КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ПІДЛІТКІВ У ПРОЦЕСІ МУЗИЧНО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.321939

Ключові слова:

емоційна культура; підліток, музично-творча діяльність; емпатія; саморегуляція; креативність; критерії розвитку; рівні сформованості.

Анотація

У статті розглядаються критерії та рівні розвитку емоційної культури підлітків у процесі музично-творчої діяльності. Сучасне суспільство перебуває під впливом значних та стрімких змін у сферах культури, комунікації і освіти. Тому постає значна потреба в таких особистостях, які здатні швидко адаптуватися під нові умови, проявляти креативність та емоційну зрілість. Музично-творча діяльність здатна гармонізувати внутрішній світ підлітків, сприяючи розвитку емпатії, саморегуляції і творчого самовираження, тому є одним із найважливіших чинників формування емоційної культури і критичною для успішної соціалізації молоді й подальшого особистісного розвитку.

Біографія автора

Вадим Демчук

здобувач ступеня PhD Рівненського державного гуманітарного університету

Посилання

Davidson, J.W. & Jordan, N. (2007). Private teaching, private learning: An exploration of music instrument learning in the private studio, junior and senior conservatories. Journal of Research in Music Education. No. 33. pp. 111–128. [in English].

Hallam, S. (2010). The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people. International Journal of Music Education. No. 28 (3). pp. 269–289. [in English].

Juslin, P.N. & Sloboda, J.A. (2010). Handbook of Music and Emotion: Theory, Research, Applications. Oxford University Press. [in English].

Lehmann, A.C., Sloboda, J.A. & Wood, R.H. (2007). Psychology for Musicians: Understanding and Acquiring the Skills. Oxford University Press. [in English].

Lamont, A. (2011). The beat goes on: Music education, identity and lifelong learning. Music Education Research. No. 13 (4). pp. 369–388. [in English].

McPherson, G.E. (2006). The Child as Musician: A Handbook of Musical Development. Oxford University Press. [in English].

North, A.C. & Hargreaves, D.J. (2008). The Social and Applied Psychology of Music. Oxford University Press. [in English].

Rentfrow, P.J. & Gosling, S.D. (2003). The do re mi’s of everyday life: The structure and personality correlates of music preferences. Journal of Personality and Social Psychology, 2003. No. 84 (6). pp. 1236–1256. [in English].

Sloboda, J.A. (2005). Exploring the Musical Mind: Cognition, Emotion, Ability, Function. Oxford University Press. [in English].

Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. New York, NY : Bantam. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-20

Номер

Розділ

Статті