ІСТОРИКО-НАУКОВИЙ ПІДХІД ДО КОМПЛЕКСНОГО ПРОЄКТУВАННЯ ДИЗАЙН-ОБ’ЄКТІВ У НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322198Ключові слова:
комплексне дизайн-проєктування; історико-науковий підхід; дизайн-об’єкти; професійна підготовка майбутніх дизайнерів та педагогів професійного навчання у сфері дизайну; навчальні дизайнерські роботи студентів.Анотація
Дослідження присвячено особливостям підготовки майбутніх дизайнерів і педагогів професійного навчання у сфері дизайну. Комплексне дизайн-проєктування, що базується на історико-науковому підході, дозволяє студентам не лише розвивати власний стиль, але й глибше усвідомлювати значення соціокультурних аспектів.
У статті розглянуто особливості застосування історико-наукового підходу на різних етапах навчання студентів комплексного проєктування дизайн-об’єктів різного призначення. Проаналізовано взаємозв’язок історичних тенденцій у дизайні та наукових методів, що застосовуються в освітньому процесі. Запропоновано модель інтеграції історичних і наукових знань у формування дизайнерських компетенцій студентів.
Посилання
Antonenko, I.V. (2022). Pedahohichna model dlia optymalnoho onlain-vykladannia dyzain-proiektuvannia [Pedagogical model for the optimal online design of design projection]. Current challenges, trends and transformations. International Science Group. pp. 402–405. [in Ukrainian].
Blyzniuk, M., Debre, O. (2022). Metodychni aspekty dyzain-proiektuvannia v tekhnolohichnii osviti maibutnikh uchyteliv [Methodical aspects of design-projection in technological education of future teachers]. Ukrainian professional education. Vol. 11. pp. 29–39. [in Ukrainian].
Borysenko, D.V. (2014). Innovatsiinyi pohliad na muzeinu ekspozytsiiu yak odyn iz holovnykh dzherel tvorchoi proektnoi diialnosti inzhenera-dyzainera [Innovative view of the museum exposition as one of the main sources of creative project activity of engineer-designer]. Twentieth Sumtsovsky Readings: coll. materials All-Ukrainian sciences. conf. “Museum in the Global World: Innovations and Preservation of Traditions” / Kharkiv Historical Museum. Kharkiv : Maidan. pp. 77–82. [in Ukrainian].
Venedyktova, M.V. (2018). Metodychni pidkhody do vprovadzhennia dyzain-proiektuvannia v navchalnyi protses [Methodical approaches to the introduction of design-projection into the educational process]. Scientific Notes. The Pedagogical Science Series. No. 165. pp. 98–103. [in Ukrainian].
Kudria, O.V. (2022). Orhanizatsiia navchalnoho proiektuvannia pry vyvchenni osvitnoho komponentu “Dyzain i dekoratyvne mystetstvo” [Organization of educational projection in the study of the educational component “Design and decorative art”]. Design education of future specialists: problems and prospects: materials All-Ukrainian scientific-practical. conf. from the internat. participation. pp. 260–263. [in Ukrainian].
Marushchak, O.V., Zuziak, T.P. (2020). Pidhotovka fakhivtsiv u systemi profesiinoi osvity formuvannia u maibutnikh pedahohiv profesiinoi kompetentsii z dyzain-proiektuvannia zasobamy dekoratyvno-uzhytkovoho mystetstva [Preparation of specialists in the system of vocational education formation in future teachers of professional competence on design-projection by means of decorative and applied art]. Newsletter of the T.G. Shevchenko Chernihiv College Chernihiv Collegium. Vol. 164. No. 8. pp. 209–215. [in Ukrainian].
Orlova, N. (2018). Pidhotovka maibutnikh vykladachiv dyzainu do proektuvannia odiahu zasobamy 3D-tekhnolohii [Preparation of future design teachers for the design of 3D technologies]. Design education: problems and prospects : materials III All-Ukrainian scientific-practical. internet conf. Poltava: PNPU imeni V.H. Korolenka, pp. 288–295. [in Ukrainian].
Orshanskyi, L. (2020). Suchasni vymohy y osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh dyzaineriv u zakladakh vyshchoi osvity [Modern requirements and features of professional training of future designers in higher education institutions]. Art education: content, technology, management. Vol. 15. pp. 43–56. [in Ukrainian].
Petrovska, Y. (2022). Metodyka naukovykh doslidzhen studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Methods of scientific research of students of higher educational institutions]. Newsletter of Lviv Polytechnic National University. Series: Architecture. No. 1 (7). pp. 119–126. [in Ukrainian].
Roik, Yu. (2018). Etnodyzain keramiky yak skladova profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv dekoratyvno-prykladnoho mystetstva [Ethnic design of ceramics as a component of professional training of future specialists of arts and crafts]. Youth & market. No. 11. pp. 171–176. [in Ukrainian].
Savchenko, L.O. (2013). Proektna diialnist v praktytsi vyshchoi pedahohichnoi shkoly [Project activity in the practice of the Higher Pedagogical School]. Science and Education a New Dimension. Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe. Budapest, pp. 7–12. [in Ukrainian].
Svyrydiuk, N.O. (2023). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv tekhnolohii do orhanizatsii tvorchoi diialnosti uchniv na zasadakh etnodyzainu [Preparation of future technology teachers for the organization of creative activity of students on the basis of ethnodesign]. Youth & market. No. 4/212. pp. 83–89. [in Ukrainian].
Tymenko, V.P. (2011). Pidhotovka maibutnikh dyzaineriv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Preparation of future designers in higher education institutions]. Scientific journal of M. P. Drahomanov NPU. Vol. 26. pp. 148–151. [in Ukrainian].
Chuprina, N.V. (2011). Osoblyvosti spryiniattia studentamy mystetskoho napriamu kursiv naukovykh doslidzhen z dyzainu [Features of students’ perception of artistic research courses in design]. Integration of education and science into the future : Newsletter of KNUTD. No. 5. pp. 231–235. [in Ukrainian].
Shevchenko, A.I. (2017). Rezultaty navchannia maibutnikh pedahohiv-dyzaineriv, z metoiu pidhotovky yikh do khudozhno-proektnoi diialnosti [The results of teaching future designers, in order to prepare them for artistic and design activities]. Scientific Notes. Vol. 11. Part 3. Kropyvnytskyi : RVV KDPU im. V. Vynnychenka, pp. 170–173. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.