ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СКЛАДОВА В СТРУКТУРІ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322285Ключові слова:
інтелект; штучний інтелект; інформаційні технології; цифрова компетентність; фахівець.Анотація
У статті актуалізовано роль інтелектуальної складової у структурі цифрової компетентності фахівців з інформаційних технологій. Визначено основні вміння цифрової компетентності: використовувати, фільтрувати, оцінювати, створювати, проєктувати та поширювати цифрові ресурси. Презентовано різноаспектні визначення інтелекту, види інтелекту – моральний, соціальний, аналітичний, емоційний. Проаналізовано питання співвідношення соціального, аналітичного та емоційного видів інтелекту. Розглянуто специфіку й особливості технології штучного інтелекту, напрями використання: аналіз та обробка даних, індивідуалізація процесу навчання з адаптацією матеріалу до потреб студентів, автоматизація завдань, інтерпретація музичних звуків і візуальних образів.
Посилання
Andreyeva, M. (2024). Rol shtuchnogo intelektu u vyvchenni inozemnoyi movy studentamy zakladiv vyshhoyi osvity [The role of artificial intelligence in foreign language learning by university students]. Youth & market, Issue 12 (232). pp. 142–147. [in Ukrainian].
Voloshhuk, I.S. (2024). Sut intelektu: vid antychnosti do suchasnosti [The essence of intelligence: from antiquity to modernity]. Education and Development of Gifted Personality. Issue 1 (92). pp. 32–40. [in Ukrainian].
Morze, N., Bojko, M., Ctrutynska, O. & Smyrnova-Trybulska, Ye. (2024). Yakoyu maye buty cyfrova kompetentnist vchyteliv u galuzi vykorystannya shtuchnogo intelektu? [What should be the digital competence of teachers in the field of using artificial intelligence?]. Open educational e-environment of modern University. Issue 16. pp. 76–91. [in Ukrainian].
Morze, N., Bazelyuk, O., Vorotnykova, I., Dementiyevska, N., Zaxar, O., Nanayeva, T., Pasichnyk, O. & Chernikova, L. (2019). Opys cyfrovoyi kompetentnosti pedagogichnogo pracivnyka (proekt) [Description of the digital competence of a pedagogical worker (project)]. Open educational e-environment of modern University. pp. 1–53. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s39 [in Ukrainian].
Mnozhynnyi intelekt: yak zrozumity svoiu dytynu. Deviat vydiv intelektu za Gardnerom, yikh osoblyvosti ta profesiini perspektyvy [Multiple intelligences: how to understand your child. Nine types of intelligence according to Gardner, their characteristics and professional prospects]. Child development. 2021. Available at: https://web.archive.org/web/20210503005012/https://childdevelop.com.ua/articles/psychology/269/ [in Ukrainian].
Gardner, H. (1997). Extraordinary minds: portraits of exceptional individuals and an examination of our extraordinariness. Basic Books. New York, 231 p. [in English].
Perkins, J. (1994). The World Is As You Dream It: Teachings from the Amazon and Andes. 156 p. [in English].
Salovey, P. & Mayer, J. (1990). Emotional intelligence. Imagination, Cognition, and Personality. No. 9. pp. 185–211. [in English].
Sternberg, R.J. (1998). Principles of teaching for successful intelligence. Educational Psychologist. No. 33. pp. 65–71. [in English].
Sternberg, R.J. (1988). Mental self-government: A theory of intellectual styles and their development. Human Development. No. 31. pp. 197–224. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.