ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ДОКТОРСЬКИХ СТУПЕНІВ У СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОБРИТАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322709Ключові слова:
доктор філософії; докторський ступінь; здобувач докторського ступеня; докторська підготовка; Великобританія; Сполучене Королівство.Анотація
У статті на підставі ґрунтовного аналізу нормативно-рекомендаційних документів, якими регулюється процес підготовки здобувачів докторських ступенів у Великобританії, та сучасних наукових доробків, присвячених різним аспектам докторської підготовки у цій країні, визначена низка особливостей, характерних для підготовки здобувачів докторських ступенів у системі вищої освіти Великої Британії. Встановлено, що академічна автономія суб’єктів освітньої діяльності Великобританії дає їм змогу самостійно встановлювати вимоги для майбутніх здобувачів наукового ступеня, здійснювати підготовку докторантів за власними освітньо-дослідницькими програмами, визначаючи обсяг їхньої освітньої складової, і очікувані результати на кожному етапі підготовки. З’ясовано, що у процесі докторської підготовки особливу роль відведено науковому керівництву та побудові індивідуальної освітньо-дослідницької траєкторії здобувачів докторського ступеня з урахуванням особистих очікувань кожного із молодих дослідників.
Посилання
Bidiuk, N. & Tretko, V. (2021). Pidhotovka doktoriv filosofii v haluzi osvity: dosvid Velykoi Brytanii. [Doctor of Philosophy training in (the field) education: the UK experience]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience, Problems : Collection of Scientific Papers. Vinnytsia. 2021. Vol. 60, pp. 345–352. [in Ukrainian].
Machynska, N. (2023). Tendentsii rozvytku vyshchoi osvity v konteksti yevrointehratsiinykh protsesiv. [Higher education development trends in the context of European integration processes]. Youth and market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 11/219. pp. 19–23. [in Ukrainian].
Shapran, O. I. (2020). Vyshcha osvita riznykh krain svitu. [Higher education in various countries of the world: monograph]. Pereyaslav, 488 p. [in Ukrainian].
Advice on Doctoral Standards for Research Students and Supervisors. QAA. 2021. Available at: https://www.qaa.ac.uk/docs/qaa/guidance/advice-on-doctoral-standards-for-research-students-and-supervisors.pdf?sfvrsn=ea27d381_8.(462) [in English].
Characteristics Statement Doctoral Degree. Available at: https://www.qaa.ac.uk/the-quality-code/characteristics-statements/characteristics-statement-doctoral-degrees. [in English].
Higher Education Credit. Framework for England: Advice on Academic Credit Arrangements.Second edition. Available at: https://www.qaa.ac.uk/docs/qaa/quality-code/higher-education-credit-framework-for-england.pdf?sfvrsn=527fd781_8. [in English].
Marder, B., Oliver, S., Yau, A., Lavertu, L., Perier, C., Frank, M. & Cowan, K. (2021). Impression formation of PhD supervisors during student-led selection: An examination of UK business schools with a focus on staff profiles. The International Journal of Management Education, Vol. 19, Issue 1, 100453. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijme.2021.100453. [in English].
Liston, A. & Makaroff, L.E. (2023). Strategic career building during your PhD: a timeline for maximizing your opportunities. Immunology & Cell Biology. Vol. 101, Issue 9. рр. 793–797. DOI: https://doi.org/10.1111/imcb.12668. [in English].
Nykyporets, S., Stepanova, I., Herasymenko, N., Ibrahimova, L. & Medvedieva, S. (2023). Comparison of education development trends in Ukraine and Great Britan. Prospects and innovations of science. Kyiv. Vol. 8 (26). pp. 25–39. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-8(26)-25-39. [in English].
QS World University Rankings 2025: Top global universities. Available at: https://www.topuniversities.com/world-university-rankings. [in English].
Shared “Dublin” descriptors for Short Cycle, First Cycle, Second Cycle and Third Cycle Awards. Available at: https://www.aqu.cat/doc/doc_24496811_1.pdf. [in English].
UK Quality Code for Higher Education. Advice and Guidance. Research Degrees. QAA. 2018. Available at: https://www.qaa.ac.uk/docs/qaa/quality-code/advice-and-guidance-research-degrees.pdf?sfvrsn=b424c181_8. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.