ВИКОРИСТАННЯ МУЗИКОТЕРАПІЇ ЯК ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ В МУЗИЧНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ-МУЗИКАНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.323750

Ключові слова:

музичне мистецтво; музикотерапія; синкретичний підхід; художньо-творча компетентність.

Анотація

У статті розглядається значення музичного мистецтва як засобу впливу на емоційний та фізичний стан людини, а також проблеми психоемоційного навантаження, з якими стикаються майбутні вчителі музичного мистецтва. Розглянуто музикотерапію як ефективного методу збереження психоемоційного здоров’я студентів-музикантів. Визначено роль музикотерапії у розвитку когнітивних функцій, зниженні рівня стресу, стимулюванні творчого потенціалу та формуванні художньо-творчої компетентності майбутніх вчителів.

Біографії авторів

Марина Білецька

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри освітології та педагогіки мистецтва Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Тетяна Підварко

старший викладач кафедри  освітології та педагогіки мистецтва Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Grynova, V. (2015). Muzykoterapiia yak skladova zdoroviazberezhuvalnoi tekhnolohii vykhovannia studentskoi molodi [Music therapy as a component of health technology espiriualidad student youth]. Origins of Pedagogical Mastery: Collection of Scientific Papers. Chief Editor: M.I. Stepanenko; Poltava National Pedagogical University named after V.G. Korolenko. Poltava, Vol. 16. pp. 20–28. [in Ukrainian].

Dobrovolska, R.O. (2023). Pedahohika muzychnoi terapii v Ukraini: dosvid, mozhlyvosti ta perspektyvy [Music therapy pedagogy in Ukraine: experience, opportunities and prospects]. Scientific Bulletin of Kremenets Taras Shevchenko Regional Academy of Humanities and Pedagogy, No. 17, pp. 120–126. [in Ukrainian].

Marushkevich, A. (2024). Zdoroviazberezhuvalni osvitni tekhnolohii v navchanni studentiv: neobkhidnist zabezpechennia [Health-saving educational technologies in the education of students: the need to ensure]. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Vol. 2. No.18, pp. 43–46. [in Ukrainian].

Soroka, O.V. & Bankul, L.D. (2013). Muzykoterapiia yak innovatsiina zdoroviazberezhuvalna tekhnolohiia dlia roboty z molodshymy shkoliaramy [Music therapy as an innovative health-saving technology for working with primary schoolchildren]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: “Pedagogy. Social Workˮ. Social work. Editor-in-chief I.V. Kozubovska. Uzhhorod: Uzhhorod, Vol. 27. pp. 92–195. [in Ukrainian].

Tkachenko, T. (2012). Muzykoterapiia i yii vnesok v ozdorovchu, vykhovnu i moralnu funktsiiu molodi [Music therapy and its contribution to the health, educational and moral function of young people]. Youth & market. No. 4, pp. 17–20. [in Ukrainian].

Udich, Z.I., Rusyn, L.P., Shaparenko, I.Ye. & Hryshchenko, S.V. Vykorystannia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii v osvitnomu seredovyshchi zakladiv vyshchoi osvity [Use of health care technologies in the educational environment of higher education institutions]. Innovative pedagogy, Vol. 48 (2), pp. 174–177. [in Ukrainian].

Shvets, I., Vasylevska-Skupa, L. & Kravtsova, N. (2023). Muzychna terapiia yak metod navchannia ta rozvytku molodshykh shkoliariv za umov voiennoho stanu [Music therapy as a method of teaching and development of junior schoolchildren under martial law]. Art in Contemporary Culture: Theory and Practice of Teaching. No. 1, pp. 13–20. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті