STUDENTS’ AND TEACHERS’ MENTAL HEALTH IN CROSS-CULTURAL EDUCATIONAL COMMUNICATION

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322520

Ключові слова:

навчання; крос-культурна комунікація; індивідуальна робота; спілкування; безпечне середовище; освіта; якість; ідентичність.

Анотація

У статті розкрито авторське бачення підтримки ментального здоров’я студентів і викладачів під час крос-культурної комунікації. Цінним у статті є розкриття основного поняття ментального здоров’я відповідно до організації крос-культурної навчальної комунікації. Автором приділено увагу формуванню сприятливого емоційного фону навчального процесу у різних видах та каналах комунікації. Для попередження бар’єрів крос-культурної комунікації, які впливають на ментальне здоров’я студентів і викладачів, запропоновано чотири напрями використання крос-культурної навчальної комунікації для збереження і підтримки ментального здоров’я студентів і викладачів університету: 1) будувати між індивідуальні відносини учасників навчального процесу з урахуванням навчальних цілей за принципом моральної корисності, 2) супроводжувати навчальний процес позитивними ідеями філософії серця Г. Сковороди для порозуміння і забезпечення стабільно сприятливого емоційного фону навчання, 3) орієнтувати навчальну комунікацію на розвиток особистості студента не лише через результати, але й через осмислення перебігу навчальних подій, 4) забезпечувати необхідний відпочинок і попередження розумової втоми, наприклад, за допомогою частої зміни видів занять, міжпредметні зв’язки, проєкту чи групову роботу. Зазначено про доцільність вивчення потреб, мотивів навчання студентів, сфери особистого зацікавлення у результатах навчання, колективних зацікавлень у розвитку репутації університету, впливу науки освітньої компоненти на суспільство тощо. Викладач має спрямувати свою роботу на створення спільноти однодумців, залучати до співпраці і регулярного моніторингу рівня емоційного комфорту навчальної комунікації волонтерів, представників студентського самоврядування, стейголдерів, колег групи забезпечення освітньої програми, Гаранта освітньої програми. Важливим аспектом використання крос-культурної навчальної комунікації для збереження і розвитку ментального здоров’я студентів є глибоке і систематичне вивчення ресурсних можливостей відповідних дій не лише студентів, але й педагогічних працівників. Основа для ухвали рішення про способи навчальної комунікації є мета навчального заняття чи іншої форми опанування навчальної програми.

Біографія автора

Tetyana Petrenko

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри англійської філології Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Посилання

Vlasenko, I.A., Furman, V.V., Reva, O.M. & Kaniuka, I.O. (2022). Psykholohichne zdorovia studentskoi molodi [Psychological health of student youth]. Vinnytsia, 224 p. [in Ukrainian].

Vorozhbit-Horbatiuk, V. & Absaliamova, L. (2022). Teoriia ortobiozu pro psykholohichni osoblyvosti smyslozhyttievykh oriientatsii studentskoi molodi [Тheory of orthobiosis about the psychological characteristics of students’ meaningful life orientations]. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Psychology. Vol. 2. pp. 56–59. DOI: https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2022.2.11 [in Ukrainian].

Vorozhbit-Horbatiuk, V., Zelenska, L. & Zolotukhina, S. (2022). Aksiolohichnyi vymir istoryko-pedahohichnoho dyskursu bazovykh aspektiv pedahohiky myru [The axiological dimension of the historical and pedagogical discourse of the basic aspects of peace education]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences.Vol. 206. pp. 27–32. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-206-27-32 [in Ukrainian].

Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. & Borysenko, N.O. (2019). Formuvannia pedahohichnoho optymizmu studentiv resursamy materialiv tvorchoi spadshchyny Hryhoriia Skovorody [Formation of students’ pedagogical optimism using the resources of materials of Hryhorii Skovoroda's creative heritage]. New Collegium. No. 4 (98). pp. 39–43. [in Ukrainian].

Instrumenty mhGAP dlia hromady Prohrama dii iz podolannia prohalyn u sferi psykhichnoho zdorovia VOOZ (mhGAP) (2023). [mhGAP tools for the community The WHO Mental Health Gap Action Program (mhGAP)]. World Health Organization. Testova versiia. Available at: https://iris.who.int/bitstream/handle/10665/372458/WHO-EURO-2023-36362-36362-68615-ukr.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].

Navchannia cherez doslidzhennia: dyzain rozroblennia i prezentuvannia rezultativ naukovo-doslidnytskoi roboty (2022). [Learning through research: design of development and presentation of research results]. Methodological recommendations for independent work of applicants of the second (master’s) and third (educational and scientific) levels of higher education, field of knowledge 01 Education / Pedagogy. (Eds.). Vorozhbit-Horbatiuk V., Dovzhenko T., Ionova O., Yesman I., Tkachenko L., Kharkiv, KhNPU named after H.S. Skovoroda, 27 p. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/0d5029d1-2c13-4642-8060-be9e6c440575/content [in Ukrainian].

Petrenko, T. (2024). Dyzain formuvannia kompetentnostei kros-kulturnoi komunikatsii doslidnyka-pochatkivtsia. [Design of the formation of competencies of cross-cultural communication of a novice researcher]. Youth & market, No. 9. pp. 129–133. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312276 [in Ukrainian].

Petrenko, T. (2024). Emotsiinyi komfort zdobuvachiv vyshchoi osvity pid chas kros-kulturnoi komunikatsii [Emotional comfort of higher education students during cross-cultural communication]. Innovative Pedagogy. Issue. 68. Vol. 2. pp. 120–123. DOI: https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2024/68.2.24 [in Ukrainian].

Profesiinyi standart na hrupu profesii “Vykladach zakladu vyshchoi osvity” (2024). [Professional standard for the group of professions “Teacher of a higher education institution”]. Available at: https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-profesiinoho-standartu-vykladach-zakladu-vyshchoi-osvity1466 [in Ukrainian].

Psykholohichna stiikist: yak yii plekaty ta chomu ne varto soromytys zvertatysia po dopomohu. Proiekt “Ty yak?” (2023). [Psychological resilience: how to cultivate it and why you should not be ashamed to ask for help. Project “How are you?”]. Available at: https://howareu.com/materials/shcho-take-mentalne-zdorovia [in Ukrainian].

Tsilespriamovane interviuvannia i konsultuvannia: spryiannia rozvytku kliienta (1998). [Targeted interviewing and counseling: promoting client development]. Translation from English Alen Aivi; Per. Oleksandra Abesonova; Il. Zyh Kapelis. Kyiv, 342 p. [in Ukrainian].

Shcho take mentalne zdorovia ta yak pro noho dbaty? (2023). [What is mental health and how to take care of it?]. Available at https://smu.dsp.gov.ua/news/shcho-take-mentalne-zdorov-ia-ta-iak-pro-noho-dbaty/#:~:text [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-13

Номер

Розділ

Статті