ІНТЕРАКТИВНІ СТРАТЕГІЇ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ДЛЯ НАВЧАННЯ ПРОТЯГОМ ЖИТТЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322756

Ключові слова:

інтерактивні стратегії навчання; фахова підготовка; ключові компетентності; навчання протягом життя; компетентнісний підхід; інформаційно-комунікаційні технології; студенти філологічних спеціальностей.

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі впровадження інтерактивних стратегій навчання у процес фахової підготовки студентів філологічних спеціальностей у контексті формування ключових компетентностей, необхідних для навчання протягом життя. Авторка обґрунтовує переваги застосування інтерактивних стратегій навчання задля підвищення якості підготовки здобувачів вищої педагогічної освіти, зокрема, їхньої здатності адаптуватися до змін і розв’язувати складні завдання в умовах сучасного глобалізованого світу.

Біографія автора

Анжеліка Чернюк

аспірантка Інституту педагогіки НАПН України

Посилання

Aristova, N. (2023). Formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti studentiv filolohichnykh spetsialnostei: interaktyvni formy orhanizatsii i metody navchannia [Formation of digital competence of philology students: interactive forms of organization and teaching methods]. Education, Innovation, Practice, No.11(6), pp. 6–12. DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol11i6-001. [in Ukrainian].

Aristova, N. (2017). Komunikatyvna kompetentnist maibutnikh filolohiv: sutnist, zmist, struktura [Communicative competence of future philologists: essence of the concept, content, structure]. Proceedings of the National Aviation University, No. 11, pp. 9–15. DOI: https://doi.org/10.18372/2411-264X.11.12524 [in Ukrainian].

Aristova, N. (2022). Tsyfrova kompetentnist u systemi kliuchovykh kompetentnostei dlia navchannia vprodovzh zhyttia [Digital competence in system of key competences for life-long learning]. Education, Innovation, Practice, Vol.10, No. 8. pp. 54–60. DOI: 10.31110/2616-650X-vol10i8-008. [in Ukrainian].

Lokshyna, O. (2019). Yevropeiska dovidkova ramka kliuchovykh kompetentnostei dlia navchannia vprodovzh zhyttia: onovlene bachennia 2018 roku [European Reference Framework of Key Competences for Lifelong Learning: Updated Vision 2018]. Ukrainian Educational Journal. No. 3, pp. 21–30. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2019-3-21-30.[in Ukrainian].

Malykhin, O. (2014). Ierarkhiia kompetentnostei suchasnoho pedahoha [Hierarchy of competencies of a modern teacher]. The 1025th anniversary of the history of education in Ukraine: traditions, modernity and prospects, pp. 65–75. Available at: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/6849. [in Ukrainian].

Malykhin, O., Aristova, N. & Yarmolchuk, T. (2020). Formuvannia ta rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti vykladachiv v systemi bezperervnoi osvity yak osnova uspishnoi profesiinoi diialnosti [Formation and development of digital competence of teachers in the system of continuous education as a basis for successful professional activity]. Current problems of higher professional education: collection of scientific works. (Ed.). L.V. Baranovska. Kyiv, pp. 132−134. Available at: http://kpppo.nau.edu.ua/files/Konfer2020.pdf [in Ukrainian].

Malykhin, O. & Hrytsenko, I. (2015). Formuvannia zahalnokulturnoi kompetentnosti studentiv filolohichnykh spetsialnostei: monohrafiia [Formation of general cultural competence of philology students: monograph]. Kyiv, 492 p. [in Ukrainian].

Ozminska, I. (2018). Movna kompetentnist yak shliakh do uspishnoi osobystosti [Linguistic competence as a path to a successful personality]. Visnyk of the Lviv University Philosophical Political studies, No. 176, pp. 176–183. [in Ukrainian].

Piddiachyi, V. (2017). Sutnist i zmist hromadianskoi kompetentnosti maibutnoho pedahoha [Essence and content of civic competence of a future teacher]. Youth & market, No. 7, pp. 76–82. [in Ukrainian].

Caena, F. (2019). Developing a European Framework for the Personal, Social & Learning to Learn Key Competence (LifEComp). Publications Office of the European Union. DOI: https://doi.org/10.2760/172528. [in English].

Council Recommendation of 22 May 2018 on key competences for lifelong learning (2018/C 189/01). Official Journal of the European Union, pp. 189/1–189/13. Available at: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&rid=7. [in English].

Drăghicescua, L. M., Cristeab, S., Petrescua, A.-M., Gorghiuc, G. & Gorghiu, L. M. (2015). The Learning to Learn Competence – Guarantor of Personal Development. Social and Behavioral Sciences, 191, pp. 2487–2493. [in English].

Malykhin, O., Aristova, N. & Alieksieieva, S. (2022). Boosting Lifelong Learning for General Secondary Schoolteachers: Digital Competence Development Amid Blended Learning. Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. May 27th-28th. Vol. I. pp. 819–827. DOI: https://doi.org/10.17770/sie2022vol1.6859. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті