ІННОВАЦІЙНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ: ТЕХНОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ МОДЕЛЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322606Ключові слова:
заклад вищої освіти; інноваційне освітнє середовище; моделювання; цифрові інструменти; інформаційні системи.Анотація
У статті проаналізовано особливості моделювання інноваційного освітнього середовища закладу вищої освіти з використанням цифрових інструментів та інформаційних систем.
Уточнено сутність понять “освітнє середовище”, “інноваційне освітнє середовище”, “моделювання інноваційного освітнього середовища”. Доведено, що технологізація процесу моделювання інноваційного освітнього середовища дає змогу створити оптимальні умови для ефективного поєднання у цьому процесі управлінських підходів та інноваційних ресурсів, що сприятиме поліпшенню якості освітнього середовища, підвищенню його прозорості та ефективності.
Посилання
Bratko, M.V. (2012). Sutnisnyi zmist poniattia “osvitnie seredovyshche vyshchoho navchalnoho zakladu” [The essential meaning of the concept of “educational environment of a higher educational institution”]. Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy. No. 18. pp. 50–55. [in Ukrainian].
Vashchenko, L. (2012). Innovatsiine seredovyshche pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Innovative environment of postgraduate pedagogical education]. Postgraduate education. No. 1. pp. 37–40. [in Ukrainian].
Vishnikina, L.P. (2008). Pedahohichne modeliuvannia yak osnova proektuvannia osvitnikh protsesiv [Pedagogical modeling as a basis for designing educational processes]. Image of the Modern Pedagogue. No. 7–8(86–87). pp. 80–84. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V.B., Ilishova, O.M. & Tovstohan, V.S. (2022). Inkliuzyvna kompetentnist subiektiv osvitnoho protsesu yak neobkhidna umova stvorennia suchasnoho informatsiino-osvitnoho seredovyshcha [Inclusive competence of subjects of the educational process as a necessary condition for creating a modern information and educational environment]. Innovative Pedagogy. No. 49. pp. 91–95. [in Ukrainian].
Haba, I.M. (2011). Vplyv osvitnoho seredovyshcha VNZ na profesiinyi rozvytok osobystosti [The influence of the educational environment of a university on the professional development of an individual]. Problems of general and pedagogical psychology: collection of scientific works of the Institute of Psychology named after H.S. Kostyuk of the Academy of Sciences of Ukraine. (Ed.). S.D. Maksymenko. Kyiv, Vol. XIII. part. 6. pp. 74–82. [in Ukrainian].
Kukh, A.M. (2008). Osvitnie seredovyshche v strukturi innovatsiinoi systemy fakhovoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizyky [Educational environment in the structure of the innovative system of professional training of future physics teachers]. Subject didactics in the context of the formation of competence-worldview professional qualities of a future specialist. part. 2. pp. 73–76. [in Ukrainian].
Maslov, V.I. (2009). Kontseptualni zasady pobudovy, zmist i struktura oriientovanoi modeli funktsionalnoi kompetentnosti kerivnykiv navchalnykh zakladiv [Conceptual principles of construction, content and structure of an oriented model of functional competence of heads of educational institutions]. Postgraduate education in Ukraine. No. 2. pp. 3–10. [in Ukrainian].
Modeliuvannia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv [Modeling of professional training of specialists in the context of European integration processes]. Monograph. (Ed.). S.S. Vitvytska. Zhytomyr, 2019. 304 p. [in Ukrainian].
Pysarchuk, O.T. (2016). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly do orhanizatsii osvitno-rozvyvalnoho seredovyshcha [Preparing a future primary school teacher for organizing an educational and developmental environment]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil, 21 p. [in Ukrainian].
Razina, N.O. (2009). Akmeolohichnyi pidkhid do rozvytku profesionalizmu suchasnoho pedahoha v innovatsiinomu osvitnomu seredovyshchi serednoi shkoly [Acmeological approach to the development of professionalism of a modern teacher in an innovative educational environment of secondary school]. Bulletin of the Scientific School of Teachers “ACME”. Vol. 3. p. 8. [in Ukrainian].
Savchenko, O.Ia. (1999). Dydaktyka pochatkovoi shkoly: navchalnyi pidruchnyk [Didactics of primary school: a textbook]. (Ed.). O.Ia Savchenko. Kyiv, 368 p. [in Ukrainian].
Semenova, R.O. (2014). Kontseptualni osnovy pobudovy osvitnoho seredovyshcha dlia obdarovanykh ditei ta molodi u vitchyznianii nautsi [Conceptual foundations of building an educational environment for gifted children and youth in domestic science. Educational environment as a factor in the formation of a gifted personality]. Monograph. Kyiv; Kirovohrad, pp. 23–51. [in Ukrainian].
Sultanova, L.Iu. (2016). Obhruntuvannia metodu modeliuvannia u doslidzhenni protsesu rozvytku polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv [Justification of the modeling method in the study of the process of developing multicultural competence of future teachers]. The sources of pedagogical skills. Series “Pedagogical Sciences”. Vol. 17. pp. 169–174. [in Ukrainian].
Tsymbalaru, A.D. (2014). Teoretychni ta dydaktyko-metodychni zasady pedahohichnoho proektuvannia osvitnoho prostoru v shkoli I stupenia [Theoretical and didactic and methodological principles of pedagogical design of educational space in primary school]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 41 p. [in Ukrainian].
Tsiuniak, O.P. (2019). Innovatsiine osvitnie seredovyshche yak chynnyk profesiinoho stanovlennia maibutnikh mahistriv pochatkovoi osvity [Innovative educational environment as a factor in the professional development of future masters of primary education]. Innovative Pedagogy. No. 14 (1). pp. 175–178. [in Ukrainian].
Shapran, O.I. Stvorennia innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha v protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Creating an innovative educational environment in the process of professional training of future teachers]. Available at: http://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2010-09/10soitpt.pdf. [in Ukrainian].
Shumyhora, L. (2019). Modeliuvannia osvitnoho seredovyshcha universytetu: teoretychnyi aspekt [Modeling the university educational environment: theoretical aspect]. Pedagogical process: theory and practice (Series: Pedagogy). No. 3–4 (66–67). pp. 9–15. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.