АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ТЕОРІЇ І МЕТОДИКИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322513Ключові слова:
заклад загальної середньої освіти; національно-патріотичне виховання; предмет “Захист України”; проєктна діяльність; волонтерство; позакласна робота.Анотація
Стаття досліджує основні теоретичні та практичні аспекти національно-патріотичного виховання у закладах загальної середньої освіти. Авторами актуалізовано структуру національно-патріотичного виховання, яка включає три основні напрями (громадсько-патріотичне виховання, військово-патріотичне виховання, духовно-моральне виховання). Наголошено на ролі в національно-патріотичному вихованні предмету “Захист України”, який формує оборонну свідомість учнівської молоді, доносить ідею важливості існування власної держави, її збереження і захисту. З’ясовано роль у національно-патріотичному вихованні позакласної роботи, проєктної діяльності та волонтерства.
Посилання
Bondarenko, Z.P. (2008). Orhanizatsiia volonterskoi roboty maibutnikh sotsialnykh pedahohiv v umovakh vyshchoho navchalnoho zakladu [Organization of volunteer work of future social educators in a higher educational institution]. Candidate’s thesis. Kyiv, 247 p. [in Ukrainian].
Bondarenko, N.V. & Kosianchuk, S.V. (2022). Natsionalno-patriotychne vykhovannia u konteksti suchasnykh vyklykiv: metodychni rekomendatsii [National-patriotic education in the context of modern challenges: methodological recommendations]. For teachers, methodologists, authors of programs and textbooks, scientists, lecturers, students of vocational and higher education institutions, managers, politicians. Kyiv, 64 p. [in Ukrainian].
Hryshchenko, S.V., Ilishova, O.M., Yefimov, D.V. & Makohonchuk, N.V. (2022). Problema natsionalno-patriotychnoho vykhovannia [The problem of national-patriotic education]. Innovative pedagogy. Issue. 44, Vol. 1. pp. 119–123. [in Ukrainian].
Zahorodnia, A. (2013). Suchasne rozuminnia patriotychnoho vykhovannia molodi [Modern understanding of patriotic education of youth]. Theory and methodology of educational management. No. 10. pp. 24–28. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro vnesennia zmin do deiakykh zakoniv Ukrainy shchodo vdoskonalennia systemy pochatkovoi zahalnoviiskovoi pidhotovky” vid 22 travnia 2024 r. [Law of Ukraine “On Amendments to Certain Laws of Ukraine on Improving the System of Initial Combined Military Training” of May 22, 2024]. Available at: https://www.rada.gov.ua/news/razom/249765.html (Accessed 20 Dec. 2024) [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro volontersku diialnist” vid 19 kvitnia 2011 r. zi zminamy (potochna redaktsiia 01.01.2024 r.) [Law of Ukraine “On Volunteer Activities” of April 19, 2011, as amended (current version as of January 1, 2024)]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3236-17#Text (Accessed 20 Dec. 2024) [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osnovni zasady derzhavnoi polityky u sferi utverdzhennia ukrainskoi natsionalnoi ta hromadianskoi identychnosti” vid 13 hrudnia 2022 r. [Law of Ukraine “On the Basic Principles of State Policy in the Sphere of Strengthening Ukrainian National and Civic Identity” of December 13, 2022]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2834-20#Text [in Ukrainian].
Kontseptsiia hromadianskoho vykhovannia osobystosti v umovakh rozvytku ukrainskoi derzhavy [The concept of civic education of the individual in the conditions of the development of the Ukrainian state]. Pedagogical newspaper. 2000. No. 6 (72), June. 6 p. [in Ukrainian].
Parkhomenko, O.M. (2017). Teoretychni osnovy orhanizatsii pozaklasnoi vykhovnoi roboty ta yii znachennia u formuvanni osobystosti molodshoho shkoliara [Theoretical foundations of the organization of extracurricular educational work and its importance in the formation of the personality of a junior schoolchild]. Theoretical and methodological problems of raising children and students. Vol. 21(2). pp. 135–146. [in Ukrainian].
Savchenko, O. (2015). Metod proektiv na urokakh literaturnoho chytannia [Project method in literary reading lessons]. Primary school. No. 11. pp. 26–30.
Sysoieva, S.O. (2003). Osobystisno-zoriientovani pedahohichni tekhnolohii: metod proektiv. Metod proektiv: tradytsii, perspektyvy, zhyttievi rezultaty [Person-oriented pedagogical technologies: project method. Project method: traditions, prospects, life results]. Practice-oriented collection. (Ed.). I.H. Yermakov. Kyiv, pp. 119–124.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.