ЗНАЧЕННЯ ТА РОЛЬ МУЗИЧНО-РУХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322100Ключові слова:
початкова освіта; мультимодальний процес; рух; музика; інтерпретація; музично-тілесні практики.Анотація
У статті висвітлена дослідницька діяльність, яка пов’язана з процесом використання музики і руху в початковій освіті та навчанням на різних етапах базової освіти. З’ясовано, що музика і рух є частиною мультимодального процесу, який застосовується для музичного навчання. Акцентовано на класифікації різних типів взаємодії, які реалізуються через обидві практики. Встановлено зв’язки між музично-тілесними практиками та спеціальною освітою, виявлені в останні роки завдяки посиленню розвитку цих практик, що сприяє підвищенню освітніх можливостей. Зроблено аналіз музично-рухової діяльності в різних освітніх системах та здійснено її об’єктивне оцінювання. Зокрема, констатується той факт, що було проведено описовий аналіз і використано ієрархічні лінійні моделі (ІЛМ) для аналізу даних про практику викладання у класах початкової школи.
Посилання
Zavalko, K.V. (2020). Vprovadzhennya metodyky Dalkroza v navchannya ditey muzyky [Implementation of the Dalcroze method in teaching children music]. Art and Education, No. 1 (95), pp. 27–34. [in Ukrainian].
Tokhtamysh, O.M. (2013). Metod Feldenkrayza v psykhoterapiyi ta rozvytku osobystosti [The Feldenkrais method in psychotherapy and personality development]. Collection of research papers“Problems of Modern Psychology”. No. 20. pp. 665–704. [in Ukrainian].
Barrett, M.S. (2011). Musical narratives: A study of a young child’s identity work in and through music-making. Psychol Music, No. 39 (4). pp. 403–423. [in English].
Bautista, A., Riaño, M.E., Wong, J. & Murillo, A. (2023). Musical activities in preschool education: A cross-cultural comparative study. Musicae Scientiae. No. 12. pp. 1–9. [in English].
Cuomo, C. (2014). Listening to and performing music with competence, first part of Carla Cuomo and Maria Rosa De Luca, The transposition of musical knowledge in intellectual education, Musica Docta. Rivista digitale di Pedagogia e Didatt ica della Musica, No. 4. pp. 17–39. [in English].
Cuomo, C. (2020). Music Pedagogy in Relation to Musicology and Educational Sciences: Three Areas of Intervention . Arti musices, No. 51 (1). pp. 95–109. [in English].
Dewey, J. (1916). Democracy and Education: An Introduction to the Philosophy of Education. Macmillan, No. 21 (2). pp. 12–21. [in English].
Hallam, S., Creech, A. & Varvarigou, M. (2016). Musical participation and its effect on learning, achievement, and well-being. Oxford Handb Music Psychol, No. 7. pp. 89–107. [in English].
Luis del Barrio, Arus E. (2024). Music and movement pedagogy in basic education: a systematic review. Frontiers and Education, No. 9. pp. 1–20. [in English].
Maldonado, E. (2024). Musical Education in Kindergarten. Importance on the quality of life in children. Health Leadership and Quality of Life, No. 3. pp. 1–6. [in English].
Marsh, K. (2008). Traditional singing games of childhood: Historical perspectives and contemporary practice. Int J Music Educ, No. 26 (2). pp. 101–113. [in English].
Yiting, Z. & Sonquan, Y. (2024). Modern technology-enabled approaches in preschool music education. Interactive Learning Environments, No. 32. pp. 156–167. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.