ЗАСТОСУВАННЯ ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ У ПРАКТИЧНІЙ ДОСЛІДНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ У ПРОЦЕСІ ПОЗАУРОЧНОЇ РОБОТИ З БІОЛОГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.323724

Ключові слова:

вегетативне розмноження; дослідницька діяльність; дослідницька компетентність; експеримент; куток живої природи; пізнавальна діяльність; позаурочна робота; спостереження.

Анотація

У статті розглянуто цілісне поєднання теоретичних знань та умінь у пізнавальній, дослідницькій діяльності здобувачів освіти у процесі організації урочної та позаурочної роботи. У процесі досліджень, що проводились у кутку живої природи, учні оволодівали навиками проведення досліджень з рослинами, аналізу, фіксації та обробки результатів, а саме, навиками практичної діяльності з вирощування квіткових рослин з насінин, уміннями вегетативного розмноження листками на прикладі різних видів фіалки.

Біографії авторів

Григорій Коссак

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри біології та хімії Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Ірина Бриндзя

кандидат біологічних наук, доцент, завідувач кафедри біології та хімії Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Наталя Гойванович

кандидат біологічних наук, доцент кафедри біології та хімії Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Ярослава Павлишак

кандидат сільськогосподарських наук, доцент кафедри біології та хімії Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Vitvytska, S.S. (2006). Osnovy pedahohiky vyshchoyi shkoly: Pidruchnyk za modulno-reytynhovoyu systemoyu navchannya dlya studentiv mahistratury [Fundamentals of Higher School Pedagogy: A Textbook on the Modular Rating System of Education for Master’s Students]. Kyiv, 384 p. [in Ukrainian].

Hrytsay, N.B. (2010). Metodyka pozaklasnoyi roboty z biolohiyi. Dystantsiynyy kurs: navch. posib. [Methods of extracurricular work in biology. Distance course: teaching aids]. Rivne: Academician Stepan Demyanchuk International University of Economics and Humanities, 164 p. [in Ukrainian].

Zaichenko, I.V. (2008). Pedahohika. Navchalnyi posibnyk dlya studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Pedagogy. Textbook for students of higher pedagogical educational institutions]. 2nd ed. Kyiv, 528 p. [in Ukrainian].

Metodyka vykladannya u vyshchiy shkoli [Teaching methods in higher education: a textbook]. (Eds.). O.V. Malykhin, I.G. Pavlenko, O.O. Lavrentyeva, G.I. Matukova. Simferopol, 2011. 270 p. [in Ukrainian].

Peretyatko, V.V. (2018). Metodyka vykladannya biolohiyi: navchalnyi posibnyk dlya zdobuvachiv stupenya vyshchoyi osvity bakalavra spetsialnosti “Biolohiya” osvitno-profesiynoyi prohramy “Biolohiya” [Methods of teaching biology: a textbook for applicants for a bachelor’s degree in the specialty “Biology” of the educational and professional program “Biology”]. Zaporizhzhia, 143 p. [in Ukrainian].

Rozuminnya ta interpretatsiya zhyttyevoho dosvidu yak chynnyk rozvytku osobystosti. [Understanding and interpretation of life experience as a factor in personality development]. Monograph /edited by N.V. Chepeleva. Kirovograd, 2013. 276 p. [in Ukrainian].

Fitsula, M.M. (2002). Pedahohika: Navchalnyi posibnyk dlya studentiv vyshchykh pedahohichnykh zakladiv osvity [Pedagogy: A textbook for students of higher pedagogical educational institutions]. Kyiv, 528 p. [in Ukrainian].

Shuldyk, V.I. (2000). Kurs metodyky vykladannya biolohiyi v modulyakh: Pidruchnyk dlya studentiv, mahistriv ta molodykh vchyteliv biolohiyi [Course of methods of teaching biology in modules: Textbook for students, masters and young teachers of biology]. Kyiv, 289 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті