КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ПІДЛІТКІВ У ПРОЦЕСІ МУЗИЧНО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.321939Ключові слова:
емоційна культура; підліток, музично-творча діяльність; емпатія; саморегуляція; креативність; критерії розвитку; рівні сформованості.Анотація
У статті розглядаються критерії та рівні розвитку емоційної культури підлітків у процесі музично-творчої діяльності. Сучасне суспільство перебуває під впливом значних та стрімких змін у сферах культури, комунікації і освіти. Тому постає значна потреба в таких особистостях, які здатні швидко адаптуватися під нові умови, проявляти креативність та емоційну зрілість. Музично-творча діяльність здатна гармонізувати внутрішній світ підлітків, сприяючи розвитку емпатії, саморегуляції і творчого самовираження, тому є одним із найважливіших чинників формування емоційної культури і критичною для успішної соціалізації молоді й подальшого особистісного розвитку.
Посилання
Davidson, J.W. & Jordan, N. (2007). Private teaching, private learning: An exploration of music instrument learning in the private studio, junior and senior conservatories. Journal of Research in Music Education. No. 33. pp. 111–128. [in English].
Hallam, S. (2010). The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people. International Journal of Music Education. No. 28 (3). pp. 269–289. [in English].
Juslin, P.N. & Sloboda, J.A. (2010). Handbook of Music and Emotion: Theory, Research, Applications. Oxford University Press. [in English].
Lehmann, A.C., Sloboda, J.A. & Wood, R.H. (2007). Psychology for Musicians: Understanding and Acquiring the Skills. Oxford University Press. [in English].
Lamont, A. (2011). The beat goes on: Music education, identity and lifelong learning. Music Education Research. No. 13 (4). pp. 369–388. [in English].
McPherson, G.E. (2006). The Child as Musician: A Handbook of Musical Development. Oxford University Press. [in English].
North, A.C. & Hargreaves, D.J. (2008). The Social and Applied Psychology of Music. Oxford University Press. [in English].
Rentfrow, P.J. & Gosling, S.D. (2003). The do re mi’s of everyday life: The structure and personality correlates of music preferences. Journal of Personality and Social Psychology, 2003. No. 84 (6). pp. 1236–1256. [in English].
Sloboda, J.A. (2005). Exploring the Musical Mind: Cognition, Emotion, Ability, Function. Oxford University Press. [in English].
Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. New York, NY : Bantam. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.