ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА ТА МОБІЛЬНІ ДОДАТКИ ДЛЯ УЧНІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.323840Ключові слова:
цифрові технології; фізичне виховання; мобільні додатки; дистанційне навчання; фітнес-додатки.Анотація
У статті розглядається використання цифрових технологій і мобільних додатків у фізичному вихованні учнів середнього шкільного віку в умовах дистанційного навчання. Дослідження підкреслює важливість інтеграції фітнес-додатків та інтерактивних платформ для підвищення мотивації, залученості учнів та загального рівня їхньої рухової активності.
У процесі дослідження проведено аналіз наукових праць, які висвітлюють вплив фізичної активності на благополуччя учнів, їхні когнітивні здібності та соціальну адаптацію. Особливу увагу приділено ролі мобільних додатків, таких як Nike Training Club, Google Fit, StretchIt і Workouts for Kids, у вдосконаленні домашніх тренувань та збереженні фізичної активності учнів під час навчання на відстані. Крім того, розглянуто використання освітніх інструментів, зокрема LearningApps.org, Canva та InShot, для створення методичних матеріалів і цифрового навчального контенту, який сприяє ефективному засвоєнню знань.
Стаття також акцентує увагу на викликах впровадження цифрових технологій у фізичне виховання, зокрема у контексті сучасних освітніх реформ та соціально-економічних факторів, що впливають на рівень фізичної активності учнів. Розглянуто питання адаптації фізичного виховання до нових реалій та можливості використання мобільних додатків для індивідуалізації навчального процесу.
Посилання
Alieksieieva, H.M. et al. (2018). Dosvid vykorystannia zasobiv elektronnoho navchannia u inkliuzyvnomu osvitnomu VNZ [Experience of using e-learning tools in an inclusive educational institution]. Physical & Mathematical Education, No. 4 (18), pp. 17–24. [in Ukrainian].
Alieksieieva, H.M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Formation of future social pedagogues’ readiness to use computer technologies in professional activities]. Monograph. Berdiansk, 260 p. [in Ukrainian].
Alieksieieva, H.M., Kravchenko, N.V., Antonenko, O.V. & Horbatiuk, L.V. (2017). Vykorystannia ihrovykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh zakladiv vyshchoi osvity yevrointehratsii [Using game technologies in the process of professional training of students of pedagogical institutions of higher education towards European integration]. Scientific Bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky. Series: Pedagogy. Issue 6 (119). Odesa, pp. 7–14. [in Ukrainian].
Bashtovenko, O. & Staneva, S. (2021). Problemy orhanizatsii dystantsiinoho navchannia z fizychnoi kultury v zakladakh osvity [Problems of organizing distance learning in physical education in educational institutions]. Scientific Bulletin of the Izmail State University, No. 53, pp. 9–22. Available at: http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/452 (Accessed 26 Feb. 2025].
Bodnar, I.R., Huk, H.I., Rykhal, V.I. & Pasternikov, V.V. Rukhova aktyvnist ditei serednoho shkilnoho viku [Motor activity of middle school children]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after Mykhaylo Drahomanov, Vol. 11 (157), pp. 35–40. [in Ukrainian].
Vaskan, I.H. (2017). Stan ta perspektyvy vdoskonalennia spetsialno orhanizovanoi rukhovoi aktyvnosti uchniv u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [State and prospects for improving specially organized motor activity of students in general education institutions]. Young scientist, No. 3.1(43.1), pp. 54–57. [in Ukrainian].
Vovk, A.I. (2024). Systema fizychnoho vykhovannia yak chynnyk harmonіinoho rozvytku osobystosti uchniv serednoho shkilnoho viku [The system of physical education as a factor in the harmonious development of the personality of middle school students]. Master’s qualification work in specialty 017 “Physical Culture and Sports”. Poltava: National University named after Yurii Kondratiuk, 94 p. [in Ukrainian].
Installation ta nastroiuvannia paketa Office na prystroi Android [Installation and configuration of the Office package on Android devices]. Available at: https://goo.su/LyzAJDE (Accessed 26 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Installation ta nalashtuvannia Office na iPhone abo iPad [Installation and configuration of office on iPhone or iPad]. Available at: https://goo.su/b2YXCM (Accessed 26 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Kalynychenko, I.O. & Shchapova, A.Yu. Otsinka fizychnoho rozvytku ditei 10–17 rokiv z riznym rivnem rukhovoi aktyvnosti [Assessment of physical development of children aged 10–17 with different levels of motor activity]. Adaptation capabilities of children and youth: collection of scientific papers of the XIV International scientific and practical conference, Odesa, pp. 68–74. [in Ukrainian].
Kachan, O. & Prystanskyi, V. (2018). Informatsiino-komunikatsiini ta rukhlyvo-piznavalni tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni ditei ta pidlitkiv [Information-communication and motor-cognitive technologies in physical education of children and adolescents]. Teaching and methodical manual, Sloviansk, 260 p. [in Ukrainian].
Kravchenko, N., Alieksieieva, H., Horbatiuk, L. & Khomenko, S. (2022). Orhanizatsiia vykhovnoi roboty zakladu osvity pid chas karantynu zasobamy informatsiino-kompiuternykh tekhnolohii [Organization of educational work of educational institutions during quarantine using information-computer technologies]. Scientific papers of Berdyansk State Pedagogical University Series: Pedagogical sciences, Issue 1, pp. 177–188. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-1-177-188 [in Ukrainian].
Krutsevych, T.Yu. & Petrovskyi, V.V. (2022). Upravlinnia protsesom fizychnoho vykhovannia [Management of the physical education process]. Theory and methodology of physical education: textbook for students of higher educational institutions of physical education and sports. Kyiv, Vol. 1, pp. 320–379. [in Ukrainian].
Lytvyn, O. (2022). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia fizychnoi kultury v shkoli v umovakh voiennoho stanu [Features of distance learning of physical education in school under martial law]. Fizychna kultura i sport. Vyklyky suchasnosti: zbirka tez dopovidei II naukovo-praktychnoi konferentsii – Physical culture and sports. Challenges of modernity: collection of abstracts of the II scientific and practical conference. Kharkiv, pp. 43–50. [in Ukrainian].
Lopatkin, K.V. (2024). Mekhanizmy realizatsii derzhavnoi polityky u sferi fizychnoho vykhovannia ta sportu [Mechanisms of implementation of state policy in the field of physical education and sports]. Master’s qualification work. Dnipro, 88 p. [in Ukrainian].
Mamedova, I.S. (2023). Formuvannia motyvatsii uchniv serednikh klasiv do riznykh vydiv rukhovoi aktyvnosti v systemi fizychnoho vykhovannia [Formation of middle school students’ motivation for different types of motor activity in the physical education system]. Doctor’s thesis. Kyiv, 274 p. [in Ukrainian].
Rymar, O., Alla, S. & Khanikiants, O. (2022). Osnovni internet-resursy dystantsiinoho fizychnoho vykhovannia [Main internet resources for distance physical education]. International scientific-sports congress of students and young scientists. Chernivtsi, pp. 111–113. [in Ukrainian].
Fischer, Yu. & Solovey, A. (2023). Fizychnyi ta psykholohichnyi stan uchniv serednoho ta starshoho shkilnoho viku, yaki navchaiutsia v umovakh viiny [Physical and psychological state of middle and high school students studying in war conditions]. Collection of scientific papers “SCIENTIA”, Sofia, Republic of Bulgaria, pp. 136–137. [in Ukrainian].
Ostenda, A., Kravchenko, N., Istomina, D., Alieksieieva, G., Nestorenko, T. & Horbatiuk, L. (2022). Rol zasobiv IKT v orhanizatsii protsesu informuvannia uchniv pid chas karantynu [The role of ICT tools in organizing the process of informing students during quarantine]. Zeszyty Naukowe WST, No. 15, pp. 109–126. DOI: https://doi.org/10.54264/0037. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.