ФІЛОЛОГІЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ ІНШОМОВНОГО ЧИТАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.321980

Ключові слова:

заклади вищої освіти; навчання іноземної мови; підготовка майбутніх учителів; іншомовне філологічне читання; формування читацької компетентності.

Анотація

Стаття присвячена проблемі філологічної підготовки майбутніх учителів іноземної мови через іншомовне читання, з акцентом на інтеграцію лінгвістичних, культурологічних та літературознавчих компонентів. Досліджується методика практичних занять, яка включає чотири етапи роботи з художнім текстом для розвитку мовної, читацької та культурної компетентностей. Автори визначають ключові очікування студентів і аспекти, що потребують уваги. Результати експерименту підтверджують ефективність методики для підготовки вчителів.

Біографії авторів

Лариса Калініна

кандидат педагогічних наук, професор кафедри міжкультурної комунікації та іншомовної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка

Тетяна Григор'єва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри міжкультурної комунікації та іншомовної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка

Посилання

Barantsova, I. (2017). Kulturolohichni kharakterystyky idealu vchytelia v pedahohichnykh doslidzhenniakh [Cultural characteristics of the teacher ideal in pedagogical research]. Training future philology specialists to use modern educational technologies in professional activities: a collective monograph. / authors: T. V. Konovalenko, N. V. Denysenko, H. V. Matiukha and others. Melitopol: MDPU named after Bohdan Khmelnytskyi, pp. 115–132. [in Ukrainian].

Kalinin, V.O. & Kalinina, L.V. (2021). Metod heometrychnykh fihur yak zasib rozvytku krytychnoho myslennia starshoklasnykiv [The method of geometric shapes as a means of developing critical thinking in high school students]. Youth and market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, No. 2/188. pp. 75–80. [in Ukrainian].

Kalinina, L.V., Klymovych, Yu.Yu. (2021). Lets Flip: vykorystannia zasobiv perevernutoho navchannia u protsesi formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh filolohiv: Navchalno-metodychnyi posibnyk [The use of flipped learning tools in the future philologists’ professional competence formation: A teaching and methodological guide] Zhytomyr, 114 p. [in Ukrainian].

Labunets, Yu.O. (2013). Samoosvita v konteksti stanovlennia vtorynnoi movnoi osobystosti maibutnoho vchytelia inozemnoi movy [Self-education in the context of the formation of the secondary language personality of the future foreign language teacher]. Psychology and Pedagogy Journal. Collection of scientific papers of the University of B. Hrynchenka. Vol. 11. Kyiv. Available at: https://www.psyh.kiev.ua (Accessed 20 Dec. 2024). [in Ukrainian].

Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka : pidruchnyk dlia studentiv klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv (2013). [Methodology of teaching foreign languages and cultures: Theory and practice: A textbook for students of classical, pedagogical, and linguistic universities]. Bihich O., Borysko N., Boretska H. and others. / according to the general edition by S. Yu. Nikolaievoi. Kyiv, 590 p. [in Ukrainian].

Nikolaienko, V.V. (2014). Osoblyvosti formuvannia vtorynnoi movnoi osobystosti inozemnykh studentiv [Particularities of the formation of the secondary language personality of foreign students]. Pedagogical almanac. Vol. 22. pp. 31–36. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2014_22_6. (Accessed 24 Dec. 2024). [in Ukrainian].

Slonovska, O.B. (2010). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv humanitarnoho profiliu do diialnosti v umovakh polikulturnoho osvitnoho prostoru [Preparing future humanitarian teachers for work in a multicultural educational environment]. Scientific library of Ukraine. pp. 192–197. Available at: http://www.info-library.com.ua/libs/stattya/40-stattya/191-pidgotovka-majbutnih-pedagogiv-gumanitarnogo-profilju-do-dijalnosti-v-umovah-polikulturnogo-osvitnogo-prostoru.html (Accessed 24 Dec. 2024). [in Ukrainian].

Curriculum for English Language Development in Universities and Institutes (Draft 2) (2001). Kyiv, 244 p. [in English].

Richards, J.C., Schmidt, Kendricks, H., Kim, Y. (2002). Longman Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics. Pearson Education, 606 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-20

Номер

Розділ

Статті