ПРЕДМЕТНО-МЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗДОРОВʼЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322782

Ключові слова:

предметно-методичні підготовка; компетентність; майбутні вчителі; здоров’язбережувальні технології.

Анотація

Встановлено, що у межах предметно-методичної підготовки майбутніх учителів значущими стають знання про здоров’я і здоров’язбереження, а також актуалізується необхідність освоєння здоров’язбережувальних технологій. Запропоновано з метою засвоєння предметних знань щодо здоров’язбереження та здоров’язбережувальних технологій і їхнього практичного використання реалізувати під час вивчення дисциплін психолого-педагогічного циклу (психогімнастики, релаксаційні хвилинки, аутотренінги, дихальні гімнастики).

Біографія автора

Ганна Бигар

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича

Посилання

Ashytok, N. (2024). Formuvannia tvorchoi osobystosti maibutnoho pedahoha v zakladakh vyshchoi osvity [Formation of the creative personality of the future teacher in higher education institutions]. Youth & market, No. 12 (232), pp. 46–50. [in Ukrainian].

Belorin-Errera, O.M. & Korzhenko, I.O. (2024). Kontseptsiia zdoroviaoriientovanoho svitohliadu. Zahalna teoriia zdorovia ta zdoroviazberezhennia [Concept of a health-oriented worldview. General theory of health and health care]. Kharkiv, 244 p. [in Ukrainian].

Bielkova, T.O. (2023). Zdoroviazberihaiuchi tekhnolohii v konteksti osvitnoho seredovyshcha [Health-saving technologies in the context of the educational environment]. Health & Education, Issue 4, pp. 235–239. [in Ukrainian].

Byhar, H. (2024). Problema formuvannia zdoroviazberezhuvalnoho seredovyshcha pochatkovoi shkoly: osnovni chynnyky ta prohramno-tsilove zabezpechennia [The problem of forming a health-preserving environment in primary school: main factors and program-targeted support]. Current issues of the humanities, Vol. 78 (1), pp. 263–269. [in Ukrainian].

Hryban, H.P., Pylypchuk, P.B. & Opanchuk, D.R. (2024). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv fizychnoi kultury do profesiinoi diialnosti [Preparation of future physical education teachers for professional activity]. Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Chernihiv Collegium, Vol. 25, pp. 125–130. [in Ukrainian].

Rybalko, L.M. (2019). Zdoroviazberezhuvalni tekhnolohii v osvitnomu seredovyshchi: kolektyvna monohrafiia [Health-saving technologies in the educational environment: collective monograph]. Ternopil, 400 p. [in Ukrainian].

Kuchynska, L.F. (2021). Rekrealohichni zasady zberezhennia profesiinoho zdorovia pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi metodychnoi roboty zakladiv doshkilnoi osvity [Recreational principles of preserving the professional health of pedagogical workers in the system of methodological work of preschool educational institutions]. Candidate’s thesis. Zhytomyr, 169 p. [in Ukrainian].

Moseichuk, Yu.Yu. (2017). Psykholoho-pedahohichni aspekty vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury u konteksti neperervnoi osvity [Psychological and pedagogical aspects of improving the professional training of future physical education teachers in the context of continuing education]. Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University “Ukraine”, Vol. 13, pp. 53–57. [in Ukrainian].

Osadchenko, T. (2016). Stvorennia zdoroviazberezhuvalnoho seredovyshcha pochatkovoi shkoly: praktychnyi poradnyk [Creating a health-saving environment in a primary school: a practical guide]. Uman, 234 p. [in Ukrainian].

Proiekt Kontseptsii rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rokiv [Draft Concept of Education Development of Ukraine for the period 2015–2025]. (2015). Available at: http://tnpu.edu.ua/EKTS/proekt_koncepc.pdf [in Ukrainian].

Protsenko, A.A. & Harbar, D.O. (2023). Fakhova pidhotovka maibutnikh vchyteliv fizychnoi kultury u zakladakh vyshchoi osvity yak aktualna problema suchasnoi nauky ta osvitnoi praktyky [Professional training of future physical education teachers in higher education institutions as an urgent problem of modern science and educational practice.]. Scientific journal of the Drahomanov National Pedagogical University, Vol. 9 (169), pp. 135–139. [in Ukrainian].

Savitska, V.V. (2022). Zaluchennia vykladachiv u dyseminatsiiu innovatsiinoho pedahohichnoho dosvidu v zakladakh vyshchoi osvity [Involvement of teachers in the dissemination of innovative pedagogical experience in higher education institutions]. Innovative Pedagogy, Vol. 54 (2), pp. 99–103. [in Ukrainian].

Slyvka, L. (2016). Zdoroviazberezhuvalna pedahohika [Health-saving pedagogy]. Teaching-methodical manual. Ivano-Frankivsk, 200 p. [in Ukrainian].

Boichuk, Yu.D. (2018). Suchasni zdorovʼiazberezhuvalni tekhnolohii [Modern health-saving technologies]. Kharkiv, 724 p. [in Ukrainian].

Shapovalova, I. (2015). Model pidhotovky maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury do profesiinoho samovdoskonalennia v umovakh modernizatsii profesiinoi osvity [Model of training a future physical education teacher for professional self-improvement in the context of the modernization of vocational education]. Origins of pedagogical skill, Vol. 15, pp. 336–342. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті