ТИПОЛОГІЯ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ФІЛОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324286Ключові слова:
завдання; магістр філології; науково-дослідницька компетентність; навчально-пізнавальна діяльність; типологіяАнотація
У статті обґрунтовано типологію завдань для формування науково-дослідницької компетентності майбутніх магістрів філології. Типи завдань визначено за основним критерієм “цільове призначення” (групи завдань для оволодіння знаннями, для формування навичок, для формування вмінь) та за додатковими критеріями – “режим виконання” (індивідуальні, в парах) та “місце виконання” (аудиторні, позааудиторні). Види завдань кожної групи конкретизовано з огляду на діяльність, яку виконують студенти магістратури для оволодіння складниками науково-дослідницької компетентності у процесі навчально-пізнавальної діяльності.
Посилання
Bopko, I.Z. (2013). Formuvannia hotovnosti do naukovo-doslidnytskoi diialnosti maibutnikh mahistriv humanitarnoho profiliu v informatsiinomu seredovyshchi [Formation of readiness for scientific and research activities of future masters of the humanities in the information environment]. Extended abstract of candidate’s thesis. 23 р. [in Ukrainian].
Burhun, I.V. (2009). Navchalno-piznavalna kompetentsiia yak kliuchova kompetentsiia osvity [Educational and cognitive competence as a key competence of education]. Collection of scientific papers. Pedagogical sciences. Vol. 54, рр. 67–73. [in Ukrainian].
Kravchenko, O.V. (2020). Naukovo-doslidnytska diialnist yak umova pidhotovky do profesiinoho samovyiavlennia maibutnoho vykladacha-filoloha [Scientific and research activity as a condition for preparation for professional self-discovery of a future philologist teacher]. Innovative pedagogy. Issue 23. Vol. 1, рр. 140–144. [in Ukrainian].
Maiier, N.V. (2016). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia metodychnoi kompetentnosti u maibutnikh vykladachiv frantsuzkoi movy [Theorethical and methodological basics of forming methodological competence of future teachers of French]. Doctorʼs thesis. Kyiv, 735 p. [in Ukrainian].
Movchan, T. (2018). Naukovo-doslidnytska kompetentnist u skladi kliuchovykh kompetentnostei inozemnykh studentiv-filolohiv [Research competence as part of the key competencies of foreign philology students]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 10, рр. 107–118. [in Ukrainian].
Nykorak, Ya. (2017). Naukovo-doslidnytska kompetentnist maibutnikh pedahohiv humanitarnoho profiliu: funktsionalno-zmistovyi aspekt [Scientific and research competence of future teachers of the humanities: functional and content aspect]. Mountain School of the Ukrainian Carpathians. Vol. 17, рр. 199–204. [in Ukrainian].
Nikitina, A. (2015). Formuvannia doslidnytskoi kompetentnosti mahistrantiv-filolohiv zasobamy dyskursu [Formation of research competence of philology master’s students through discourse]. Pedagogy of higher and secondary schools: collection of scientific works. Vol. 46, рр. 196–201. [in Ukrainian].
Saprykina, N. (2010). Naukovo-doslidna robota yak zasib rozvytku kreatyvnykh zdibnostei studentiv-filolohiv [Research work as a means of developing the creative abilities of philology students]. Visnyk Lviv University Series Philology. Vol. 50, рр. 342–348. [in Ukrainian].
Tarnopolskyi, O.B. & Kabanova, M.R. (2019). Metodyka vykladannia inozemnykh mov ta yikh aspektiv u vyshchii shkoli [Methodology of teaching foreign languages and their aspects in higher education]. Dnipro, 256 р. [in Ukrainian].
Tovkanets, O. (2024). Rozvytok doslidnytskoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv v umovakh bahatorivnevoho navchannia [Development of research competence of future teachers in conditions of multi-level learning]. Youth & market. No. 7–8 (227–228), рр. 35–41. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.308717 [in Ukrainian].
Tiutiunnyk, O. (2024). Stratehiia orhanizatsii ta suprovodu naukovo-doslidnytskoi diialnosti maibutnikh uchyteliv-filolohiv [Strategy for organizing and supporting the research activities of future philology teachers]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Vol. 27 (183), pp. 38–42. [in Ukrainian].
Khromchenko, O.V. (2021). Formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv do naukovo-doslidnytskoi diialnosti [Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and general education schools]. Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and general education schools. Vol. 74. No. 3, pp. 183–185. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.