ГЕЙМІФІКАЦІЯ В НАВЧАННІ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324124Ключові слова:
гейміфікація; інклюзивне середовище; інклюзивне навчання; мотивація; адаптивні технології; доступність; пізнавальна активність; ігрові елементи.Анотація
У статті актуалізовано проблеми надання якісних освітніх послуг учням з особливими освітніми потребами засобами гейміфікації. Розкрито головну мету, зміст й складові гейміфікованого освітнього процесу, специфіку організації доступного освітнього середовища. Основна мета полягає у висвітленні основних переваг гейміфікації як ефективного засобу навчання учнів з особливими освітніми потребами, визначення вимог щодо її реалізації на практиці. Проаналізовано напрямки, ключові аспекти, форми інтегрування та елементи гейміфікації в інклюзивному навчанні здобувачів освіти, виокремлено засадничі принципи та особливості використання відповідно до гуманістичної парадигми освіти на сучасному етапі її розвитку.
Посилання
Baranets, Yu.Iu. & Horokhivska, T.M. (2024). Do pytannia zastosuvannia innovatsiinykh tekhnolohii u navchalnii diialnosti ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Before the development of innovative nutritional technologies in the primary care of children with special nutritional needs]. Akademichni vizii. No. 38. pр. 5–8. Available at: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/1569 [in Ukrainian].
Voitenko, O.O. (2024). Heimifikatsiia na dopomohu asystentu vchytelia: zavdannia v ihrovii formi dlia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy (z dosvidu roboty) [Gamification for an assistant teacher: work in a game form for children with special educational needs (in addition to robots)]. Innovatsiini praktyky naukovoi osvity: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. pр. 178–182. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743965/1/iv-vseukrayinska-naukovo-praktichna-konferenciya-innovaciyni-praktiki-naukovoyi-osviti_publications.pdf#page=178 [in Ukrainian].
Heta, A.V., Zaika, V.M. & Kovalenko, V.V. (2018). Suchasni zasoby IKT pidtrymky inkliuzyvnoho navchannia [Current features of ICT to support inclusive learning]. Poltava, 261 р. [in Ukrainian].
Hurkova, T. (2025). Vykorystannia tekhnolohii virtualnoi realnosti dlia vyvchennia pryrodnychykh nauk u pochatkovii shkoli [The use of virtual reality technologies for the development of natural sciences at the beginning school]. Youth & market. No. 1 (233). pр. 119–123. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/320387/313174 [in Ukrainian].
Kuzma-Kachur, M.I. & Pallah, Ye.V. (2024). Heimifikatsiia yak instrument formuvannia piznavalnoho interesu zdobuvachiv pochatkovoi osvity [Gamification as a tool for developing educational content for early childhood education]. Current problems of the development of pedagogical education: innovations, challenges, prospects. Collection of abstracts of reports based on materials of the International Scientific and Practical Conference. Mukachevo, 313 р.; pр. 147–154. Available at: http://dspace-s.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/11222/1/Gamification_as_a_tool_for_forming_the_cognitive_interest_of_students_of_primary_education.pdftp://mir.dspu.edu.ua/article/view/320387/313174 [in Ukrainian].
Sheludchenko, S.B. & Koren, A.M. (2024). Instrumenty heimifikatsii yak motyvator pry navchanni anhliiskoi movy [Gamification tools as a motivator for learning English language]. Academic Studies. Series “Pedagogy”. No. 2. pр. 44–50. DOI: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.7 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.