia kvalifikatsii [Formation of ICT competence of teachers in advanced training courses]. Scientific notes. Series: Pedagogical sciences. No. 186, pp. 150–155. [in Ukrainian].
Kiurchev, S.V. (Eds.). (2023). Polozhennia pro profesiinyi rozvytok naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv Tavriiskoho derzhavnoho ahrotekhnolohichnoho universytetu imeni Dmytra Motornoho [Regulations on the professional development of scientific and pedagogical staff of the Tavria State Agrotechnological University named after Dmytro Motorny]. Zaporizhzhia, 25 p. [in Ukrainian].
Samoilenko, V. (2019). Pidvyshchennia kvalifikatsii personalu na prykladi providnykh krain svitu [Enhancement of personnel qualification by the example of the leading countries of the world]. Efficient economy. No. 5, pp. 1–9. [in Ukrainian].
Naumova, O.O. & Tsyple, M.M. (2018). Teachers’ qualifications upgrading in the contemporary conditions. Academic notes of the KROK University. No. 49, pp. 189–196. [in English].
Kalashnik, N., Adamovych, A., Barus, M. & Goliardyk, N. (2021). Regarding research and teaching staff professional development as an integral part of providing quality training for future professionals with higher education. Youth & market. No. 1(187), pp. 64–69. [in English].
Sharov, S., Liapunova, V. & Sharova, T. (2019). Analysis of the opportunities of the prometheus platform for the professional development of future teachers. TEM Journal. No. 8(4), pp. 1469–1476. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.