ВПЛИВ МУЗИКОЛОГІЇ НА ПЕДАГОГІКУ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.323540Ключові слова:
музична педагогіка; дидактика; музикознавство; освітні науки; дослідження; епістемологія.Анотація
У статті висвітлені основні напрямки досліджень, що проводилися італійськими науковцями в галузі музичної педагогіки та дидактики. З’ясовано, що італійські дослідники намагалися створити міцну епістемологічну основу для музичної педагогіки, з одного боку вкорінену в музикознавстві, а з іншого – в освітніх науках. Нашу увагу акцентовано на історії взаємовідносин музикознавства, музичної педагогіки та освітніх наук. Встановлено взаємозв’язок між музикознавством і музичною педагогікою, дидактикою та освітніми науками. Зроблено аналіз моделі музичної освіти, яка має подвійну мету: з педагогічної точки зору, вона спрямована на розуміння ролі музики в історії та культурі, а з дидактичної точки зору спрямована на визначення стратегій і методологій транспонування засвоєних знань, яке поповнюється освітою і водночас розвиває її.
Посилання
Andriychuk, N. (2012). Profesiyna pidhotovka maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Professional training of future music teachers]. Problems of Modern Teacher Training. No. 6. (3). pp. 6–13. [in Ukrainian].
Lupanova, V. (2018). Suchasni dydaktychni pryntsypy muzychnoyi pedahohiky v aspekti instrumentalnoho vykonavstva [Modern didactic principles of music pedagogy in the aspect of instrumental performance]. Psychological and pedagogical problems of a rural school. No. 59. pp. 123–130. [in Ukrainian].
Ratko, M. & Holodova, I. (2007). Problema dydaktychnoho zabezpechennya kursu “Khudozhnya kultura svitu”: Lyudynoznavchyy aspekt [The problem of didactic provision of the course “Artistic culture of the world”]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences. No. 10. pp. 24–27. [in Ukrainian].
Cuomo, C. (2014). Listening to and performing music with competence, first part of Carla Cuomo and Maria Rosa De Luca. The transposition of musical knowledge in intellectual education, Musica Docta. Rivista digitale di Pedagogia e Didactica della Musica.Vol. 4. pp. 17–39: 17–29. [in English].
Cuomo, C. & La Face, G. (2020). Music Pedagogy in Relation to Musicology and Educational Sciences: Three Areas of Intervention. Arti musices. No. 51(1). pp. 95–109. [in English].
De Luca, Maria Rosa (2014). Understanding by investigating: how to educate students in hi-storical-musical research in: Carla Cuomo and Maria Rosa De Luca: The transposition of musical knowledge in intellectual education, Musica Docta. Rivista digitale di Pedagogia e Didactica della Musica.Vol. 4. pp. 17–39: 30–39. [in English].
La Face, G. (2014). Keynote Address: Musicology and Music Pedagogy: An Unnatural Divorce (Bologna, May 29–30, 2014). Journal of Music History Pedagogy. Vol. 5. pp. 157–163. [in English].
La Face, G. (2016). Italian Musicologists and the Challenge of Music Pedagogy, Musica Docta. Rivista digitale di Pedagogia e Didactica della musica.Vol. 6. pp. 1–18. [in English].
Luis del Barrio, & Arus, E. (2024). Music and movement pedagogy in basic education: a systematic review . Frontiers and Education, No. 9. pp. 1–20. [in English].
Marsh, K. (2008). Traditional singing games of childhood: Historical perspectives and contemporary practice. Int J Music Educ. No. 26(2). pp. 101–113. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.