FEATURES OF THE MANIFESTATION OF CRITICAL THINKING IN PRESCHOOL-AGED CHILDREN

Автор(и)

  • Aghamali Gunay Fazail

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322718

Ключові слова:

учень; школа; розумова якість; критичне мислення; учитель; освіта; навчання.

Анотація

У статті зазначається, що вивчення критичного мислення дітей дошкільного віку суттєво впливає на загальний розвиток їх особистості. Уже діти дошкільного віку за сприятливих умов здатні осягнути сутність об’єктів пізнання, з чого зробити певні висновки, знайти помилки і невідповідності, міркувати про причини, що їх викликали. Тому необхідно ставити перед дошкільнятами завдання, які поступово ускладнюються і вимагають порівняно напруженої розумової діяльності, і спрямовувати їх на самостійне їх вирішення.

Мета дослідження полягає у вивченні психологічних особливостей формування критичного мислення дітей дошкільного віку та факторів, що впливають на його розвиток. Під час дослідження були використані такі методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної літератури, спостереження, експеримент, психодіагностичні методики, якісний та кількісний аналіз результатів дослідження. Важливим методом у вивченні відповідної проблеми є аналіз літератури.

Новизна дослідження. Формування психічних якостей у дітей дошкільного віку посилюється на тлі розвитку окремих психічних процесів, не носить раптово поступовий характер. Зібрано та систематизовано фактичну інформацію, що характеризує критичність мислення дітей дошкільного віку. Показано психолого-педагогічні шляхи та засоби формування психічних якостей у дітей дошкільного віку.

Біографія автора

Aghamali Gunay Fazail

аспірантка кафедри педагогічної психології Азербайджанського державного педагогічного університету

Посилання

Aliyev, B.H. & Jabbarov, R.V. (2008). Identity problem in education. Baku: Tahsil, 134 p.

Aliyev, B.H., Aliyeva, R.K. & Jabbarov, R.V. (2011). Pedagogical psychology. Baku: Education, 256 p.

Angleitner, A. & Wiggins, J.S. (1985). Personality assessment via questionnaire: Current issues in theory and measurement. Berlin: Springer-Verlag, 188 p.

Bayramov, A.S. (1966). Development and upbringing of independence of thinking in students. Baku: Maarif. 293 p.

Bogen, J.E. (1975). The other side of the brain, VII: Some educational aspects of hemispheric specialization. UCLA Educator. Vol. 17. pp. 24–32.

Gaddes, W.H. & Edgeil, D. (1994). Learning disabilities function: A neuropsychological approach. 3d ed. N.10. Springer. pp. 225–298.

Guilford, J.P. (1967). The nature of human intelligence. N.Y.: MC. Graw Hill.

Guilford, J.P. (1967). Measurement of creativity. Exploration in creativity. N.-J., pp. 281–287.

Torrance, E.P. (1988). The nature of creativity as maintest in its testing. The nature of creativity: Cambridge Univ. Press. pp. 43–75.

Wallach, M. & Kogan, N. (1965). A new look at the creativity intelligence distinction. Journal of Personality. No. 33. pp. 348–369.

Wallach, M. & Wing, C. (1969). The tainted student: a validation of the creative intelligent distinction. New York: Holt.

Werner, H. (1964). The concept of rigidity. Psychol. Rev. 53 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-13

Номер

Розділ

Статті