ТИПОЛОГІЯ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ФІЛОЛОГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324286

Ключові слова:

завдання; магістр філології; науково-дослідницька компетентність; навчально-пізнавальна діяльність; типологія

Анотація

У статті обґрунтовано типологію завдань для формування науково-дослідницької компетентності майбутніх магістрів філології. Типи завдань визначено за основним критерієм “цільове призначення” (групи завдань для оволодіння знаннями, для формування навичок, для формування вмінь) та за додатковими критеріями – “режим виконання” (індивідуальні, в парах) та “місце виконання” (аудиторні, позааудиторні). Види завдань кожної групи конкретизовано з огляду на діяльність, яку виконують студенти магістратури для оволодіння складниками науково-дослідницької компетентності у процесі навчально-пізнавальної діяльності.

Біографії авторів

Наталія Майєр

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії, практики та перекладу французької мови Національного технічного університету України Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського

Леся Бондар

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії, практики та перекладу французької мови Національного технічного університету України Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського

Посилання

Bopko, I.Z. (2013). Formuvannia hotovnosti do naukovo-doslidnytskoi diialnosti maibutnikh mahistriv humanitarnoho profiliu v informatsiinomu seredovyshchi [Formation of readiness for scientific and research activities of future masters of the humanities in the information environment]. Extended abstract of candidate’s thesis. 23 р. [in Ukrainian].

Burhun, I.V. (2009). Navchalno-piznavalna kompetentsiia yak kliuchova kompetentsiia osvity [Educational and cognitive competence as a key competence of education]. Collection of scientific papers. Pedagogical sciences. Vol. 54, рр. 67–73. [in Ukrainian].

Kravchenko, O.V. (2020). Naukovo-doslidnytska diialnist yak umova pidhotovky do profesiinoho samovyiavlennia maibutnoho vykladacha-filoloha [Scientific and research activity as a condition for preparation for professional self-discovery of a future philologist teacher]. Innovative pedagogy. Issue 23. Vol. 1, рр. 140–144. [in Ukrainian].

Maiier, N.V. (2016). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia metodychnoi kompetentnosti u maibutnikh vykladachiv frantsuzkoi movy [Theorethical and methodological basics of forming methodological competence of future teachers of French]. Doctorʼs thesis. Kyiv, 735 p. [in Ukrainian].

Movchan, T. (2018). Naukovo-doslidnytska kompetentnist u skladi kliuchovykh kompetentnostei inozemnykh studentiv-filolohiv [Research competence as part of the key competencies of foreign philology students]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 10, рр. 107–118. [in Ukrainian].

Nykorak, Ya. (2017). Naukovo-doslidnytska kompetentnist maibutnikh pedahohiv humanitarnoho profiliu: funktsionalno-zmistovyi aspekt [Scientific and research competence of future teachers of the humanities: functional and content aspect]. Mountain School of the Ukrainian Carpathians. Vol. 17, рр. 199–204. [in Ukrainian].

Nikitina, A. (2015). Formuvannia doslidnytskoi kompetentnosti mahistrantiv-filolohiv zasobamy dyskursu [Formation of research competence of philology master’s students through discourse]. Pedagogy of higher and secondary schools: collection of scientific works. Vol. 46, рр. 196–201. [in Ukrainian].

Saprykina, N. (2010). Naukovo-doslidna robota yak zasib rozvytku kreatyvnykh zdibnostei studentiv-filolohiv [Research work as a means of developing the creative abilities of philology students]. Visnyk Lviv University Series Philology. Vol. 50, рр. 342–348. [in Ukrainian].

Tarnopolskyi, O.B. & Kabanova, M.R. (2019). Metodyka vykladannia inozemnykh mov ta yikh aspektiv u vyshchii shkoli [Methodology of teaching foreign languages and their aspects in higher education]. Dnipro, 256 р. [in Ukrainian].

Tovkanets, O. (2024). Rozvytok doslidnytskoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv v umovakh bahatorivnevoho navchannia [Development of research competence of future teachers in conditions of multi-level learning]. Youth & market. No. 7–8 (227–228), рр. 35–41. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308717 [in Ukrainian].

Tiutiunnyk, O. (2024). Stratehiia orhanizatsii ta suprovodu naukovo-doslidnytskoi diialnosti maibutnikh uchyteliv-filolohiv [Strategy for organizing and supporting the research activities of future philology teachers]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Vol. 27 (183), pp. 38–42. [in Ukrainian].

Khromchenko, O.V. (2021). Formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv do naukovo-doslidnytskoi diialnosti [Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and general education schools]. Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and general education schools. Vol. 74. No. 3, pp. 183–185. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті