STUDENTS’ AND TEACHERS’ MENTAL HEALTH IN CROSS-CULTURAL EDUCATIONAL COMMUNICATION
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322520Ключові слова:
навчання; крос-культурна комунікація; індивідуальна робота; спілкування; безпечне середовище; освіта; якість; ідентичність.Анотація
У статті розкрито авторське бачення підтримки ментального здоров’я студентів і викладачів під час крос-культурної комунікації. Цінним у статті є розкриття основного поняття ментального здоров’я відповідно до організації крос-культурної навчальної комунікації. Автором приділено увагу формуванню сприятливого емоційного фону навчального процесу у різних видах та каналах комунікації. Для попередження бар’єрів крос-культурної комунікації, які впливають на ментальне здоров’я студентів і викладачів, запропоновано чотири напрями використання крос-культурної навчальної комунікації для збереження і підтримки ментального здоров’я студентів і викладачів університету: 1) будувати між індивідуальні відносини учасників навчального процесу з урахуванням навчальних цілей за принципом моральної корисності, 2) супроводжувати навчальний процес позитивними ідеями філософії серця Г. Сковороди для порозуміння і забезпечення стабільно сприятливого емоційного фону навчання, 3) орієнтувати навчальну комунікацію на розвиток особистості студента не лише через результати, але й через осмислення перебігу навчальних подій, 4) забезпечувати необхідний відпочинок і попередження розумової втоми, наприклад, за допомогою частої зміни видів занять, міжпредметні зв’язки, проєкту чи групову роботу. Зазначено про доцільність вивчення потреб, мотивів навчання студентів, сфери особистого зацікавлення у результатах навчання, колективних зацікавлень у розвитку репутації університету, впливу науки освітньої компоненти на суспільство тощо. Викладач має спрямувати свою роботу на створення спільноти однодумців, залучати до співпраці і регулярного моніторингу рівня емоційного комфорту навчальної комунікації волонтерів, представників студентського самоврядування, стейголдерів, колег групи забезпечення освітньої програми, Гаранта освітньої програми. Важливим аспектом використання крос-культурної навчальної комунікації для збереження і розвитку ментального здоров’я студентів є глибоке і систематичне вивчення ресурсних можливостей відповідних дій не лише студентів, але й педагогічних працівників. Основа для ухвали рішення про способи навчальної комунікації є мета навчального заняття чи іншої форми опанування навчальної програми.
Посилання
Vlasenko, I.A., Furman, V.V., Reva, O.M. & Kaniuka, I.O. (2022). Psykholohichne zdorovia studentskoi molodi [Psychological health of student youth]. Vinnytsia, 224 p. [in Ukrainian].
Vorozhbit-Horbatiuk, V. & Absaliamova, L. (2022). Teoriia ortobiozu pro psykholohichni osoblyvosti smyslozhyttievykh oriientatsii studentskoi molodi [Тheory of orthobiosis about the psychological characteristics of students’ meaningful life orientations]. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Psychology. Vol. 2. pp. 56–59. DOI: https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2022.2.11 [in Ukrainian].
Vorozhbit-Horbatiuk, V., Zelenska, L. & Zolotukhina, S. (2022). Aksiolohichnyi vymir istoryko-pedahohichnoho dyskursu bazovykh aspektiv pedahohiky myru [The axiological dimension of the historical and pedagogical discourse of the basic aspects of peace education]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences.Vol. 206. pp. 27–32. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-206-27-32 [in Ukrainian].
Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. & Borysenko, N.O. (2019). Formuvannia pedahohichnoho optymizmu studentiv resursamy materialiv tvorchoi spadshchyny Hryhoriia Skovorody [Formation of students’ pedagogical optimism using the resources of materials of Hryhorii Skovoroda's creative heritage]. New Collegium. No. 4 (98). pp. 39–43. [in Ukrainian].
Instrumenty mhGAP dlia hromady Prohrama dii iz podolannia prohalyn u sferi psykhichnoho zdorovia VOOZ (mhGAP) (2023). [mhGAP tools for the community The WHO Mental Health Gap Action Program (mhGAP)]. World Health Organization. Testova versiia. Available at: https://iris.who.int/bitstream/handle/10665/372458/WHO-EURO-2023-36362-36362-68615-ukr.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].
Navchannia cherez doslidzhennia: dyzain rozroblennia i prezentuvannia rezultativ naukovo-doslidnytskoi roboty (2022). [Learning through research: design of development and presentation of research results]. Methodological recommendations for independent work of applicants of the second (master’s) and third (educational and scientific) levels of higher education, field of knowledge 01 Education / Pedagogy. (Eds.). Vorozhbit-Horbatiuk V., Dovzhenko T., Ionova O., Yesman I., Tkachenko L., Kharkiv, KhNPU named after H.S. Skovoroda, 27 p. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/0d5029d1-2c13-4642-8060-be9e6c440575/content [in Ukrainian].
Petrenko, T. (2024). Dyzain formuvannia kompetentnostei kros-kulturnoi komunikatsii doslidnyka-pochatkivtsia. [Design of the formation of competencies of cross-cultural communication of a novice researcher]. Youth & market, No. 9. pp. 129–133. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312276 [in Ukrainian].
Petrenko, T. (2024). Emotsiinyi komfort zdobuvachiv vyshchoi osvity pid chas kros-kulturnoi komunikatsii [Emotional comfort of higher education students during cross-cultural communication]. Innovative Pedagogy. Issue. 68. Vol. 2. pp. 120–123. DOI: https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2024/68.2.24 [in Ukrainian].
Profesiinyi standart na hrupu profesii “Vykladach zakladu vyshchoi osvity” (2024). [Professional standard for the group of professions “Teacher of a higher education institution”]. Available at: https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-profesiinoho-standartu-vykladach-zakladu-vyshchoi-osvity1466 [in Ukrainian].
Psykholohichna stiikist: yak yii plekaty ta chomu ne varto soromytys zvertatysia po dopomohu. Proiekt “Ty yak?” (2023). [Psychological resilience: how to cultivate it and why you should not be ashamed to ask for help. Project “How are you?”]. Available at: https://howareu.com/materials/shcho-take-mentalne-zdorovia [in Ukrainian].
Tsilespriamovane interviuvannia i konsultuvannia: spryiannia rozvytku kliienta (1998). [Targeted interviewing and counseling: promoting client development]. Translation from English Alen Aivi; Per. Oleksandra Abesonova; Il. Zyh Kapelis. Kyiv, 342 p. [in Ukrainian].
Shcho take mentalne zdorovia ta yak pro noho dbaty? (2023). [What is mental health and how to take care of it?]. Available at https://smu.dsp.gov.ua/news/shcho-take-mentalne-zdorov-ia-ta-iak-pro-noho-dbaty/#:~:text [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.