ГЕЙМІФІКАЦІЯ В НАВЧАННІ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324124

Ключові слова:

гейміфікація; інклюзивне середовище; інклюзивне навчання; мотивація; адаптивні технології; доступність; пізнавальна активність; ігрові елементи.

Анотація

У статті актуалізовано проблеми надання якісних освітніх послуг учням з особливими освітніми потребами засобами гейміфікації. Розкрито головну мету, зміст й складові гейміфікованого освітнього процесу, специфіку організації доступного освітнього середовища. Основна мета полягає у висвітленні основних переваг гейміфікації як ефективного засобу навчання учнів з особливими освітніми потребами, визначення вимог щодо її реалізації на практиці. Проаналізовано напрямки, ключові аспекти, форми інтегрування та елементи гейміфікації в інклюзивному навчанні здобувачів освіти, виокремлено засадничі принципи та особливості використання відповідно до гуманістичної парадигми освіти на сучасному етапі її розвитку.

Біографія автора

Наталія Матвеєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Baranets, Yu.Iu. & Horokhivska, T.M. (2024). Do pytannia zastosuvannia innovatsiinykh tekhnolohii u navchalnii diialnosti ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Before the development of innovative nutritional technologies in the primary care of children with special nutritional needs]. Akademichni vizii. No. 38. pр. 5–8. Available at: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/1569 [in Ukrainian].

Voitenko, O.O. (2024). Heimifikatsiia na dopomohu asystentu vchytelia: zavdannia v ihrovii formi dlia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy (z dosvidu roboty) [Gamification for an assistant teacher: work in a game form for children with special educational needs (in addition to robots)]. Innovatsiini praktyky naukovoi osvity: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. pр. 178–182. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743965/1/iv-vseukrayinska-naukovo-praktichna-konferenciya-innovaciyni-praktiki-naukovoyi-osviti_publications.pdf#page=178 [in Ukrainian].

Heta, A.V., Zaika, V.M. & Kovalenko, V.V. (2018). Suchasni zasoby IKT pidtrymky inkliuzyvnoho navchannia [Current features of ICT to support inclusive learning]. Poltava, 261 р. [in Ukrainian].

Hurkova, T. (2025). Vykorystannia tekhnolohii virtualnoi realnosti dlia vyvchennia pryrodnychykh nauk u pochatkovii shkoli [The use of virtual reality technologies for the development of natural sciences at the beginning school]. Youth & market. No. 1 (233). pр. 119–123. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/320387/313174 [in Ukrainian].

Kuzma-Kachur, M.I. & Pallah, Ye.V. (2024). Heimifikatsiia yak instrument formuvannia piznavalnoho interesu zdobuvachiv pochatkovoi osvity [Gamification as a tool for developing educational content for early childhood education]. Current problems of the development of pedagogical education: innovations, challenges, prospects. Collection of abstracts of reports based on materials of the International Scientific and Practical Conference. Mukachevo, 313 р.; pр. 147–154. Available at: http://dspace-s.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/11222/1/Gamification_as_a_tool_for_forming_the_cognitive_interest_of_students_of_primary_education.pdftp://mir.dspu.edu.ua/article/view/320387/313174 [in Ukrainian].

Sheludchenko, S.B. & Koren, A.M. (2024). Instrumenty heimifikatsii yak motyvator pry navchanni anhliiskoi movy [Gamification tools as a motivator for learning English language]. Academic Studies. Series “Pedagogy”. No. 2. pр. 44–50. DOI: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.7 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті