ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ЯК ДОСЛІДЖЕННЯ У КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.323120

Ключові слова:

навчання як дослідження; дослідницьке навчання; технології навчання; організація освітнього процесу у вищій школі; дослідницькі компетентності педагога.

Анотація

У статті розглянуто особливості технологій навчання як дослідження у контексті підготовки майбутнього педагога. Запропоновано модель змісту освіти навчання як дослідження для студентів педагогічних спеціальностей, що ілюструє систему формування компетентностей у методах та методології наукового дослідження, характерній для сучасної педагогічної науки та компетентностей організації пошукової діяльності учнів; визначено типові ознаки організації освітнього процесу навчання як дослідження.

Біографії авторів

Світлана Цюра

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка

Ірина Мищишин

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Povidaichyk, M. (2024). Doslidnytska kompetentnist yak skladova konkurentospromozhnosti vchytelia matematyky [Research competence as a component of competitiveness of mathematics teachers]. Youth & market, No. 4(224). рр. 133–138. [in Ukrainian].

Eggen, P. & Kauchak, D. (2012). Strategies and Models for Teachers: Teaching Content and Thinking Skills (6th ed.). Boston: Pearson. Available at: https://www.pearsonhighered.com/assets/preface/0/1/3/2/0132179334.pdf (Accessed 25 Jan. 2025) [in English].

Joyce, B., Weil, M., Calhoun, E. Models of Teaching. Fifth edition. 2004. 478р. Available at: https://www.academia.edu/28323977/MODELS_OF_TEACHING_pdf (Accessed 02 Jan. 2025) [in English].

Paul D. Eggen, Donald P. Kauchack, Robert J. Harder. Prentice-Hall. Strategies for Teachers: Information Processing Models in the Classroom, 1979. 367 р. Available at: https://books.google.com.ua/books/about/Strategies_for_Teachers.html?id=6mMEAQAAIAAJ&redir_esc=y (Accessed 02 Jan. 2025) [in English].

Rodger W. Вуbее, Joseph A. Taylor, April Gardner, Pamela Van Scotter, Janet Carlson Powell, Anne Westbrook, Nancy Landes. The BSCS 5Е lnstructional Model: Origins, Effectiveness and Applications. Colorado Springs: BSCS. 2006. Available at: https://surl.li/zmgbfv (Accessed 25 Jan. 2025) [in English].

Saphier, J., Haley-Speca, M.A., Gower, R. (2008). The Skillful teacher: Building Your Teaching Skills. 6th Edition. 2008. 585 р. Available at: https://nielibrary.com/stream_pdf/publication/728/663b34f809e59.pdf (Accessed 02 Jan. 2025) [in English].

Tennyson, R. (2001). Defining core competencies of an instructional technologist. Computers in Human Behavior. https://ocw.metu.edu.tr/file.php/118/Week12/Tennyson_Competencies-of-ITpeople-CHB2001.pdf (Accessed 02 Jan 2025) [in English].

Wasay Zafar. Models of Teaching. Patna University, Patna. 61p. Available at: https://oldsite.pup.ac.in/econtent/education/Models%20of%20Teaching,%20P.G.,%20Education%20(M.Ed.)%20By%20M.W.%20Zafar.pdf (Accessed 25 Jan 2025) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті