МОТИВАЦІЙНО-СМИСЛОВА РЕГУЛЯЦІЯ РОЗВИТКУ СПОРТИВНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322705Ключові слова:
спортивна культура; мотивація; діяльність; розвиток; особистість; підготовка; інтерес; регуляція; цінності; спорт.Анотація
У статті запропоновано й обгрунтовано механізм мотиваційно-смислової регуляції розвитку спортивної культури студентів. Під час дослідження з’ясовано, що мотиваційно-смислова регуляція розвитку спортивної культури є психолого-педагогічним процесом, який здійснюється на основі рушійних сил поведінки, враховує особистісні цінності та смислові орієнтири спортивної діяльності студентів. Розкрито суть основних складових мотиваційно-смислової регуляції. Визначено зміст спортивного мотиву, його особливості. Встановлено, що система спортивних мотивів сприяє позитивній трансформації смислоутворювальних цінностей спорту.
Посилання
Busel, V.T. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy: 250 000 sliv [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language: 250,000 words]. Kyiv; Irpin. 1728 p. [in Ukrainian].
Virna, Zh. (2009). Zhyttievo-stylovyi kontsept motyvatsiino-smyslovoi rehuliatsii: profesiina metodolohiia i praktyka [Life-style concept of motivation-meaning regulation: professional methodology and practice]. Psychology and society. Ternopil, No. 4, pp. 191–201. [in Ukrainian].
Halatiuk, M.Yu. (2020). Suchasnyi studentskyi sport yak modus rozvytku sportyvnoi kultury maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia [Modern student sport as a mode of development of sports culture of future specialists in physical education]. New pedagogical thought. Rivne, 2(102), pp. 180–183. [in Ukrainian].
Halatiuk, M.Yu. (2018). Tsinnisnyi potentsial rozvytku sportyvnoi kultury shkoliariv i studentiv u protsesi sportyvno oriientovanoho fizychnoho vykhovannia [Value potential of development sports culture of schoolchildren and students in process sports-oriented physical education]. New pedagogical thought. No. 4(96), Rivne, pp. 181–183. [in Ukrainian].
Kremen, V.H. (Eds.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv, 1144 p. [in Ukrainian].
Kapustiuk, O.M. (2013). Osobystisnyi smysl yak skladova samodeterminatsii osobystostic [Personal meaning as a component of personality self-determination]. Actual problems of psychology. Vol. VI. No. 9, Kyiv, pp. 140–148. [in Ukrainian].
Klymenko, V.V. (2006). Psykholohiia sportu: navch. posibnyk [Psychology of sport: a study guide]. Kyiv, 432 p. [in Ukrainian].
Melnyk, M. & Pityn, M. (2015). Studentskyi sport: perspektyvy naukovykh doslidzhen [Student sport: prospects of scientific research]. Sports Bulletin of the Dnipro Region. No. 3. Lviv, pp. 73–76. [in Ukrainian].
Petrytsa, P.M. (2019). Formuvannia fizychnoi kultury osobystosti studenta zasobamy fizychnoho vykhovannia [Student’s personal physical culture formation by means of physical education]. Candidate’s thesis. Lviv State University of Physical Culture named after Ivan Boberskyi. Lviv, 223 p. [in Ukrainian].
Stepanchenko, N.I. (2017). Systema profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoho vykhovannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Professional Training System of Future Physical Education Teachers in Higher Education Establishments]. Doctorʼs thesis. Vinnytsia State Pedagogical University named after Мykhailo Kotsiubynsky. Vinnytsia, 629 p. [in Ukrainian].
Stepaniuk, S.I. (2006). Studentskyi sportyvnyi rukh: istoriia, sohodennia ta maibutnie [Student sports movement: history, present and future]. Kherson, 132 p. [in Ukrainian].
Tatenko, V.O. (2009). Suchasna psykholohiia: teoretychno-metodolohichni problemy: navch. posib [Modern psychology: theoretical and methodological problems: a study guide]. Kyiv, 288 p. [in Ukrainian].
Frankl, V. (2021). Liudyna v poshukakh spravzhnoho sensu [Man’s Search for Meaning]. Kharkiv, 160 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.