ІСТОРІЯ ВИВЧЕННЯ СОЛО ДУХОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ У КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ СИМФОНІЧНОГО ОРКЕСТРУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322625

Ключові слова:

інструментальне соло; симфонічний оркестр; оркестрова концепція; духові інструменти; еволюція оркестру.

Анотація

У статті розглянуто питання пов’язане з розвитком інструментального соло духових інструментів у контексті еволюції симфонічного оркестру. Визначено сутність поняття “оркестрова концепція” та з’ясовано фактори, що її формують. Доведено зв’язок між еволюцією соло та розвитком оркестру. Проаналізовано фактори, які сприяли виникненню та розвитку соло духових інструментів в оркестрі. Солістична роль в оркестрі розглядається як відображення процесів змін, що відбуваються всередині оркестрової концепції.

Біографії авторів

Володимир Салій

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Наталія Сторонська

кандидат мистецтвознавства, провідний концертмейстер, доцент кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Borodavkin, S.O. (1998). Pryntsypy orkestrovoho myslennya Y. S. Bakha [Principles of orchestral thinking of J. S. Bach]. Extended abstract of candidate’s thesis: speciality 17.00.03 “Musical art”. Odesa, 22 p. [in Ukrainian].

Vovk, R.A. (2006). Klarnet u pershe storichchya yoho isnuvannya [Clarinet in the first century of its existence]. Scientific Bulletin of the P. I. Tchaikovsky National Academy of Music: Collection of Articles. Kyiv: P. I. Tchaikovsky National Academy of Music. Issue 41. рp. 40–49. [in Ukrainian].

Gromchenko, V.V. (2006). Klarnet v orkestri XVIII stolittya yak prohresyvnyi kompozytorskyi zasib muzychnoho smysloutvorennya [Clarinet in the 18th century orchestra as a progressive composer’s means of musical meaning formation]. Theoretical and practical aspects of musical meaning formation. Scientific Bulletin of the P. I. Tchaikovsky National Music Academy: collection of articles. Kyiv, P. I. Tchaikovsky National Music Academy. Issue 60. рp. 134–140. [in Ukrainian].

Denysenko, M.G. (2006). Tembrova modalnist u kompozytsiyi [Timbre Modality in Composition]. Extended abstract of candidate’s thesis: Specialization 17.00.03 “Musical Art”. Kyiv, 19 p. [in Ukrainian].

Korobetska, S.Yu. (2011). Orkestrovyy styl: teoriya, istoriya, suchasnist [Orchestral style: theory, history, modernity]. Monograph. Kyiv, 332 p. [in Ukrainian].

Lagdyshchuk, G.G. (2002). Vynyknennya i rozvytok trombonu [The emergence and development of the trombone]. Theory of play. Research. Experience. Memories: a collection of scientific and scientific-methodical works of the teaching staff of the school and the Academy. Issue 3. Kyiv, рp. 86–95. [in Ukrainian].

Posvalyuk, V.T. (2006). Mystetstvo hry na trubi v Ukrayini [The Art of Playing the Trumpet in Ukraine]. Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].

Rakoczi, V.O. (2006). Evolyutsiya instrumentalnoho solo yak vidobrazhennya rozvytku symfonichnoho orkestru kintsya XVIII – pochatku ХХ stolit [The evolution of the instrumental solo as a reflection of the development of the symphony orchestra of the late 18th – early 20th centuries]. Candidate’s thesis: speciality 17.00.03 “Musical art”. Kyiv, 304 p. [in Ukrainian].

Dolan, E.I. (2013). The Orchestral Revolution: Haydn and the Technologies of Timbre. NY: Cambridge University Press. 290 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті