ПРЕДМЕТНО-МЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗДОРОВʼЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322782Ключові слова:
предметно-методичні підготовка; компетентність; майбутні вчителі; здоров’язбережувальні технології.Анотація
Встановлено, що у межах предметно-методичної підготовки майбутніх учителів значущими стають знання про здоров’я і здоров’язбереження, а також актуалізується необхідність освоєння здоров’язбережувальних технологій. Запропоновано з метою засвоєння предметних знань щодо здоров’язбереження та здоров’язбережувальних технологій і їхнього практичного використання реалізувати під час вивчення дисциплін психолого-педагогічного циклу (психогімнастики, релаксаційні хвилинки, аутотренінги, дихальні гімнастики).
Посилання
Ashytok, N. (2024). Formuvannia tvorchoi osobystosti maibutnoho pedahoha v zakladakh vyshchoi osvity [Formation of the creative personality of the future teacher in higher education institutions]. Youth & market, No. 12 (232), pp. 46–50. [in Ukrainian].
Belorin-Errera, O.M. & Korzhenko, I.O. (2024). Kontseptsiia zdoroviaoriientovanoho svitohliadu. Zahalna teoriia zdorovia ta zdoroviazberezhennia [Concept of a health-oriented worldview. General theory of health and health care]. Kharkiv, 244 p. [in Ukrainian].
Bielkova, T.O. (2023). Zdoroviazberihaiuchi tekhnolohii v konteksti osvitnoho seredovyshcha [Health-saving technologies in the context of the educational environment]. Health & Education, Issue 4, pp. 235–239. [in Ukrainian].
Byhar, H. (2024). Problema formuvannia zdoroviazberezhuvalnoho seredovyshcha pochatkovoi shkoly: osnovni chynnyky ta prohramno-tsilove zabezpechennia [The problem of forming a health-preserving environment in primary school: main factors and program-targeted support]. Current issues of the humanities, Vol. 78 (1), pp. 263–269. [in Ukrainian].
Hryban, H.P., Pylypchuk, P.B. & Opanchuk, D.R. (2024). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv fizychnoi kultury do profesiinoi diialnosti [Preparation of future physical education teachers for professional activity]. Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Chernihiv Collegium, Vol. 25, pp. 125–130. [in Ukrainian].
Rybalko, L.M. (2019). Zdoroviazberezhuvalni tekhnolohii v osvitnomu seredovyshchi: kolektyvna monohrafiia [Health-saving technologies in the educational environment: collective monograph]. Ternopil, 400 p. [in Ukrainian].
Kuchynska, L.F. (2021). Rekrealohichni zasady zberezhennia profesiinoho zdorovia pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi metodychnoi roboty zakladiv doshkilnoi osvity [Recreational principles of preserving the professional health of pedagogical workers in the system of methodological work of preschool educational institutions]. Candidate’s thesis. Zhytomyr, 169 p. [in Ukrainian].
Moseichuk, Yu.Yu. (2017). Psykholoho-pedahohichni aspekty vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury u konteksti neperervnoi osvity [Psychological and pedagogical aspects of improving the professional training of future physical education teachers in the context of continuing education]. Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University “Ukraine”, Vol. 13, pp. 53–57. [in Ukrainian].
Osadchenko, T. (2016). Stvorennia zdoroviazberezhuvalnoho seredovyshcha pochatkovoi shkoly: praktychnyi poradnyk [Creating a health-saving environment in a primary school: a practical guide]. Uman, 234 p. [in Ukrainian].
Proiekt Kontseptsii rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rokiv [Draft Concept of Education Development of Ukraine for the period 2015–2025]. (2015). Available at: http://tnpu.edu.ua/EKTS/proekt_koncepc.pdf [in Ukrainian].
Protsenko, A.A. & Harbar, D.O. (2023). Fakhova pidhotovka maibutnikh vchyteliv fizychnoi kultury u zakladakh vyshchoi osvity yak aktualna problema suchasnoi nauky ta osvitnoi praktyky [Professional training of future physical education teachers in higher education institutions as an urgent problem of modern science and educational practice.]. Scientific journal of the Drahomanov National Pedagogical University, Vol. 9 (169), pp. 135–139. [in Ukrainian].
Savitska, V.V. (2022). Zaluchennia vykladachiv u dyseminatsiiu innovatsiinoho pedahohichnoho dosvidu v zakladakh vyshchoi osvity [Involvement of teachers in the dissemination of innovative pedagogical experience in higher education institutions]. Innovative Pedagogy, Vol. 54 (2), pp. 99–103. [in Ukrainian].
Slyvka, L. (2016). Zdoroviazberezhuvalna pedahohika [Health-saving pedagogy]. Teaching-methodical manual. Ivano-Frankivsk, 200 p. [in Ukrainian].
Boichuk, Yu.D. (2018). Suchasni zdorovʼiazberezhuvalni tekhnolohii [Modern health-saving technologies]. Kharkiv, 724 p. [in Ukrainian].
Shapovalova, I. (2015). Model pidhotovky maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury do profesiinoho samovdoskonalennia v umovakh modernizatsii profesiinoi osvity [Model of training a future physical education teacher for professional self-improvement in the context of the modernization of vocational education]. Origins of pedagogical skill, Vol. 15, pp. 336–342. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.