ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА ДИЗАЙНЕРІВ: ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ТА ВІЗУАЛЬНОЇ ГРАМОТНОСТІ ЗАСОБАМИ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322714Ключові слова:
професійна освіта; професійно-практична підготовка; зміст професійно-практичної підготовки майбутніх дизайнерів; мультимедійні технології; дизайн; мультимедійний дизайн; інноваційне мислення; відкрите освітнє середовище ЗВО.Анотація
У статті авторами окреслено зміст поняття “професійно-практична підготовка майбутніх дизайнерів”, що передбачає кореляцію таких компонентів: опанування теоретичної бази, розвиток практичних навичок, формування творчого мислення застосування інтегрованих технологій; підготовка до командної роботи. Розглянуто шляхи інтеграції мультимедійних технологій, що виступають ефективним інструментом у розвитку креативного мислення та візуальної грамотності у майбутніх дизайнерів: 1) створення інтерактивного контенту; 2) забезпечення доступу до віртуальних платформ; 3) уможливлення використання віртуальної та доповненої реальності; 4) уможливлення організації онлайн-колаборації. Результатом дослідження авторами окреслені організаційно-методологічні умови ефективної реалізації мультимедійних технологій у професійно-практичній підготовці дизайнерів (створення сучасного технічного середовища; розробка адаптованого змісту навчальних програм, що зумовлює інтеграцію курсів з використання мультимедійних технологій; методична підтримка викладачів).
Посилання
Aleksieieva, S.V. (2018). Pidhotovka maibutnikh dyzaineriv do rozvytku profesiynoyi karyery: teoriya i praktyka [Training of future designers for professional career development: theory and practice]. Monograph. Kyiv, 484 p. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/727617 (Accessed 15 Jan 2025). [in Ukrainian].
Aleksieieva, S. (2021). Suchasni pidkhody do profesiynoyi pidhotovky maibutnikh dyzaineriv v umovakh rozvytku kreatyvnykh industriy [Modern approaches to the professional training of future designers in the context of creative industries development]. New impetus for the advancement of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries: research matters: Collective monograph. Riga, Latvia: Baltija Publishing, pp. 1–16 (864 p.). Available at: http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/book/103 (Accessed 15 Jan 2025). [in Ukrainian].
Danylenko, V.Ya. (2003). Dyzaĭn [Design]. Textbook. Kharkiv, 320 p. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro kulturu” (2011). [Law of Ukraine “On Culture”]. No. 24, Article 168. Document 2778-VI, valid, current version – as of 06.10.2024, based on – 3792-IX. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2778-17#Text (Accessed 15 Jan 2025). [in Ukrainian].
Kyriienko, M. & Pasko, O. (2024). Teoretychni osnovy ta praktychni rishennya multymediinykh tekhnolohiy v dyzaini [Theoretical foundations and practical solutions of multimedia technologies in design]. Science and Technology Today, No. 9 (37). Available at: http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/download/15083/15153 (Accessed 15 Jan 2025). [in Ukrainian].
Kolesnyk, N., Kunytsia, H. & Pohosyan, D. (2024). Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z dyzainu do vykorystannya vizualnoho kontentu multymediinykh tekhnolohii ta animatsiinoi hrafiky [Training future design specialists in using visual content of multimedia technologies and animation graphics]. Science and Technology Today, No. 9 (37). Available at: http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/download/15085/15155 (Accessed 15 Jan 2025). [in Ukrainian].
Kolesnyk, N., Shostachuk, T. & Maksymchuk, A. (2024). Multymediini tekhnolohii v dyzaini: teoriya ta praktyka [Multimedia technologies in design: theory and practice]. Science and Technology Today, No. 8 (36). Available at: http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/download/14362/14432 (Accessed 15 Jan 2025). [in Ukrainian].
Orlov, V.F. (2003). Profesiine stanovlennya vchyteliv mystetskykh dystsyplin: teoriya i tekhnolohiya [Professional development of art disciplines teachers: theory and technology]. Monograph; edited by I.A. Zyazyun. Kyiv, 262 p. [in Ukrainian].
Orshanskyi, L. (2020). Suchasni vymohy y osoblyvosti profesiynoyi pidhotovky maibutnikh dyzaineriv u zakladakh vyshchoyi osvity [Modern requirements and features of professional training of future designers in higher education institutions]. Art Education: Content, Technologies, Management, No. 15, pp. 43–56. DOI: https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-15-3 (Accessed 15 Jan 2025). [in Ukrainian].
Otych, O.M. (2009). Mystetstvo u systemi rozvytku tvorchoyi indyvidualnosti maibutnoho pedahoha profesiinoho navchannya: teoretychnyi i metodychnyi aspekty [Art in the system of developing the creative individuality of the future teacher of professional training: theoretical and methodological aspects]. Monograph; scientific editor I.A. Zyazyun. Chernivtsi, 752 p. [in Ukrainian].
Samoilenko, O.A., Mirshuk, O.E. & Sylenko, Yu.V. (2023). Profesiyno-pedahohichna pidhotovka fakhivtsya u konteksti suchasnykh realiy vidkrytoho osvitno-naukovoho prostoru ZVO [Professional and pedagogical training of a specialist in the context of modern realities of the open educational and scientific space of higher education institutions]. Youth and market, No. 5 (213). pp. 83–89. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282838 (Accessed 24 Sep 2024). [in Ukrainian].
Standart vyshchoyi osvity Ukrainy za spetsialnistyu 022 “Dyzayn” (2018). [Standard of higher education of Ukraine in the specialty 022 “Design” in the field of knowledge 02 “Culture and Arts” for the first (bachelor’s) educational level]. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 1391 of 13.12.2018. Developers: Antonovych Y.A., Ivanenko T.O., Korsunskyi V.O., Linda S.M., et al. Kyiv: Ministry of Education and Science of Ukraine, 2018. Available at: https://mon.gov.ua/staticobjects/mon/sites/1/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/022-Dyzaynbakalavr.28.07.pdf (Accessed 15 Jan 2025). [in Ukrainian].
Fursa, O.O. (2012). Tendentsiyi rozvytku dyzayn-osvity v Ukraini (druha polovyna XX – pochatok XXI stolittya): monohrafiya [Trends in the development of design education in Ukraine (second half of the 20th – early 21st century)]. Luhansk, 448 p. [in Ukrainian].
Chyrchyk, S.V. (2014). Metodolohichni aspekty pidhotovky dyzayneriv inter'yeru [Methodological aspects of interior design training]. Adult Education: Theory, Experience, Prospects, No. 1, pp. 59–68. Available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=OD_2014_1_10 (Accessed 15 Jan 2025). [in Ukrainian].
Nelson, G. (2017). How to See: Visual Adventures in a World God Never Made. Kittery: Published by Phaidon Press. 248 p. [in English].
Norman, D. (2013). The Design of Everyday Things: Revised and Expanded Edition. New York: Basic Books. 368 p. Available at: https://www.academia.edu/38275229/The_Design_of_Everyday_Things_Revised_and_Expanded_Edition (Accessed 15 Jan 2025). [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.